Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Helkama Raisu

27.8.2012 17:41

Kattelin nuota sun kuvia Raisusta. Takahäkki on hieman saanut rälläkkää, lampun kiinnike uupuu ainakin. Etuvanne on väärä, pitäisi olla 19-tuumanen, sama kuin S1 Suzukissa. Etuvalo näytti olevan PV:stä. Muuten ihan hyvä aihio.

Re: Helkama Raisu

27.8.2012 18:14

Juu kiitos vastauksesta.

Eikös noissa joissakin ollu suorakaide-etulyhty? Sain kyllä pyöreän lampunkin mukaan. Rekisteriotteeseen merkitty vanteet 17" ja 17" Mitennii takahäkkiä rälläköity? :eek:

Re: Helkama Raisu

28.8.2012 8:03

CR:ssä taisi olla 17 ja 17 renkaat, mutta MM:ssä, jolta tuo sinun omasi näyttää, kuuluisi olla 19 edessä. Takahäkistä on lampun ja lokasuojan kiinnike kadonnut, semmonen pellinpala sieltä päästä. Kato vaikka mun omasta. Etuvalo tuossa näyttäisi olevan Niox, kuuluisi olla isompi CEV valmiste. Kuminen on vanhemmissa malleissa.

Re: Helkama Raisu

28.8.2012 13:31

Mäkistation kirjoitti:CR:ssä taisi olla 17 ja 17 renkaat, mutta MM:ssä, jolta tuo sinun omasi näyttää, kuuluisi olla 19 edessä. Takahäkistä on lampun ja lokasuojan kiinnike kadonnut, semmonen pellinpala sieltä päästä. Kato vaikka mun omasta. Etuvalo tuossa näyttäisi olevan Niox, kuuluisi olla isompi CEV valmiste. Kuminen on vanhemmissa malleissa.


Juu okei. rekisteriotteessa lukee kuitenkin tyyppinä ; Helkama Raisu CR/minarelli P4E tai jotain vastaavaa. Mukaan sain kyllä kromisen tangon ja kaasuttimen tyyppi on kai Dellorto SHBA (rek. otteessa) 12.9/9 tms. Toinen tankki tuli myös mukaan, eli voihan tuo ollakkin Rasu CR josta tehty enemmä MM-näköne..?

Edit; Jos tuossa on tosiaanki vaihettu tankki, satula, tanko yms. niin voihan se CR ollakkin? Mukaan tullut tanko kylläkin näyttää tuollaiseltakuin CR;ssä on kuvissa..

Re: Helkama Raisu

6.10.2012 15:53

..Sivulla 5

SellYourSoul.90 kirjoitti:Tässä tänään tuli katottua yhtä mottia parempaan kuosiin.



Eli siinä sitten kun työstin ton 75cc Läppäautisan peeveen männälle sopivaksi, piti sylkkä alapäästä madaltaa karvan yli pari milliä.
Kuva Kuva

Sitten se ei enää sopinut menemään pohjaan asti, vaan käsin pörräilty avarrus heitteli sen verran että sylkkäputki otti sinne kiinni.
Kuva Kuva

Eilen työstin lohkot siis kunnolla sopimaan pytyn kanssa yhteen. Samalla tiivistepinnan oijoin kun oli heittoa.
Kuva Kuva Kuva

Sitten pytyn yläpäästä siivua pois ja kannesta ujo siivu+paljealueen sorvaus.
Kuva Kuva Kuva

Kone taas kerran nippuun..
Kuva Kuva

Pitää vielä kattoa tuo kytkinpuoli kunnolla nippuun, kun oli vähän juntturassa. Orkkiskytkimellä nyt nippuun, ja sitten ihmetellään lisää kun luistaa.. Sähköiksi tulossa Am6-ducatisähköt.
Kuva

Re: Helkama Raisu

6.10.2012 17:52

Kuinkahan hyvin tuollaiseen mahtaisi saada mahtumaan esim AM6:n kytkinkorin?
Ensiöveto voisi tietty olla vaikka ihan alkuperäinenkin ja niittaisi siihen vain toisen kytkinkorin. Mahdollisia sovitepusliahan siihen kyllä sitten sorvailee.

Re: Helkama Raisu

6.10.2012 18:40

-Zone- kirjoitti:Kuinkahan hyvin tuollaiseen mahtaisi saada mahtumaan esim AM6:n kytkinkorin?
Ensiöveto voisi tietty olla vaikka ihan alkuperäinenkin ja niittaisi siihen vain toisen kytkinkorin. Mahdollisia sovitepusliahan siihen kyllä sitten sorvailee.


Jotain sellasta käynyt kyllä mielessä. Pitää kattella mikä on kampiakselin ja kytkinakselin etäisyys toisistaan, jos vaikka jostain vehkeestä löytyis samanlainen. Suorahampaista ensiövetoa kenties..?

Aika pienihän se tila tuolla kytkinkopan alla on, mutta kyllähän sitä kasvatettua saa. :)

Re: Helkama Raisu

6.10.2012 19:25

Sillä juuri sitä alkuperäistä ensiövetoa meinasinkin, että se jättäisi vapaammat kädet soveltamiseen. Voipi olla että jos alkaa akseleiden välimitalle hakemaan sopivaa kytkintä ensiövälityksineen, niin vähenee ne vaihtoehdot aika dramaattisesti. Joskus mietin tuollaista samanlaista komboa pv:n koneelle ja sen ensiövedolla, jossa kytkinkori heebeleineen olisi tullut vanhasta 125 rg gammasta. Myös 80cc crossipannuista saattaisi löytyä ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.

Re: Helkama Raisu

6.10.2012 20:05

-Zone- kirjoitti:Sillä juuri sitä alkuperäistä ensiövetoa meinasinkin, että se jättäisi vapaammat kädet soveltamiseen. Voipi olla että jos alkaa akseleiden välimitalle hakemaan sopivaa kytkintä ensiövälityksineen, niin vähenee ne vaihtoehdot aika dramaattisesti.


Totta, ja tiedossa. Kunhan aattelin. Säkällä vois olla Minarellin jampat pitäny akseleiden etäisyydet "standardina" muissakin vehkeissä..? Mittaamallahan tuo selviäisi huomattavasti paremmin kuin arvailemalla.

Paristakin eri paikasta lukenut että ei oo tuo ensiövetoratastus hirveän kestävää laatua.

Re: Helkama Raisu

17.11.2012 22:24

Meneekö am6 sähköt suoraan kiinni?

Re: Helkama Raisu

17.11.2012 23:18

AM6 sähköistä en osaa sanoa, mutta Tunturi Tigerin virtavehkeet ainakin menee suoraan.

Re: Helkama Raisu

17.11.2012 23:42

Mäkistation kirjoitti:AM6 sähköistä en osaa sanoa, mutta Tunturi Tigerin virtavehkeet ainakin menee suoraan.


Vauhtis menee suoraan, aluslevyyn pitää ruuveille viilata paikkaa.. Tässä oma Am6 aluslevy johon jyrsimellä vetäsin säätövaraa "tarpeeksi"..
Kuva Kuva

Re: Helkama Raisu

22.11.2012 0:15

Mikä mahtaa olla raisussa vikana kun laittaa valot päälle niin mopo sammuu?

Re: Helkama Raisu

24.11.2012 1:33

viisasmies15 kirjoitti:Mikä mahtaa olla raisussa vikana kun laittaa valot päälle niin mopo sammuu?

Johdot kytketty väärin tai ottaa maihin.

Re: Helkama Raisu

21.12.2012 9:24

Ei taidakkaan enään Raisuun saada uusia virityssylintereitä oikeen mistään suomesta, vai vieläkö jokin kauppa myy?

Mitenkä tommonen Raisun P4R alakerta kestää vaikkapa 58CC Zetaa?
Ja mitenkä tehokas tuommonen zetan sylinteri ylipäätänsä on, mitä nopeuksia sillä voi päästä?