Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

18.1.2011 20:20

Joku nelitahti, kyllä hyvä helppo huoltaa ja menis vähällä bensalla. ;) Ja mankilla pysyy talvellaki pystys.

19.1.2011 15:45

Kaverin puolesta kyselisin et onko mitään tietoo tollasesta Zipp merkkisestä skotusta(http://www.bikeworld.fi/skootterit-ja-m ... ipp-simpli)? Onko näitä kiinan pelejä? Ja kannattasko ostaa? Näyttää ainaki vähä samalt ku aprilia sr :D

19.1.2011 15:50

Mikä helkkarin rikkaimuri se toi on? :lol: Joku mankin ja skootterin sekotus, aika harvinaisen näköne peli on, varmaa mielenkiintone ajettava. :)

19.1.2011 16:19

Rajis- kirjoitti:Kaverin puolesta kyselisin et onko mitään tietoo tollasesta Zipp merkkisestä skotusta(http://www.bikeworld.fi/skootterit-ja-m ... ipp-simpli)? Onko näitä kiinan pelejä? Ja kannattasko ostaa? Näyttää ainaki vähä samalt ku aprilia sr :D
ei pitäisi olla kiinan ihme mutta en oo kyllä ihan 100% varma :D

19.1.2011 16:24

Anonyme kirjoitti:Mikä helkkarin rikkaimuri se toi on? :lol: Joku mankin ja skootterin sekotus, aika harvinaisen näköne peli on, varmaa mielenkiintone ajettava. :)

Tarkotin siis tota alempana olevaa :lol:

19.1.2011 16:33

Aa no jo selkis. :lol: Mietin jo että mitästä.. Mut kaippa toi iha kelpo vehje on. ;)

19.1.2011 16:40

Toi rikkaimuri on sitte honda zoomer, livenä motosunil nähny, ni ei jumalauta, ku on ylihintane vehe ominaisuuksii nähe, tos ei oo mitää :lol:

20.1.2011 20:07

Jos pitäis valita ton Zippin ja Keeway Matrixin välillä nii kumpi ois parempi?

20.1.2011 20:42

Itse ainakin kallistuisin tuon Keewayn puoleen, on tunnetumpi merkki, varaosia ja korjausapua helposti saatavilla, ja ainakin joskus täältäpäin (Jyväs-Marine) on saanut alle tonnilla uuden Matrixin.

20.1.2011 21:51

Jos tuo "Zippi" meinaa Piaggio Zippiä niin sitten ehdottomasti se.

21.1.2011 0:44

Eipähän se Piaggiota meinaa. Ja OT:nä täytyy sanoa että Piaggio Zip on mun kokeilemista vakioskoottereista tehokkain.

E: no en mä ole kokeillu kuin viittä vakioskootteria, ja niistä se oli tehokkain. Tosin myös kevyin...
Viimeksi muokannut MB93 päivämäärä 21.1.2011 19:39, muokattu yhteensä 1 kerran

21.1.2011 17:15

Sit et oo ruiskuapikkaa/piaggiota vissii kokeillu ;)
Mut kyllähä noi kaasaril olevat piaggiot on vitu kiimasii. Luokkalaisen runneri kulki kovempaa ku oma skode mis oli gianelli nexti paska romu kiinni ja suht hyvi säädetty kisavari. Nykyää jäis kyl ku tikku paskaa ku on laseri ja säädöt :D

21.1.2011 20:31

Dodii, tulee/tuli se mopon ostaminen itsellekin ajankohtaiseksi, olen nyt pääasiassa pähkäillyt käytetyn Derbi DRD Pro SM:n ja Yamaha DT50X:n välillä. Haussa on siis alle 2000€ maksava supermoto-tyyppinen kulkine. Noin 170cm pitkänä mahduin Jammuun hyvin istumaan ja jalat sain maahan. DRD:stä ei ole kokemuksia. Ilmeisesti DRD on noista parempi ajettava ja Jammu taas maineeltaan parempi?

Onko teillä jotain muuta mopoa mitä kannattaisi myös harkita, ongelmakohtia, onko jotain muuta hyvää hakupaikkaa nettimoton lisäksi jne? Kiitos jo etukäteen. :)

21.1.2011 21:14

nettimoton lisäksi kannattaa mototallista kattella ;) dt ei mielestäni ole maineeltaan yhtään parempi ja drdssä paljon paremmat osat. on usd-keulaa ja kromiputkee jne.. detsin tuppaa olemaan vähän ylihinnoiteltu maine osiin nähden. itse ottaisin kyllä ehdottomasti drd:n :)

21.1.2011 21:55

Kylhän se DRD ja DT varmaan kummatki yhtä hyviä on. Mutta tietty kannattaa käydä kattelees, ja koittelees ja ottaa se mikä hyvältä ja halvalta tuntuu. Mut ite kyl ottasin DT:n, koska on luotettava. Vaikka Derbistä tosin ei oo kokemusta.