Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Minkä mopon ostaisin

20.11.2011 1:25

Ei kyllä täälläkään päin ovat tykänneet :s Ja se sähkönen rajotin vie kiihtyvyyttä kun iskee aika nopeesti sille :s

Re: Minkä mopon ostaisin

27.11.2011 16:36

En oikein tiedä mihin tämän kysymykseni esittäisin, mutta hakusessa olisi jokin rousku 50cc-250cc crossi. Siis joku vaikka 1885-1995, vaikka pikkuvikainen crossi. Temmejä katselin ja kawasaki KX, en vaan oikein tiedä muita merkkejä tai minkälainen varaosasaatavuus noihin peleihin on...Pitäisi mökille saada joku peli jota uskaltaa raiskata ja antaa jengaa, ilman suurta taloudellista tappiota.

Re: Minkä mopon ostaisin

27.11.2011 20:39

Tuota kannattaa tiedustella Enduro/Motocross/FMX-alueen pyörän valinta-threadista. Aiheesta on myös info kyseisellä alueella.

Re: Minkä mopon ostaisin

27.11.2011 20:59

Oi kiitos vauhtiviivatarra :)

Re: Minkä mopon ostaisin

28.11.2011 0:27

kannattasko vaihtaa tuo derbi rieju spikeen ? onko noissa paljonkin eroja

Re: Minkä mopon ostaisin

28.11.2011 16:27

Älä vaihda Riejuun :D, ainakaan Spikeen. Sitä paitsi tuo sun Derbi on ihan siisti ;) .

Re: Minkä mopon ostaisin

28.11.2011 16:40

En mäkään kyllä Derbiä vaihtais Riejuun.. Toi Derbi on kyllä mun mielest hieno. Jos siihen sitten kyllästyy niin voihan siihen vaihtaa katteet.. ;) OT Onko tossa muuten jonkun Derbi DRD:n putki ja änkkä noissa jossain kuvissa? OT

Re: Minkä mopon ostaisin

28.11.2011 22:08

joo tulin siihen tulokseen ettei toi siihen riejuun vaihdu :D kavereilta kuullu että perseestä koittaa myyä pois ja toisekseen kun taas sitten se rahan meno mopoon alkais kun siitä pitäs mieleinen saada... ja juu kiitoksia onhan toi omaan silmäänkin jopa ihan hieno :)

Re: Minkä mopon ostaisin

9.12.2011 16:47

rieju mrt power up vai yamaha dt? kumpaa suosittelisitte?

Re: Minkä mopon ostaisin

9.12.2011 16:53

Itse ostaisin DT.

Re: Minkä mopon ostaisin

9.12.2011 16:55

Kyllä toi dt on mun mielestä parempi. Mrt:ssä ehkä hituc parempi alusta, mutta siinä taas on ainakin kaikilla kavereilla ollu paljon vikoja. Kyllä se dt:nkin alusta on mopoon ihan tarpeeks hyvä ja mun silmään nätimpi ku lieju ;)

Re: Minkä mopon ostaisin

9.12.2011 16:59

Omaan silmään DT on hienompi ja DT:llä on omasta mielestäni huomattavasti mukavampi ajaa. Tuohon MRT:hen ei näytä löytyvän osia nettikaupoista, bensakorkissa ei ole lukitusta ja kaverin kuskaaminen on hyvin vaivalloista lyhyen penkin takia. Tässä nämä mitä nopeasti tuli mieleen.

Re: Minkä mopon ostaisin

9.12.2011 17:01

Ja vielä tuli mieleen, että dt:llä on parempi jälleenmyyntiarvo. Tossa on ollu vuoden pari vanhoja mrt:tä jopa alle 1500€ myynnissä kun taas samanikäset dt:t maksaa vieläki siihen parin tonnin pintaan ;)
E: ja molemmathan maksaa uutena suunnilleen samanverran.
Viimeksi muokannut Rajis- päivämäärä 9.12.2011 17:33, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Minkä mopon ostaisin

9.12.2011 17:05

Rajis puhuu asiaa. Tuo MRT Europea malli on tietenkin vähän halvempi (Jossain tampereella mp-liikkeessä oli 1800€ uusia enduroita). Mitä ny tuolla kaverin MRT:llä oon vähän ajellu niin ottaisin ehdottomasti DT:n. Jos tolla riejulla pitäs kauemmaksi lähteä niin kyllä itku tulis :lol:

Re: Minkä mopon ostaisin

9.12.2011 20:52

Kaverilla on smoto MRT power uppi, kyllä se on mainio ajettava. Jotenkin paljon tilavampikin kuin vaikka DT joka taas tuntuu kauhean ahtaalla. Alkukäyrästä kaikki turha pois niin kiihtyy hyvin ja kulkee semmosta 50-55 tasasella ja vetää mäet hyvin kakspäälläkin.

Itse ostasin MRT europan, siinähän ei taida olla sähkörajoitintakaan eli ei tarvii cdi boksia porailla jos haluaapi virittää. Ja taitaakin olla vielä halvin näistä. Mutta tottahan se on että DT menee paremmin kaupaksi, varmaankin merkkinsä vuoksi. Rieju kun ei taida niin suosittu/tunnettu merkki olla kuin yamaha.

Vielä vertailun vuoksi hintaa, uusia siis molemmat
http://www.nettimoto.com/rieju/mrt/1084541 (1850€ jos enska kelpaa)
http://www.nettimoto.com/yamaha/dt/1189663 (2590€)
En kovin paljoa halvemmalla uutta DT löytänyt ainakaan nettimotosta.