Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Minkä mopon ostaisin

1.6.2011 18:39

Kolmetoista kirjoitti:
JonZa69 kirjoitti:Mikä ois hyvä joku semmonen pienempi mopo millä olis hyvä kikkailla? Manki ja PV ainakii tietysti, mut muita? Tai sit kumpi ois parempi?

Masai DB (4T) on ainaki pieni ja varmaan ihan kiva kikkailupyörä.. Ite en oo koskaan sellasta koittanu mutta aika hienosti yks jäbä sellasella vetää :D

EDIT: http://www.nettimoto.com/masai/db/1138261 Hinta ei oo kyllä kovin paha (kiinalainen?)

onhan bullet ja poliniki viel mut ite kyl ostaisin peeveen ku on 2 tahti ja saa helposti vara osii :D

Re: Minkä mopon ostaisin

1.6.2011 20:31

Voiko joku ehottaa hyvää merkkiä, joka ei ole: Derbi, Rieju, (ehkä) MBK , Gilera.
Haluan siis enduron/Supermoton Honlein tilalle. Opettelin juuri keulimaan Honleilla ja haluasin isomman pyörän, jolla keuliminen on helppoa vakionakin. Budjekti 3000€, ja virittää en tahdo.

En sitten halua mitään kiinan paukkua, enkä mitään sähkövika romua.
Ostaisin kevarin, mutta vanhemmat paukuttaa kortin kovaa hintaa. :roll:

Re: Minkä mopon ostaisin

1.6.2011 20:59

Isolla pyörällä ei todellakaan ole helpompi keulia kun honleilla, varsinkaan vakiona... Mutta tosi laadukkaita on ainakin Beta, CH racing, on myös peugeot xps jne.

Re: Minkä mopon ostaisin

1.6.2011 21:24

Juuri tuota XPS ja CH racingiä olen kattellut. Jos nyt virittää nii saako nuihin rajottimet? Ja kumpi olisi parempi Pösö vai Beta, ja molemmathan ovat 2 rekisteröitäviä?

Re: Minkä mopon ostaisin

1.6.2011 21:43

Yamaha DT? Täällä oli paikallisella jälleenmyyjällä tarjouksessa 2990,-

Re: Minkä mopon ostaisin

1.6.2011 22:06

DT:llä ei kyllä ole kovin helppo keulia vakiona. Mutta mahdollista se on.

Kuinkas muuten mikä on syy, ettei Gilera, Derbi tai Rieju käy?? Riejussahan on sama kone, kun DT:ssä tai XPS:ssäs.

Re: Minkä mopon ostaisin

1.6.2011 22:28

Gilera on niin monella kaverilla, Derbistä en tykkää yhtään (kaikilla Derbi), Riejua taas pidetään epäluotettavana laiskana halppis-mopona.

Haluan jotain uutta ilmettä. Nyt olen katsellut tämmösiä:

-CH Racing

-HM

-Peugeot XPS

Nyt saa kertoa hyviä ja huonoja puolia. Pitäs sopia kikkailuun ja maastoon.
Kikkailun puolesta vääntöä ja samati sitä tarvitaan maastossakin, sekä tärkeää on kestävyys+laatu.
(Hyvin varaosia saatavilla)

Re: Minkä mopon ostaisin

2.6.2011 0:54

Kotias kattoa, miltä näyttäs Beta. Siinäki on minarellin kone. Ja taitaa olal vähä normaalia matalempi ja ehkä pienempi.

Re: Minkä mopon ostaisin

2.6.2011 11:10

Beta löytyy pihasta ja esim. derbiin verrattuna on melko paljon korkeampi, uuden derbin istumakorkeus 865mm ja betan 910mm... Mutta kaikin puolin pirun hyvä mopo tuo beta on.
Uusimmat jotkut limited edition betat taitaa tosin olla hiukan matalempia:
http://www.betafinland.net/betafinland. ... &Itemid=58

Re: Minkä mopon ostaisin

2.6.2011 11:45

Istuin korkeutta saa olla, ettei mene niikuin oseammat derbit lyttyyn kun istuu päälle. Voihan nuo kaikki rekisteröidä kahdelle?

-Beta

-CH Racing

-HM

-Peugeot XPS

Mistä näistä löytyy voimaa vakionakin? Olen kuulut esim että tuo XPS hyytyy pieneen ylämäkeen vakiona.
Nyt kiinostaa eniten Beta ja CH Racing.

Re: Minkä mopon ostaisin

2.6.2011 12:00

Betat on myös melko laiskoja vakiona, mutta kuria on todella helppo muokata/ tehdä itse uusi jolla saa menemään ihan sen verran kuin itse haluaa, Betaan on myös helppo laittaa takahäkkiin koropalat, jos ei korkeus miellytä. CH racingin kulkemisesta vakiona en tiedä mutta siinäkin on todella helppo muokata kuria. Kummassakaan siis ei ole kuria hitsattu kiinni, vaan se on vain putken liitoskohdan välissä.

Re: Minkä mopon ostaisin

2.6.2011 12:18

Entäs tuo HM kerran luin, että olis voimaa ihan hyvin vakionakin? Paljokohan sitten menis, jos ottais kurit pois? Mun Honleista oon tyhjentänny vakio putken porannu imukaulan menee 63km/h Gps:ään. Saiskohan Beta piristettyä niin, ettei vauhti kasvais yli 50-55km/h vaa kiihtyis piru hyvi? :|

Re: Minkä mopon ostaisin

2.6.2011 12:29

Saahan ne, ottaa kurin pois ja vaihtelee välejä.

Re: Minkä mopon ostaisin

2.6.2011 12:36

Betan saa kyllä kulkemaan ihan hyvin kun laittaa vaikka lyhkäsemmät välit jos ei kiihdy tarpeeks, kun pikkusen kurille näyttää rälläkkää tai tekee itse levykurin sopivalla reiällä.
Minä muistelisin että tuo HM:kin on melko laiska vakiona mutta siinä taitaa olla kuri samalla systeemillä, eli ei hitsattuna vaan putken liitoskohdassa.

Re: Minkä mopon ostaisin

2.6.2011 12:37

Onkos Beta nuista korkein ja paljoko nuissa on maavaraa? Kannattaako hommata rajotinta? Tutuilla joilla on ollut rajotin niin on tullut sähkövikoja. Ja kyllähän poliisikin sen äänestä kuulee, että on rajotin. :roll: