Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

23.10.2010 23:36

eikö niitä nestejäähyjäkin o?....

23.10.2010 23:43

tunturi aqua on nestejäähy

24.10.2010 12:22

Tigereitä on 4 erilaisia: Normaali Tiger ja Tiger S <-(levyjarru edessä) on Puch koneella. Sitten tulevat Morini koneiset ( paska kytkin!!)
Tiger Air on viimajäähdytteinen, sama mopo kuin Aqua mutta jäähdytystapa on eri.
Suosittelen itse että hommaat Puch koneellisen.

24.10.2010 20:55

l4hti kirjoitti:Onko Tunturi Tiger hyvä mopo? Olen ajatellut hankkia sellaista. Onko nestejäähdytys ja alakerta kuinka hyviä? Kestääkö Tunturi viritystä kovin hyvin?


Omalla kokemuksella sanon, että helkkarin hyvä mopo on. Virityspuolta en tiedä, koska ei oo kiinni muutaku tehari. Asiansa minulla on ajanut kyllä todella mainosti, ensimmäisestä käyntiin ja ei mitään ongelmaa.

24.10.2010 22:10

Ja kone on ..?

25.10.2010 20:31

Eikös niissä ole puch, noh enivei, on se ihan kamala ajaa vrt johonki uutukaisee uusenskaa.

26.10.2010 15:52

En mä ainakaan ostais uutta enskaa, vaan mielummin just Tunturi Tigerin tai Suzuki S1:n.

28.10.2010 17:47

No jos sillä mopolla oikeesti joutuis ajaan, niin kyllä se uusi enska on vaan aika ehdoton. Emmä ainakaan uskaltais lähteen millään tiikerillä ajaan pitkää matkaa. Tai vanhallakaan mopolla. Ei voi tietää, koska lahoo. Mut en kyl sitä väitä, ettei joku uusenskakaan ei lahois, mutta luotto on ainakin suurempi.

28.10.2010 18:33

toiki vähä kyl riippuu moposta ja omistajasta.

ite ainaski luotan mopoon jota oon itte korjannu, esim mun ex PV. kävin sillä aika pitkällä välillä ja hyvin toimi ku ties mitä on siihe laittanu yms..

31.10.2010 19:32

Eli ostetaan vanha lahopaska ja korjataan uuden hinnalla... Järkevää.

31.10.2010 22:11

Eihän se nyt jumaliste tarkota että se mopo on täysin "lahopaska"! Esimerkiksi mun pevekistä sais pienellä ja pienellä :lol: laitolla oikein täysikelposen pelin. Kyllä minä ainakin uskallan väittää että ennen mopot sentää kesti verrattuna nykyisiin uusenskoihin, joissa on sähköjä/osia 10 kertaa enemmän. Tää mun Tiikeri S on kyllä hintansa haukkunut jo monessakin suhteessa. Osia en oo laittanu muutaku sen pytystä kaasariin menevän ihme putken pätkän ja sit teharin ostin. Aina laakista lähteny käyntii, kylmällä säällä pari, kolme kertaa saa kokeilla.

1.11.2010 16:57

Saari^ kirjoitti:Eli ostetaan vanha lahopaska ja korjataan uuden hinnalla... Järkevää.


Parempi sekin kuin ostaa kiinanvittu ja laittaa siihen uuden Derbin verran rahaa kiinni. Tosin mielummin ajan tolla Skyteamilla kuin Derbillä.

Eikä siihen kunnostamiseen välttämättä tarvitse paljoa rahaa.

Ja ainakin omasta mielestäni on paljon hienompi vaikka joku vanha entisöity Sykerö kuin uusi muovilelu.

2.11.2010 9:10

Makuasiat asiat ovat makuasioita ja eikä niihin kannata hirveänä perustaa, kun toiselle henkilölle neuvoo mopoa. Järki menee tunteiden edelle. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.

6.11.2010 16:11

Mikähän uusenduro vastais nämä ehdot: Ois noin 2000€ paikkeilla, ei kiinalainen, ei ihan korkein noista uusenskoista ja että olis 2 tahti.

6.11.2010 17:04

Nibbe kirjoitti:Mikähän uusenduro vastais nämä ehdot: Ois noin 2000€ paikkeilla, ei kiinalainen, ei ihan korkein noista uusenskoista ja että olis 2 tahti.


Uutena vai käytettynä? Jos käytettynä aattelit niin ite suosittelisin derbiä/yamahaa