Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Minkä mopon ostaisin

23.3.2015 23:54

Vastaileeko täällä kukaan enää? Kehtaanko kysästä että mikä sopis mulle budjetti on 1000e +/- ja pituutta löytyy n. 190cm. Kyllähän se suzuki pv kuulostas namilta, mutta se on tuo pituus joka vähän vituttaa. Muuten oon aika hoikka jätkä. Oon kans kattellu rieju mrt ja yamaha dt.. Mut en tiiä. Tiiättekö te? :D 8)

Re: Minkä mopon ostaisin

24.3.2015 19:30

Kyllä sä pevetillä mahdut ajamaan, mutta en silti suosittelisi sitä noin pitkälle. Rieju tai DT, itse ottaisin detsin.

Re: Minkä mopon ostaisin

24.3.2015 19:37

Okei. Kiitos vastauksesta! Pitääpi kahtella vielä, vaihtoehtojahan on aivan helvetisti :D :eek:

Re: Minkä mopon ostaisin

24.3.2015 20:16

AceFin kirjoitti:Kyllä sä pevetillä mahdut ajamaan, mutta en silti suosittelisi sitä noin pitkälle. Rieju tai DT, itse ottaisin detsin.


Ainiin, kerro ihmeessä jos on joitain ''parempia'' vaihtoehtoa kun nuo edelliset, otan vinkitkin avosylin vastaan

Re: Minkä mopon ostaisin

31.3.2015 14:28

a
Viimeksi muokannut jarkkipar päivämäärä 26.8.2015 18:00, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Minkä mopon ostaisin

7.6.2015 22:45

Pystynkö ajamaan BETA RR 50 MOTARD kun olen 160cm pitkä?

Re: Minkä mopon ostaisin

24.10.2015 18:35

Nyt on semmonen juttu, että oon ekaa mopoani ostamassa. Mulla on tässä nyt pari vaihtoehtoa... Rieju mrt (europa tai power up) tai Derbi x-treme. Tarkotus olisi saada uutena noin 2500e tai vähän päälle. Eli mikäs näistä nyt sitten kannattaisi ostaa?

Re: Minkä mopon ostaisin

16.12.2015 0:15

HenriP344 kirjoitti:Nyt on semmonen juttu, että oon ekaa mopoani ostamassa. Mulla on tässä nyt pari vaihtoehtoa... Rieju mrt (europa tai power up) tai Derbi x-treme. Tarkotus olisi saada uutena noin 2500e tai vähän päälle. Eli mikäs näistä nyt sitten kannattaisi ostaa?



Linkki poistettu
Vauhtiviivatarra


Siin ois hyvä vehje ekaks mopoks! :lol:

Re: Minkä mopon ostaisin

14.1.2016 9:00

Hyvä yritys, mutta en usko että saat myytyä skoppeasi näillä taktiikoilla :D

Re: Minkä mopon ostaisin

31.3.2016 14:38

Moi! Mulla olis mopon osto tiedossa ihan lähipäivinä, oon näitä kattellu jo 2kk mutta en osaa päättää Aprilian, Riejun ja Yamahan välillä... Budjetti olis 2000€ eli käytettynä ostan ja en aio luultavasti virittää eli onko ehdotuksia missä olis paras kiihtyvyys vakiona? Kiitti etukäteen vastauksista! voisin tähä ny vielä linkata ne kyseiset mopot.

http://www.nettimoto.com/aprilia/sx/1975427

http://www.nettimoto.com/rieju/mrt/1981783

http://www.nettimoto.com/yamaha/dt/1981900

Mun mielestä näistä ulkonäöllisesti paras on aprilia. Kertokaa teiänki mielipiteet kyseisten mopojen ulkonäöstä!

Re: Minkä mopon ostaisin

24.5.2016 22:55

Velipoika alkaa olla mopoiässä ja kyseli mikä olisi hyvä (paras) uusenduro. Totesin omasta 8-vuotta vanhasta kokemuksestani, että Derbillä on hyviä mopoja joka lähtöön. Kuitenkin kun menin asiaa tarkemmin tutkimaan, niin oksennus nousi suuhun. Derbillä on kolme mopomallia, joista yhdessäkään ei ole edes USD keulaa, joka oli 8v sitten jonkinlainen statussymboli ja merkki siitä, että kyseessä on arvokkaampi mopo. Onko mopokauppa laantunut niin paljon, ettei esim. Drd Pro:ta kannata enää edes valmistaa.

No, seuraavaksi totesin, ettei Yamahaakaan enää tuoda maahan. Onneksi mieleen muistui Hm ja Fantic, nuo omat märät päiväuneni noin 8v takaa, joita ei silloin vielä maahan tuotu. Näiltä molemmilta löytyy high end malleja jollaisia kaipailinkin. Kysymys siis kuuluu, onko nämä "parasta" mitä ~4k€ budjetilla löytyy?

Re: Minkä mopon ostaisin

24.5.2016 23:08

Beta on ainakin kovin suosittu, kisanen kurittomana ja yksinkertainen huoltaa. Paljon tilaa konehuoneessa, manuaalinen bensahana ynnä muuta mukavaa.

Re: Minkä mopon ostaisin

1.6.2016 14:25

Vähän myöhään vastaus, mutta eikö ne Fanticit ja Valenti Racingit ole niitä parhaita. Myös Beta trackit ja Rieju mrt prot, ja trophyt ovat oikein hyviä.

Re: Minkä mopon ostaisin

18.6.2016 18:58

Eli kohta olisi aika ostaa mopoa ja oon vähän hukassa merkin ja mallin suhteen. Hintaluokalla ei ole väliä ja uutena aion ostaa. Kuristuksia aion ottaa pois eli mitkä merkit kestää viriä? Mopo saisi olla myös suht kestävä koska sen pitäisi jäädä pikkuveljelle. Riejua ja Apriliaa oon katellu mutta mitään päätöstä en oo vielä tehnyt. Mitkä mallit näiltä on hyviä? Muita parempia merkkejä ja malleja saa ehdotella kunhan ei kiinalaisia muovileluja (sori jos joku tykkää).

Toivottavasti saan nyt vastauksia kun vaikutti vähän kuollelta tää keskustelu :D

Re: Minkä mopon ostaisin

22.6.2016 20:31

Mopostelija kirjoitti:Eli kohta olisi aika ostaa mopoa ja oon vähän hukassa merkin ja mallin suhteen. Hintaluokalla ei ole väliä ja uutena aion ostaa. Kuristuksia aion ottaa pois eli mitkä merkit kestää viriä? Mopo saisi olla myös suht kestävä koska sen pitäisi jäädä pikkuveljelle. Riejua ja Apriliaa oon katellu mutta mitään päätöstä en oo vielä tehnyt. Mitkä mallit näiltä on hyviä? Muita parempia merkkejä ja malleja saa ehdotella kunhan ei kiinalaisia muovileluja (sori jos joku tykkää).

Toivottavasti saan nyt vastauksia kun vaikutti vähän kuollelta tää keskustelu :D

Ite suosittelisin riejua, kun noissa uudemmissa apikoissa on ollut derbin koneen kanssa ongelmia(vaihdepolkimen akselin jousi katkeillu useilla)