Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Minkä mopon ostaisin

21.10.2010 21:47

Tänne keskustelua siitä, että mikä mopo olisi sinulle juuri paras tai soveltuuko joku tietty mopo sinulle.

Peruskysymykset:
Haluaisin jonkun enskan/supermoton, mikä olisi hyvä?
Yleensä kannattaa aloittaa katsomaan yleisimpiä merkkejä, kuten Derbi, Aprilia, Yamaha, Rieju, Gilera ja Peugeot. Näihin löytyy osia ja huoltopaikkoja helposti, ja mopojen luotettavuus on hyvä. Viimeisen päätöksen teet sinä maksukyvyn ja oman maun mukaan

Olen ostamassa käytettyä, mihin kiinnitän huomiota?
Siisti mopo kertoo yleensä hyvästä käyttöhistoriasta. Rikkinäiset osat taas kielivät huonosta. Alkuperäisen ohjekirjan ja huoltokirjan säilyttäminen nostavat luotettavuutta. Kysele, mopostaan huoletinut käyttäjä kyllä osaa vastata

Olen lyhyt, mitä teen?
Oletko aivan varmasti liian lyhyt? Korkeillakin enduroilla voi ajaa melko lyhyt henkilö, ja matalia supermotoja löytyy. Koeistu kaverin mopo tai vaikka liikkeessä.
Muuten kannattaa kääntyä tossumopojen (Monkey/PV) puoleen

- Tein vastauksia peruskysymyksiin jotka pyörivät aina tälläisissä topikeissa -Tepitin

Oman mopon myynti-ilmoituksen mainostaminen kielletty!

21.10.2010 23:18

Nii että mikä on istuinkorkeus Derbi Senda 50 R? :)

21.10.2010 23:25

edi- kirjoitti:Nii että mikä on istuinkorkeus Derbi Senda 50 R? :)

Mene osoitteeseen derbi.fi ja navigoi itsesi oikean mallin kohdalle. Noita Senda R-mallejakin on monenlaisia- ja korkuisia

21.10.2010 23:31

kumpi parempi gilera vai derbi? sama kone niissä on sen tiiän.

21.10.2010 23:36

Ne ovat samat mopot katteita lukuunottamatta ja katteetkin sopivat suoraan derbiin ja toisinpäin. Puhun nyt siis perusmallin derbeistä (x-race/xtreme). Gilerassa on plussaa halvempi hankintahinta mutta se heijastuu suoraan myyntihintaan.

21.10.2010 23:49

Mutta olenko liian lyhyt jos olen 156cm pitkä ja istuinkorkeus on 88.5cm? :s

21.10.2010 23:57

Eti kyseinen mopo ja istu päälle.. Ei oo niin vaikeeta :roll:

22.10.2010 11:44

blockhead kirjoitti:Ne ovat samat mopot katteita lukuunottamatta ja katteetkin sopivat suoraan derbiin ja toisinpäin. Puhun nyt siis perusmallin derbeistä (x-race/xtreme). Gilerassa on plussaa halvempi hankintahinta mutta se heijastuu suoraan myyntihintaan.

ainaki puhutaan sähköjen erilaisuudesta, derbeisähän tuppaa oleen jos minkälaista vikaa, mutta ainakaan yhtään sähkövikasta gileraa en oo tavannu

22.10.2010 12:35

Kääntä kirjoitti:
blockhead kirjoitti:Ne ovat samat mopot katteita lukuunottamatta ja katteetkin sopivat suoraan derbiin ja toisinpäin. Puhun nyt siis perusmallin derbeistä (x-race/xtreme). Gilerassa on plussaa halvempi hankintahinta mutta se heijastuu suoraan myyntihintaan.

ainaki puhutaan sähköjen erilaisuudesta, derbeisähän tuppaa oleen jos minkälaista vikaa, mutta ainakaan yhtään sähkövikasta gileraa en oo tavannu

jaa-a.. itsellä xtreme eikä ole ollut kuin kerran pieni sähkövika jolloin yksi johto oli hinkkautunut rikki maskin takaa.
noh kaverilla on gilera jossa on ollut kaikenlaista vikaa. surin osa varmaan viimeomistajan mutta enemmän vikoja on ollut kuin derbissä.
noh yksilöitähän nämä
ypoille ei voi mtn, käsipaketissa on vaikea kirjoittaa :nörtti:

22.10.2010 19:28

Aika sama ottaako sen derbin vai gileran. Pääasiassa sähköviat johtuu siitä, kun johdot nirhautuu johtopussin sisällä siinä takaapäin katottuna oikeella puolella runkoo, ennen t-paloja olevan nippusiteen kohdalta. Se nippuside on kiristetty niin kireelle siihen. Itse ottanu sen nippusiteen heti uutena moposta pois ja oon gileralla ajanu reilut 25tkm ilman ainuttakaan sähkövikaa. :nörtti:

22.10.2010 20:09

Derbillähän on se sähkövikojen maine. Aina kaikki puhuu yleisesti, että:" Joo noissa derbeissä on sitä sun tätä sähkövikaa." Mutta tosiasiahan on se, niinku KanXderi sanoi:
Yksilöitähän nämä.


Monenko ihmisen olet tavannut, joka on puhunut yleisesti sähkövikaisista gileroista? :D

Derbistä vielä. Kaverillani on X-Race ja sen verran on "Sähkövikaa" että *kerran hehkun vaihtanu etulamppuun. :lol:

E:* virheee..

22.10.2010 21:17

Omal toinen johto sarja, toinen jännitteen säädin. 2600ajettu 2009 pro sm.....
Yleensä niissä ei mitään. Mutta tämä mun oma.. P*ska mikä p*ska :P
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 23.10.2010 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Eipäs lainata edellista viestiä.

23.10.2010 14:51

Kyllähän kiinalaisia pidetään yleensä sähkövikapommeina, mutta omassani ei juuri sähköpuolella ole vikaa ollut, joten tämä vahvistaa taas KanXderin toteamuksen mopoista yksilöinä. Takalampun polttimon vaihdoin LED-polttimoon koska hehkulankapolttimot kärähti parissa tunnissa, muuten toimii mahtavasti.

Ja nyt loppuu OT.

23.10.2010 21:25

Onko Tunturi Tiger hyvä mopo? Olen ajatellut hankkia sellaista. Onko nestejäähdytys ja alakerta kuinka hyviä? Kestääkö Tunturi viritystä kovin hyvin?

23.10.2010 23:19

l4hti kirjoitti:Onko Tunturi Tiger hyvä mopo? Olen ajatellut hankkia sellaista. Onko nestejäähdytys ja alakerta kuinka hyviä? Kestääkö Tunturi viritystä kovin hyvin?

Ihan ilmajäähy se on...