Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Minkä mopon ostaisin

6.6.2011 23:03

Kyllä taitaa olla kun moottoriltaa on melkein samanlaisia ja ja aprillia sitten gilera ja derbi on samanmallisia ja yamaha , rieju , jne on sama moottori.

Re: Minkä mopon ostaisin

7.6.2011 21:43

mites onko derbin x tremessä ja yamahan detsissä paljonkin eroja ja kumpi olisi mielestänne parempi kun nyt jo hiukan kyllästynyt tohon derbiin ja olis yks vähemmän ajettukkin detsi myynnissä suht halvalla. kannattaisko tuota vaihtaa vai pysyä tossa x tremessä ?

Re: Minkä mopon ostaisin

7.6.2011 22:01

masoeman_ kirjoitti:mites onko derbin x tremessä ja yamahan detsissä paljonkin eroja ja kumpi olisi mielestänne parempi kun nyt jo hiukan kyllästynyt tohon derbiin ja olis yks vähemmän ajettukkin detsi myynnissä suht halvalla. kannattaisko tuota vaihtaa vai pysyä tossa x tremessä ?

No hieman kaasari ja välit sitten kone eri mutta derbi miehenä sanoisin että pysy derbissä mutta sanokaa oma mielipiteenne.

Re: Minkä mopon ostaisin

8.6.2011 15:52

Itse en vaihtais, kuiteskin melkein samat mopot kyseessä. Tietty jos detsi on vaikkapa uudempi, vähemmän ajettu ja siistimmässä kunnossa niin vaihda pois. :)

Re: Minkä mopon ostaisin

8.6.2011 16:34

niinno on se jonkun 9k vähemmän ajettu vaikka onkin vuoden vanhempi kun toi mun derbi :D muutenkin alkaa välillä toi mopo vähän kyrsiä ja sittenkun kylällä on joka pojalla derbi..

ED: onko ajettavuudeessa paljoa eroa, ite en pääse testaamaan kun ei kellään tutulla oo detsiä

Re: Minkä mopon ostaisin

10.6.2011 12:40

hnn kirjoitti:MItäs suosittelisitte n. 190cm pitkälle kaverille? Lähinnä kyykyt/endurot kiinostaa. Budjetti joku 1500-2000e max, ei kiinanihmeitä.

Oon ite 183cm ja tää mun Derbi kyllä sopii mulle aika hyvin. Vielä kun laittas koropalan nii ois just sopiva ;) Ja endurot on kyllä korkeampia kun supermotot..

Re: Minkä mopon ostaisin

10.6.2011 16:32

Kellään kokemuksia Gas Gas ec rookie 50 moposta? Mopo on supermoto ja vuoden 2005 malli.

Onko kannattava ostos? :D

Re: Minkä mopon ostaisin

10.6.2011 23:59

Elikkäs nyt ois tarkoitus ostaa joku mukava 4-t peli jos derbin saan myytyä. Masai DB50 tai DB125 ajattelin, kumpikohan olisi järkevämpi ostaa? Löisin 150-160cc minikrossin koneen kiinni, veroja en pelkää yhtään oikeastaan jos mopoon viriä laittaisin (2 vuoden aikana ei oo pysäytetty kertaakaan). Säästäisin vakuutuksissa pitkän pennosen mopossa vrt. piikkiin, mutta kannattaakohan se?

Re: Minkä mopon ostaisin

11.6.2011 0:09

Onhan siinä omat riskinsä, mm. suorituskielto.

Eipä noi piikkimasait nyt edes kalliita ole ja varmasti olis helpompi myyä.

Re: Minkä mopon ostaisin

11.6.2011 10:49

Ei kait siinä oo suorituskiellon vaarassa kun on kuitenkin a1 kortti taskussa?

Re: Minkä mopon ostaisin

12.6.2011 20:52

Terve! Elikkäs aion ens kevään sen a1 kortin suorittaa ja pitänee myydä tuo apikka sitten pois. Eli kysynkin, että mitäs vehjettä kannattaa talvipeliksi katella 500-700€ hintaluokassa. Oon ainaki trekkereitä, typhooneja ja noita kinkkejä katellu, tiiän kyllä että ton hintasissa yleensä laittoa on, mutta onhan tässä koko kesä aikaa :D Eli mitkä on luotettavia talvella jne.?

Re: Minkä mopon ostaisin

13.6.2011 14:49

Orkkismanki kulkee ja pelittää. 700€ hinnalla voi saada jo hyvänkin pelin, ja varmasti kulkee luotettavasti. -31 astetta pakkasta ja ensimmäisellä käyntiin kylmiltään.
Suosittelen vahvemmin kuin kiinanvehkeitä

Re: Minkä mopon ostaisin

14.6.2011 23:13

Jep jep eli mopo pitäisi hankkia kyykkymopo/enska/jtn masai tyyppistä meinaisin. Kyykkymopo olisi muuten mutta huono talvella ja törkeän kalliita eli varsin rajallisella budjetilla.

Re: Minkä mopon ostaisin

15.6.2011 17:21

http://www.nettimoto.com/derbi/gpr/1137621
http://www.nettimoto.com/derbi/gpr/1140215
Noita kahta olen miettinyt. Mielipiteitä?

Re: Minkä mopon ostaisin

15.6.2011 19:23

PorkkanaMehu kirjoitti:http://www.nettimoto.com/derbi/gpr/1137621
http://www.nettimoto.com/derbi/gpr/1140215
Noita kahta olen miettinyt. Mielipiteitä?

Tuo ylempi vaihtoehto on varmahan parempi. Tuo alempi on nimittäin ollu ainaki vuoden jo myynnis.