Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Motorhispania RYZ

14.5.2015 17:56

Mulla olis tämmönen outo ongelma ryzzin kanssa :| . Ei lähde napista käyntiin. Rele on vaihdettu, nappia vaihdettu, startti putsattu, kaikki johdot ehjiä, maadoitus kunnossa. Pyörä ei siis edes inahda kun nappia painaa. Pitäs saada kuntoon ennen myyntiä. Joutuu aina lykkäämään, kun ei sitä polkukäynnistystä tässä -10 vuoden urban mallissa ole. Myyntiinkin siis pitäs laittaa, mutta ei juuri mopoikään päässyt ekakertalainen saa työnnettyä pyörää käyntiin. Mikä mahtais olla ongelmana? :roll:

Re: Motorhispania RYZ

21.7.2015 19:58

sähkö kaavio? pls :D :nörtti: en löydä katso myös mun projekti!

Re: Motorhispania RYZ

2.8.2015 10:51

Minkähä kokost suutint pitäs laittaku nyt tyhjä vakioputki, rajottamato cdi ja solenoidi revitty irti nii nyt 105 suuti ja 4-6 vaihteet toimii vaa noi 3/4 kaasulla. Kysees mh ryz -10

Re: Motorhispania RYZ

19.8.2015 16:09

Meneekös minkään mopon usd keula modaamatta motorhispaniaan/pösöön ja oisko vaikee modata jos keula ei oo passeli :s

Re: Motorhispania RYZ

21.9.2015 19:30

miten saisin kulkemaan mun mh ryz 09 vuosimallin kulkemaan ? kuri on otettu pois vakio putkesta pois ja kulkee vähän isomilla väleillä 55km/h. mut se ei riitä mulle ja tossa on ducatin sähköt en tie onko rajottamaton cdi boxi. mitä pitäs tehdä et sais kulkemaan vähä enemmän sillai et kiihtys aika reipppaasti ja myös kulkis? Pitäskö vaihtaa rajottamaton cdi boxi jos ei oo mistä sellasia saa ?? tai vähä isompi suutin. Kiitos vastauksista jo etukäteen: :)

Re: Motorhispania RYZ

10.12.2015 21:29

Kävisköhän toho -08 ryzii ne pösö xps uuemman mallin katteet? Ja eiks tässä oo minarelli? :nolo:

Re: Motorhispania RYZ

5.1.2016 16:58

Apua!
-11 vm Ryz käynnistyy helposti ja käy nätisti tyhjäkäyntiä. Ajossa alkaa ongelmat... Pätkii ja röpöttää ja mittaristo sekoaa. Ajonopeus vaihtelee mittarin mukaan 0-200km/h välillä. Ajoittain kuitenkin kulkee ihan ok. Virinä vakioputki josta kuria pienennetty. Suutin todennäköisesti vakio. Tulppa oli ok näköinen, mutta vaihdoin uuden. Ei vaikutusta Mistä kannattaa alkaa vikaa haeskelemaan?

Ei ole vikaa löytynyt, mutta näyttäisi muillakin olleen samanlaista. Tänään uusi oire entisten lisäksi... Ajossa kaikki mittarivalot päälle ja sitten pimeäksi koko mittaristo ja mopo sammuu sekunniksi ja heräsä heti henkiin. Rajoittaa välillä 7300rpm ja välillä saa revittyä 9100rpm. Nopeusnäyttö näyttää nollaa ja palaa taas hetkeksi normitilaan kunnes hyppää 300km/h. Kaasari putsattu, isompi suutin vaihdettu, ilmanputsarielementti pesty ja öljytty. Sähköpuolen vialta haisee vahvasti. Mistä lähden purkamaan?

Re: Motorhispania RYZ

7.2.2016 17:08

Oma kysymykseni ei nyt liity RYZ:iin vaan sen toveriin MH10:iin. Tarkoitus olis tehä siitä uniikki ja olen miettinyt jotain tarrasarjaa, mutta niitä ei tahdo löytyä mistään. Olen myös miettinyt että kävisikö siihen Husqvarna Wr katteet? Onko jollain kokemusta? Olisiko isokin modaaminen vai menisikö suht helposti?

Re: Motorhispania RYZ

28.3.2016 17:25

Tietääkö kukaan mikä vois olla vikana? motorhispania ryz urban -11 ei tahdo käynnistyä kuumalla koneella. Mopossa on vain sähköstartti. Kylmällä käynnistyy hyvin ja tyhjäkäynti on aina hyvä, mutta ajon jälkeen jos sammuttaa ja koittaa käynnistää noin 10min sisällä niin startti polkee tyhjää ja ei halua käynnistyä. saattaa käynnistyä noin 1-2min napin pohjassa painamisen jälkeen. Lähtee myös työntämällä heti käyntiin. Bensaa ja kipinä tulee ja startti pyörii muttei helpolla lähde käyntiin. Muuten kaikki toimii normaalisti.

Re: Motorhispania RYZ

28.3.2016 20:27

981moro kirjoitti:startti polkee tyhjää
Tuostahan se ongelma voisi löytyä, eli startti ei ota kiinni kampiakseliin?

Re: Motorhispania RYZ

30.3.2016 12:21

Vauhtiviivatarra kirjoitti:
981moro kirjoitti:startti polkee tyhjää
Tuostahan se ongelma voisi löytyä, eli startti ei ota kiinni kampiakseliin?


Tyhjää ehkä vähän väärä ilmaisu, siis melkein käynnistyy muttei käynnisty, kaverin mukaan kampiakseli pyörii kuitenkin. Kylmänä ei kuitenkaan mitään ongelmaa käynnistyä.

Re: Motorhispania RYZ

20.7.2016 20:26

Tuo vika tulee satunnaisesti eikä vastausta löytynyt, mutta ilmeni uusi vika. Mopon ollessa käynnissä kierroslukumittari sekä valot sammuvat satunnaisesti ja tulevat taas päälle. Mistä vika johtuu?

Re: Motorhispania RYZ 2013

3.5.2017 17:30

Elikläs ite omistan tollasen Mh ryz 2013 mopon osaasko joku auttaa et mistä löytyy cdi box ja onkohan vehkeessä ducatin sähköt itte oon aika avutoon näitten mopojen kans. :s :roll:

Re: Motorhispania RYZ

8.5.2017 20:55

Ostin muutama päivä sitten 2014 motorhispania mh10 mopon ja mietin onko tekniikka sama kuin ryz- tai muissa mh:n malleissa.

Re: Motorhispania RYZ

20.6.2017 14:22

Sama tekniikka kaikissa, mutta eri runko mh10:ssa. :D