Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Minkä mopon ostaisin

5.5.2012 21:50

Tiedä ny kulkiko iha nii paljoo, mut tosi on et kaasari vaihdettii aikoinaa 12-millisestä 11-millisee. Vieläki saa 12-millisiä scatterist.

Re: Minkä mopon ostaisin

5.5.2012 22:55

Tässä olisi sama mopo kuin peugeot xps tarjolla, lähtee tosi halvalla nyt. Hyvässä kunnossa ulkoisesti. Käykää ihmeessä tsekkailemassa...

http://www.nettimoto.com/mh-motorcycles/ryz-50/1305149

Re: Minkä mopon ostaisin

8.5.2012 21:29

Tässä olis: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/yamaha/dt_50_sm/id24409/ 8)

Re: Minkä mopon ostaisin

8.5.2012 22:10

Voisiko täälläkin käyttää kevaripuolella olevaa sääntöä; oman pyörän mainostajalle bannit?

Voisi, joskus topikissa taisi sellainen käytäntö ollakkin mutta ilmeisesti aloitusviestejä päivitettäessä kyseinen tekstinpätkä on kadonnut johonkin. Jatkossa siis oman pyörän mainostaminen kielletty.
Vauhtiviivatarra

Re: Minkä mopon ostaisin

8.5.2012 22:38

Samaa mieltä, turhaan täyttyy topicci mainostajista -.-

Re: Minkä mopon ostaisin

9.5.2012 20:10

Mitkä skootteri merkit ovat laadukkaimpia joiden hinta on siinä 1000-1400 uutena? ;) Ja kun näyttää olevan ilmajäähdytteisiä niin skoottereissa ei taida kovin yleistä olla että ois vesijäähytteinen?
Pistin tän kysymyksen pidempänä sinne toiselle puolen ;)
Viimeksi muokannut Timppavaan päivämäärä 10.5.2012 7:03, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Minkä mopon ostaisin

10.5.2012 0:52

Kymco Agility tai Super8?

Re: Minkä mopon ostaisin

10.5.2012 2:23

Skootteripuolella on oma keskustelu sopivan menopelin valinnasta, kannattaa kysellä sieltä. Yleisesti todettakoon että suurin osa moposkoottereista on ilmajäähdytteisiä, nestejäähdytys löytyy vain kourallisesta skootterimalleja kuten Aprilia SR, Peugeot SpeedFight, Piaggio NRG, Gilera Runner ja Yamaha Aerox/MBK Nitro. Näistäkin osasta on ollut saatavissa myös ilmajäähdytteisiä malleja. Jäähdytystavalla ei normaalikäytössä ole juuri merkitystä, suuremmilla virityksillä nestejäähdytys on toki tehokkaampi tapa tasata koneen käyntilämpöä.

Keeway lienee ladukkain tuon hintaluokan menopeleistä.

Re: Minkä mopon ostaisin

10.5.2012 23:18

Oon tässä jonku aikaa jo katellu näitä mopoja,ja silmiini pisti semmoinen vehe kuin Roxon Duel TT.Mikä perkeleen laitos se tuollainen on ,kun ei oikein mistään löydy tietoa :D .Onko tämä kiinalainen?Jos on vähänkään,niin sen osto lähtee heti pois suunnitelmista .Mistä näihin saisi varaosia ja viriosia?Onko kestäväkin mopo?Mietin vain kun nettimotossa on vähänajettuja Roxoneita halvalla (alle 1000e) ,jos verrataan esim Derbeihin tai Yamahoihin.

Re: Minkä mopon ostaisin

11.5.2012 1:22

Derbin kopio tulee mieleen, runko vähän samankaltanen palkkirunko, ja konekin näyttää semmoselta. Vähän tietoa ja ei edes omia nettisivuja, eli aika varma kiinalainen.. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, pitäkää pojat mielessä.

Re: Minkä mopon ostaisin

25.5.2012 14:05

Mikä on teidän mielestä kestävin ja helpoin huolettava/korjattava mopo/crossi? En siis tiedä mopoista/crosseista mitään mutta haluaisin ostaa semmoisen mökille ajettavaksi. Suzuki pv ja honda monkey vaikuttavat ainakin luotettavilta ja helposti huolettavilta.

Eli lyhesti sanottuna mikä mopo/crossi mun kannatais ostaa ensimmäiseksi mökkimopoksi? Olen ajanut vain pari kertaa kaverin monkeyllä ja tiedän vain tyyliin miten vaihdetaan vaihteet. Joku alle 800e (lue: voin tiesti joustaa jos tulee tarpeeseen) ajattelin ainakin aluksi pistää.

Kertokaa vaikka jotain perus tietoja että kuinka usein huolletaan ja onko netissä hyvin ohjeita? Millä on hyvä harjoitella? Varmaan joku 50cc on tarpeeksi tehokas aluksi. Pituutta minulla on 172cm jos sillä nyt mitään väliä edes on.

Re: Minkä mopon ostaisin

25.5.2012 15:08

Tohon budjettiin sais hyvän Jincheng mankin.

Re: Minkä mopon ostaisin

2.6.2012 22:15

Juu eli nyt on sellanen tilanne että ei osaa päättää kumpaan ton Honda Monkeyn nyt vaihtaisin. Eli mulle tarjottiin vaihossa tämmöstä skootteria : http://www.nettimoto.com/peugeot/speedfight-2/1277251 , sekä aivan vakiota Suzuki PV:tä johon on tehty kone-remontti ja maalattu alkup. väreihin. Jopa jarruvalot toimii edestä ja takaa, sekä pitkät, on kromiloksut jne..
Pvseen pitäs maksaa välirahaa 200e ja skootteriin 100e. Mopo / Skootteri tulisi ''2'' menopeliksi SX:n rinnalle. 1 pvn olen omistanut joka oli täys rotanloukku sekä rahareikä joten en nyt ole varma kumman ostaisin. Skootterissa on se hyvä puoli että tosi helppo ajaa ja plussaa on tietenkin se että saa popit penkin alle jotta voi elvistellä :lol: Joten kertokaas teidän mielipiteenne kumpi olisi parempi valinta.
Viimeksi muokannut TurboYhZ päivämäärä 3.6.2012 13:58, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Minkä mopon ostaisin

3.6.2012 4:25

Nyt lienee kyseessä puhtaasti makuasia, kun kerran molemmat ovat tekniikan puolesta hyvässä vedossa. Tietysti voi vertailla PV:n vuosimallia ja kilometrejä, onko se sopivassa hinnassa kuntoon nähden ja niin edelleen. SF2 ainakin on kuntoonsa nähden varmasti hintansa väärti, tuon ostaisin itse suoraan rahalla jos olisi skootterille käyttöä.

Re: Minkä mopon ostaisin

9.6.2012 11:35

Moro!

Elikkäs lokakuussa kortti mahdollisesti tulossa ja pitäisi ostaa toinen mopo. Nyt on Pv , mutta haluaisin isomman mopon tai skootterin ongelma on se että olen vain 157cm mutta kasvupyrähys on nyt alkanut. Yltäisinkö ajamaan esim. Aprilia sx tai derpien sm malleilla? Kokeilin kaverin Derbi X-Race R ja varpaat osuivat niukin naukin maahan. Monkey on myös käynyt mielessä, että vaihtaisin Pv:n mankiin ja ostaisin skootterin tai SM mopon.