Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Helkama Raisu

20.9.2013 14:28

Moro ! Tietääkö kukaan vm. -78 Raisun värikoodeja ? ois tarkotuksena entisöidä tuo raisu ja jos jollain on tietoa kunnossa olevasta pakoputkesta kyseiseen mopoon niin pistä yv:tä !

Re: Helkama Raisu

20.9.2013 17:01

Nyt on TZR125 keula lyhennetty, hitsattu ja kalvattu Raisuun sopivaksi. Vielä stongankiinnikkeille reijät ylempään T-palaan niin on keula täysin valmis.
Kuva

Käynnistyspolkimelle pitäs pari nippeliä kattella että saa kiksin pelaamaan, vaihdepoljin, kaasukapula..

Uus kytkinkoppa pitäs silpoa PV kytkimelle jne..
Kuva Kuva

Yhden kytkinkopan jo jyrsin, mutta sen hitsaus meni sen verran perseelleen että koko koppa lensi romukoppaan. Onneksi rompepäiviltä tuli kesällä ostettua toinen koppa. :)
Kuva Kuva

Re: Helkama Raisu

7.10.2013 19:06

http://www.moposport.fi/fi/sylinteri-hel-raisu-cr-assa-50cc-zeta-/100-6631/dp?closeGroup=1009

Näyttäis taas noita löytyvän moparilta tosin mäntiähän noihin ei löydy oikee mistää :lol:

Re: Helkama Raisu

7.10.2013 20:47

Menee ihan normi Raisun mäntä. Mistähän ovat noita taas kaivaneet, ainakaan pariin vuoteen ei ole noita näkynyt..

Re: Helkama Raisu

7.10.2013 21:22

Kyllähän se menee, mutta tolle pytylle pitäis olla yks renkainen mäntä jossa on reikä boostportille. Joskus löysin jostai nettikaupasta myynnissä niitä mäntiä oli aika hintavia.

Re: Helkama Raisu

8.10.2013 7:33

Tervis!

Wanha kaipais apuja!

Menin ja tilasin Nakkilasta raippaan viimeisen Autisan 75cc läppäpytyn. Sanoivat että vakiokansi kävis siihen, mutta ei se minusta siihen oikein sovi...?...ei näyttäis tiivisteen kohdalta osuvan oikein. Noita Autisan omia kansia ei varmaan saa mistään?...Mikä avuksi?

Re: Helkama Raisu

8.10.2013 16:58

Laitahan kuvaa läppä-Autisasta. :eek:

Eikö CR:n kannesta saisi sorvaamalla sopivaa?

Re: Helkama Raisu

8.10.2013 18:14

Jees, on tullut tätä hommaa ittekkin pengottua ja näyttää siltä että jos ton haluaa saada pelittään niin työstää tarvii paristakin kohtaa.....eli 75:n sylinterin helma ei sovi heittämällä alakerran lohkoon, pitää sorvata isommaksi... :paha:...en ihan aatellut että tämmöiset talkoot.... :D

Ja ton kannen vois saada kans sorvaamalla osumaan, mutta minusta pitäisi pikemminkin ottaa sylinteriputken ympäriltä alumiinia pois 2-3mm jotta syl.putken rauta ylettyisi kannen tiivisteeseen...?....voishan tuosta kannestakin ottaa ainetta, mutta mikä sitten pitäis tiivistettä paikoillaan, kun sorvatessa häviää toi syvennys?

Kummallinen toi Autisa, kun syl.putken yläpää on tasoissa alumiinirungon kanssa. Eli Autisan omassa kannessa olake täytyy sit olla kannessa ja ei vaan käytetä tiivistettä.....???

En nyt osaa sanoa miltä se CR:n kansi näyttää, mutta jos siinä olis pienempi palotila kuin tuossa normi Raipan kannessa, niin siitähän sais paremmat puristukset?

Kuva

Re: Helkama Raisu

8.10.2013 18:44

Kannattaa mielummin höylää tota kantta, ku kannentiivisteen saa kiinni permatexin ultra copperilla.
ja muutenki sen voi tehä ite kuparista se vaa pitää saada eka "punahehkuu".

Re: Helkama Raisu

8.10.2013 20:15

Sivulla 7 on kuvia, kuinka Raisu CR:n kansi on sorvattu sopimaan Autisan kanssa.

Hienon löydön Tooppi tehnyt. Olisi tuon aikanaan itsekin tiennyt, niin olisi varmaan vieläkin Raisu tallissa.

Re: Helkama Raisu

9.10.2013 7:58

...Jaa oliko se CR kansi? Minä kun luulin että se olis ollut ihan Autisalainen.. :|

Mulla tossa oli kapea ja ohut alumiinirengas sylinterissä olevassa syvennyksessä silloin kun tuo mulle tuli.

Re: Helkama Raisu

9.10.2013 21:35

Kyllä mä laittasin melkein pääni pantiksi että on CR:n kansi, tarvikevalmistajan tuotteessa tuskin lukisi Motori Minarelli. Ainakaan Puchin Autisalaisissa kansissa ei ole Puch logoa, yhdessä yksilössäni, jota ei ole vielä mahdottomasti laskettu, näkyy JPC teksti vielä selvästi.

Minarellilla on tosin käsittääkseni ollut ihan omaakin 75cc kantta olemassa.

Re: Helkama Raisu

9.10.2013 22:30

SellYourSoul.90 kirjoitti:...Jaa oliko se CR kansi? Minä kun luulin että se olis ollut ihan Autisalainen.. :|

Mulla tossa oli kapea ja ohut alumiinirengas sylinterissä olevassa syvennyksessä silloin kun tuo mulle tuli.


Komppaan Mäkiasemaa, Autistisen kannessa ei voi lukea Motori Minarelli. 8)

Taitaa tosiaankin toi CR:n kansi sopia huomattavasti mukavammin tohon Autistiseen. Että voi sellaista tarjoilla mulle, jos jollain on ylimääräinen P4R:n kansi nurkissa!!! En vaan koskaan ole päässyt hypistelemään sellaista pyttyä ja kantta, niin ei heti hoksannut tuotakaan seikkaa.

Tällä hetkellä on tälläinen rujompi piha-Raisu verestämässä muistoja, jos sitä ajankuluksi virittelisi... :D

Kuva

Raisujen kanssa olen aikaisemminkin kyllä touhunnut ja edellisen raato-projektin kanssa, n.7 vuotta sitten lähtikin kyllä tosi pahasti mopokäsistä ja päädyttiin tähän....

Kuva

Kuva

Re: Helkama Raisu

9.10.2013 23:04

Toi Sielunkauppiaan prokkis onkin lievästi sanoen eksoottinen :eek: , hattuva nostan jos saat ton kytkinkopan pelittään ;) . Muistaakseni toi raipan koneen metalli oli aikas huonosti hitsautuvaa. Hienolta näyttää jokatapauksessa! :)

Re: Helkama Raisu

9.10.2013 23:18

Onkos tää Autisan 75cc-läppis tosiaan kananhammastakin harvinaisempi ja parasta mitä Raisuun sai? Hinnan perusteella ainakin olis ehkä minusta..... :eek:

Laatikon perusteella ainakin pyörinyt varastoissa urakalla, yks läppäkin oli rikkipoikki, sen nyt varmaan saa korvattua, vaikka itse veistelis uudet....Mäntä oli ok ja renkaat myös...