Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

14.11.2010 17:02

Kyllä se kiinalainenkin kannattaa, mutta siihen ei juuri kannata ylimääräistä rahaa upottaa, jälleenmyyntiarvo on kumminkin surkea. Tosin mielummin ostaa kiinalaisen näihin yybertuuning-hommiin, Hondat säilytetään orkkiksina (tosin sen keulan voi kyllä vaihtaa).

Ja Hondan kone kestää maailman tappiin asti (ainakin vakiona ja miedommilla vireillä), jos sitä osaa pitää kunnolla.

14.11.2010 22:58

Oon nyt täs vähä miettiny et talveks vois olla iha kiva joku halpa enska. Minkäslaista kannattais, sais olla iha ajokuntonen, naarmut ja kolhut ei haittaa. Sais olla alle tonnilla.

15.11.2010 16:17

Mitäs mieltä ootta, laittasko Pv:n kuntoon ja myis, ja ostais sitten kopiokiinanmankin, vaiko ajais ite Pv:llä? Pv on sinällään ihan hyvässä kunnossa, pientä laittoa toki on, jos tieliikenteeseen meinaa. 98 mallia on tuo mopedi. Nii jotta kertokaahan, että onko näistä kiinanihmekopiomankeista mihinkään? Jos siis Jinchengiä meinaa. Oonhan minä toki katellu pitkät listat kaikenmaailman juttuja hyvista ja huonoista puolista yms yms, muttakun on tämmönen jahkailija. Ja jos sitten sais jotai oikeasti rakentavaa ja asiallista palautetta, kiitos!

15.11.2010 16:23

itse ajelisin ihan sillä pv:llä. oikein pidettynä todennäköisesti luotettavampi, helpompi virittää jne. eikä tarvitse miettiä sen myymistäkään sitten niin äkkiä. kiinanmankit menettävät arvoaankin PALJON nopeammin kuin pv:t

15.11.2010 17:12

Samaa mieltä. PV:n jälleenmyyntiarvo on paljon parempi kuin kiinanvehkeen, jotka vielä tupapavat rikkoontumaan helposti.
Minä nyt en muutenkaan ajaisi kiinanmankeilla, mieluummin pyöräilisin kuin ostaisin kiinalaisen. Lähipiirissä tarpeeksi moni tupannut hajoamaan nätilläkin köytällä

15.11.2010 17:18

PV olisi tietysti siitä parempi että sen arvo ei periaatteessa alene, kun taas uuden kiinanmankin kun kaupasta ostat nii heti kun olet ovesta ulos sen kanssa tullut niin arvo on laskenut jo ihan mukavasti. Ikinä ei kiinanmankin myynnistä jää voitolle.

Kyllä noista kiinanmankeista nyt johonkin on, jos ei muuhun niin ajamiseen, rassaamiseen ja tuuninkiin. Omalla ajettu nyt 12 500km, pikkuvikoja on ollut ja mäntä kyrvähtänyt, mutta on sitä raiskattu raskaalla kädelläkin. Aina säilytetty ulkona sateessa ja lumessa, joten ruostetta löytyy jonkun verran.

Ja helposti saa kiinanmankin kulkemaan 70km/h, sen jälkeen täytyy jo osata oikeasti tehdä sille jotain.

16.11.2010 12:26

No juu, tätä mieltä oon itekki tällä hetkellä ollu, kuin tekin. Mut vakiona meinaan pitää, niin jääks Pv näille kiinanmankeille miten kiihdytyksessä ja max nopeudessa. Itelle tosin riittää se 45 km/h ja että kiihtyy kohtalaisesti, mitä tuo mun Pv onkin (ei tosin tällä hetkellä, koska jokin vikana). Ja en tosin saiskaan virittää että sen puoleen.

Mut entäs semmonen, että vaihtais Pv:n johonki aitoon Honda Mankiin? Että esitän siis tavallaan tämmöisen Suzuki Pv vs Honda Monkey kysymyksen. Kumpi vie kiihtyvyydessä, entä max nopeudesssa? Ja mites ton väännön laita on, kun toiset sanoo että Manki vääntää nelitahtisuutensa vuoksi, mutta jotkut väittävät, että ei se sen paremmin väännä kuin Pv:kään. Niin ja semmonen viel, että kummassa on kestävämpi runko ja muutenkin?

16.11.2010 17:28

En ole Pevekkiä kokeillut, mutta Mankin väännöt on ainakin todella muikeat vaikka välit on vakiota raskaammat. Vakio siis tuo vehje. Nelosvaihteellakin kiihtyy vielä kivasti kävelyvauhdista sinne 40km/h paikkeille.

16.11.2010 19:09

Tepitin kirjoitti:En ole Pevekkiä kokeillut, mutta Mankin väännöt on ainakin todella muikeat vaikka välit on vakiota raskaammat. Vakio siis tuo vehje. Nelosvaihteellakin kiihtyy vielä kivasti kävelyvauhdista sinne 40km/h paikkeille.


Hondassa kone on jostain syystä paljon väännökkäämpi vakiona kuin kiinanmankeissa, sitä pystyy ratastamaan aivan törkeästi (olisikohan kiinanpeleissä eri laatikkovälit sitten?). Eli aika luuskia pelejä kinuskit vakiona, mutta niin tykkää PV:kin olla, kuten lähes kaikki mopot vakiona. Tosin etuna on aina tuo nelarin tasavääntöisyys.

Jos PV:tä ja Hondaa verrataan niin pevussa on parempi keula (Hondan keula on ihan uskomaton rimpula), PV taitaa myös viedä huipuissa, koska Hondat on rajoitettu 6500rpm, eli vakiona ei juuri yli neljääkymppiä pääse. Tosin vakio-Honda kulkee sitä neljääkymppiä aina, oli sitten alamäki, tasainen tai ylämäki.

Koneen luonnetta mankissa joko rakastat tai vihaat. Itselläni se on tuo ensimmäinen vaihtoehto.

16.11.2010 21:34

Juu kiitti hyvistä vastauksista. Taidan mä kyllä tuon Pv:n pitää itsellä, eli käytännössä helpoimman kautta. Ja sähköthän on Pv:ssä 98-00 12 V, kun eikös taas mankissa ne oo ihan sinne 99 asti 6 V?

16.11.2010 23:53

Nibbe kirjoitti:Juu kiitti hyvistä vastauksista. Taidan mä kyllä tuon Pv:n pitää itsellä, eli käytännössä helpoimman kautta. Ja sähköthän on Pv:ssä 98-00 12 V, kun eikös taas mankissa ne oo ihan sinne 99 asti 6 V?


Muistaakseni juuri näin se meni.

17.11.2010 18:33

Ajattelin ostaa talveksi jotain proktia niin mitä suosittelette jää ehkä omaan talvikäyttöön ja budjetti on n. 300€ kelpaa vaihteellinen että rootteri

17.11.2010 21:02

irspaiiro kirjoitti:Ajattelin ostaa talveksi jotain proktia niin mitä suosittelette jää ehkä omaan talvikäyttöön ja budjetti on n. 300€ kelpaa vaihteellinen että rootteri


no mitä sitä täällä kyselemään, eikun nettimotoa selailemaan ;)

21.11.2010 9:34

Menee vähä OT:ksi, mutta osta multa toi peeveen ruoska 300. :D

Sitten osallistun tuohon pv/manki keskusteluun vielä sen verran, että mulla pevekki ollu sillee, että on niitä päiviä, millon sitä saa korjata tuntitolkulla.Ja taas niitä, millon sillä saa ajella iha huoletta. :roll:

21.11.2010 12:55

Vanhoja mopoja kyllä ruuvataan aina ennemmin tai myöhemmin paitsi jos on täysin läpikäyty..