Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Minkä mopon ostaisin

11.5.2011 16:28

ne leipomiset ja sähköviat todennäköisesti johtuvat käyttäjästä enemmän kun moposta. kumminkin sama am6 moottori mitä useimmissa muissakin mopoissa. riejut ovat ihan hyviä perusmopoja, osta vaan jos hyväkuntoisen vähän ajetun löydät sopivaan hintaan

Re: Minkä mopon ostaisin

11.5.2011 16:56

Tuo on kyllä rasittava ku tullaan kaverin mopoila sanomaan että joku merkki on paska. Riejussa on sama kone kuin esim. DT, XPS, RX. Samalla yleistää että nuotkin leipovat herkästi. Tähän väliin voin sanoa että kaverilla on ollut rieju uudesta asti ja ei ole ollut mitään vikaa kun on kunnolla pidetty. Tästä päästään lopputulokseen että käyttäjässä se vika on ainakin 90% tapauksista.

Re: Minkä mopon ostaisin

11.5.2011 17:12

HEI! tarvitteis apua semmosessa onkelmassa että kertoisitte mikä muu mopo ois hyvä samankokonen ja vähän halvempi kuin gilera smt..itsellä on nyt monkey jonka ajattelin vaihtaa gilluun mutta huomasin ettei monkey ole yhtä arvokas kuin gilera josta johtuen joutuisin maksaa väliä :( itsellä ei oo varaa välejä maksella joten kysyn nyt että:mikä mopo olisi lähestulkoon samankokoinen,näköinen,ja laatuinen kuin gilera....sen pitäisi olla myös halavempi :D

Re: Minkä mopon ostaisin

11.5.2011 17:16

Suositteletteko Riejua vai Derbiä ? Onko muutes noissa Power up malleissa mitään eroa ?

Re: Minkä mopon ostaisin

11.5.2011 17:55

Molemmat hyviä, noissa jossain power upeissa on usd-keulat yms..

Re: Minkä mopon ostaisin

11.5.2011 18:39

kaverin puolesta kysyn :D : oisko teillä hajua mikä skootteri kiihtyis paremmin vakiona kuin vakio piaggio typhoon (uskomaton kiihtymään)

Re: Minkä mopon ostaisin

11.5.2011 19:54

ruiskuskodet kiihtyy ihan hulluna, eli aprilia rs ja piaggio nrg

Re: Minkä mopon ostaisin

11.5.2011 20:35

oppa kirjoitti:Molemmat hyviä, noissa jossain power upeissa on usd-keulat yms..

ei ole kaikissa power upeissa usd keulaa, pelkästään PRO malleissa. toi power up taitaa tarkottaa pelkästään sitä, että vakiona tehoa on enemmän kun niissä jotka eivät ole power uppeja.

Re: Minkä mopon ostaisin

11.5.2011 20:38

Parin kaverin uusissa Riejuissa oli jokin tyyppivika, ja molempien mopojen bensatankit vaihtoon.

Sitten yhden -07 mallissa ollut pikkuvikoja, muttei ajoa estävää, (paitsi, kun CDI-hajosi), ja vika tuolloin kyllä tuskin käyttäjässä, kertoi ajaneensa ylämäkeen, eikä kierrättänyt liikaa, tiiä sitten miten sitä ennen ajoi yms ja oliko tulppa edes oikea.

Mutta munmielestä Rieju on tosi hyvä valinta, etenkin käytettynä, mutta miksei myös uutenakin. Löytyy kuitenki digimittaristoa ja muuta, + sama kone kuin esim. Yamahassa, joka "ei pamaha".. ..

Sillä ei liene pahemmin väliä minkä merkkisen ns. euromopon ostaa.

Re: Minkä mopon ostaisin

12.5.2011 20:27

Kumpi on kannattavampi/parempi ostos, Rieju MRT Power Up, vai MH RYZ Pro Power Up SM ? Uutena siis olen hankkimassa, ja noita kahta katsellut. :)

Re: Minkä mopon ostaisin

13.5.2011 7:33

Kaverilla taitaapi olla just tuo Ryz poweruppi, otti putkesta kurit pois ja lähti suutinta vaihtamaan, niin piti jumankauta tankki irrottaa, että pääsit kaasariin ees jotenki kiinni. :lol:

Kyllä kait tuo ihan hyvänolonen peli muuten, mitä kävin testimässä. '11 malli oli siis.

Re: Minkä mopon ostaisin

13.5.2011 12:57

Olen ostamassa moposkootteria, mutta minulla ei ole harmainta aavistustakaan mikä olisi hyvä. Olen googlannut tuntikausia, mutta tyypillisen moposkootterinkäyttäjän tarpeet tuntuvat eroavan kovasti omistani :s

Olen nelikymppinen naisihminen, enkä tosiaankaan viritä mopoa, saatika korjaa sitä itse. Tarvitsisin skootterin, joka olisi kevyt ja ketterä, varmatoiminen ja luotettava. Hyvä ajettavuus ja hyvät peilit, tavaratilaa ja nelitahtimoottori. Ei tarvitse tehdä vaikutusta snägärillä :D Ja hintakin pitäisi jäädä 1500 alle.

Mitähän merkkiä ja mallia kannattaisi siis alkaa katella?

Re: Minkä mopon ostaisin

13.5.2011 17:21

viewtopic.php?f=35&t=78494&start=300 tuolta kysymään ;)

Muutta itse suosittelisin esimerkiksi kymco agilitya, tosin tota tavaratilan koosta en tiedä

Re: Minkä mopon ostaisin

13.5.2011 17:30

Jetcat kirjoitti:Olen ostamassa moposkootteria, mutta minulla ei ole harmainta aavistustakaan mikä olisi hyvä. Olen googlannut tuntikausia, mutta tyypillisen moposkootterinkäyttäjän tarpeet tuntuvat eroavan kovasti omistani :s

Olen nelikymppinen naisihminen, enkä tosiaankaan viritä mopoa, saatika korjaa sitä itse. Tarvitsisin skootterin, joka olisi kevyt ja ketterä, varmatoiminen ja luotettava. Hyvä ajettavuus ja hyvät peilit, tavaratilaa ja nelitahtimoottori. Ei tarvitse tehdä vaikutusta snägärillä :D Ja hintakin pitäisi jäädä 1500 alle.

Mitähän merkkiä ja mallia kannattaisi siis alkaa katella?


Kymcolla on monia hyviä malleja Esim. Agility.
Kaveri oli ostanu tollasen ja on kyllä ollu tosi tyytyväinen, penkin alla on tilaa kypärälle ja sinne mahtuu helposti vaikka takki ja reppu. Paikalliselta jälleenmyyjältä 1100e. :P
Agilityssä on mun mielestä 2 vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. (Korjatkaa jos olen väärässä)

"Vakiona mm. 12" alumiinivanteet. tavarateline. kuljettajan selkänojaksi kääntyvä
matkustajan istuin. Integroiduilla vilkuilla varustettu leveämpi etumaski. halogeeni ajovalot.
metalliväritys. ja kassikoukku."

http://www.masco.fi/kymco-agility-musta-p-5132.html

Sittenhän niitä löytyy esim Aprilia, Piaggio, Gilera jne..

EDIT: HeGee kerkesi ensin :lol:

Re: Minkä mopon ostaisin

18.5.2011 20:46

Hei! Tässä olisi tarkoitus ostaa täysin uusi skootteri kesän rientoihin.

Ajattelin Speedfight kolmosta, mutta netistä ei tunnu löytyvän hirveästi tietoa noista, eli onko ilma- ja nestejäähdytteisillä paljonkin eroja? Nestejäähdytteinen maksaa kuitenkin 300 euroa enemmän. Paljonkas noissa on huiput vakiona? Jotain luin että kiihtyy melko huonosti.

Toinen vaihtoehto olisi noin 1000 euroa halvempi Kymco DJ tai Agility.