Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Minkä mopon ostaisin

2.2.2012 20:18

Vieläkös ch:ta tehdään? En oo ainakaan mistään löytäny olevan myynis uusia.

Re: Minkä mopon ostaisin

2.2.2012 20:23

Dodi, ny alko taas uus sivu. Mun edelline viesti hautautu, ni kysympä taas et mikä olis hyvä krossi/enduro/supermoto/asfjahsdjga joka olis melko pirtee vakionaki ja kävis painavalle jätkälle?

Re: Minkä mopon ostaisin

2.2.2012 23:06

Juha_moto kirjoitti:Vieläkös ch:ta tehdään? En oo ainakaan mistään löytäny olevan myynis uusia.

Ch racingia ei enää tuoda suomeen.

Re: Minkä mopon ostaisin

3.2.2012 1:31

Retroilija: dt on perushyvä ja laadukas ei pahaa sanaa mistään. Pirteä kurittomana, ulkonäkö vakiona ei omaa silmää miellytä mut pienellä laitolla saa blingin.
Sit tietenki derbi/aprilia/gilera myöskin perushyviä ainoo vaa et omast mielest se et ainaki täälläpäi yli puolet mopoista on terpejä ei oo ainakaa plussaa. Rieju jakaa mielipiteitä, pakko tähän on sit myös beta nostaa siitä en jaksa enää pauhata ei makeaa mahan täydeltä ;) joku täst viel unostus... Sit on tietenki näit harvinaisempii johon toi betaki kuuluu... Ite miettisin valintaa betan ja deeteen sekä ehkä myös aprilian välil. Ja tämä on siis MUN MIELIPIDE hyödynnä jos haluut.

Re: Minkä mopon ostaisin

3.2.2012 7:56

Mähän olen kuullu et deeteet ja apriliat on vakiona kaikista laiskimmat? Mä saatan kyllä virittää mutta läht.koht. sais olla semihyvä kiihtyvyys. Mites nää hyväksytyt teharit?

Re: Minkä mopon ostaisin

3.2.2012 9:12

Kumpaa kannattas katella ku ois Aprilia SX ja Yamaha DT molemmat on yhtä paljon ajettuja.Tosin molemmissa taitaa olla kohta männän vaihto.Säxän sais kaverilta ja detsi ois tos iha lähellä?

Re: Minkä mopon ostaisin

3.2.2012 11:33

Retroilija kirjoitti:Mähän olen kuullu et deeteet ja apriliat on vakiona kaikista laiskimmat? Mä saatan kyllä virittää mutta läht.koht. sais olla semihyvä kiihtyvyys. Mites nää hyväksytyt teharit?


Joo ne on kyllä varmaanki just laiskimmat vakiona. Mutta deeteessaä on se hyvä et jos haluut pitää aikalailla vakiona niin ajat kurittomalla + moric toiminnassa niin kulkee varmaan noin 60 ja kiihtyy ja vääntää hyvin. Ja noi e-hyväksytyt teharit ei edes oo laillisia suomessa, mut jos poliisille näytät sitä merkintää eikä kulje kovaa niin taitaa armahtaa. Mut jos vakiona pidät niin ei noissa putkissa oo mitään järkee. :) Oma derbi drd pro kyllä kulki ihan liikkeestä tulleena tasasella melkein 60 oikeeta nopeutta ja isoon alamäkeen 82 mittariin, että se ainakin kulki hyvin vakiomopoks.

Re: Minkä mopon ostaisin

3.2.2012 13:28

Retroilija kirjoitti:Mähän olen kuullu et deeteet ja apriliat on vakiona kaikista laiskimmat? Mä saatan kyllä virittää mutta läht.koht. sais olla semihyvä kiihtyvyys. Mites nää hyväksytyt teharit?


vakiona laiskimmat ovat kylläkin ainakin HM ja Betakin on kohtuu laiska vakiona , tehokkaimpia vakiona derbit ison takarattaan takia

Re: Minkä mopon ostaisin

3.2.2012 15:56

Ehkäpä vakiolla tarkotetaan kuritonta vakioputkea.. Kaikki täysin vakiot on laiskoja..!

Re: Minkä mopon ostaisin

3.2.2012 16:07

oliskohan riejun uudessa power upissa korkein teho papereissa? Tiiä sitte käytännössä..
Edit: ja onhan apikka kurittomalla alkukäyrälläki jo ihan mukava... Mut nää tehokysymykset riippuu niin paljo aikasemmist ajokokemuksist. Jos on enne ajanu vakio-aprilialla ni kuriton derbiki tuntuu jo ohjukselta :lol: puhumattakaa siitä ettei olis ajanu yhtää...

Re: Minkä mopon ostaisin

3.2.2012 16:14

Gogge, tai sit mä en tarvi sakkoja :roll:
Ni en mä kauheemmi välitä vaikka kuin monella olis derpi tai muu ku molen kylän ainoo jolla on pappatunturi ja tuun ajelee silläki :D Kai mä sit aikanani hankin käytetyn derbin ja siihen ehkä hyväksytty tehari.

Re: Minkä mopon ostaisin

3.2.2012 17:15

Onhan se e-hyväksytty tehari laillinen mutta ei ole mitään järkeä ostaa sellaista jos aikoo pitää kurin paikallaan, on laiskempi kun vakioputki kureilla nimimerkillä kokemusta on :lol:

Re: Minkä mopon ostaisin

3.2.2012 21:25

Mopoista millä ite oon ajanu vakiona, oon todennu minarellin power up konella olevat pirteimmiks vakiona. Kaverin betalla, kun ajelin niin ei päässy missään vaiheessa ees käyttään kutosta :lol: Voitte kuvitella millasta sellasella oli ajella liikkeestä kotia 2 päällä.. Rieju Mrt on ainakin aika pirtee kulkunen vakiona, kulkee sellaset 50-55 ja kiihtyy aika ripeesti(vakioks). Toinen on derbi senda xtreme, sekin meni sellaset 50-55, mutta kiihty aika samoissa rieskan kanssa(rieju ehkä pikkasen ripeempi). Mutta esim derbistä tai dt:stä on niin helppo ottaa kurit pois ja laittaa kulkemaan sen alle 65, että en lähtis sen perusteella mopoa valitsemaan, että mikä menee parhaiten vakiona ;)

Re: Minkä mopon ostaisin

3.2.2012 23:03

ite en tosiaa myöskää saanu niiden 20km aikana, joina pidin vakiona, käytettyy ku muutaman kerran kutosta :lol: mut jos puhutaa kuristustenpoiston helppoudesta ni betahan tähänki täytyy nostaa! :D tyhjä putki 15minuutissa mukaanlukien suuttimen vaihdon :D HUOM kuriton putki derbissä ei ole sama kuin tyhjä!

Re: Minkä mopon ostaisin

3.2.2012 23:57

Tosiaankin se tyhjäputki on vielä asteen pirteempi ku kuriton. Itellä on kokonaan tyhjennetty ja tosi bueno putki ajella, tosin huippujahan tolla ei kerää paljon mutta se tehoalue on mukava kun vetää koko kierrosalueen hyvin. Tosin toi kaverin kuriton beta on kyllä aivan eri luokka minkään muun mopon kanssa, hirvee ääni(änkässä jtn vikaa ja putki vuotaa vissiin pikkasen jostain..). Lähtee vetään hyvin heti alhaalta, mutta ottaa kuitenki suht hyvän piikin ja aikasin :P Sanosin, että 1000x kivempi ajaa kun tehariderbi ja kulkee vähintään yhtä hyvin :lol: