Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Hm-mopot

14.3.2015 16:41

Sanokaapa paljonko maksais uus takajarrulevy hemmiin. :D

Re: Hm-mopot

15.3.2015 1:33

Onko kukaan laittanu 2013 vuosimallin hemmii nappirajotinta? En oo yhtää tietone näist rajotin jutuist, nii jos joku viittis kertoo mikä rajotin mahollisesti kävis ja miten se sit periaattees asennettais? :)

Re: Hm-mopot

21.3.2015 15:10

Siis nyt on sellane ongelma että en löydä cdi boxia:D tietääkö kukaa missä se on?

Re: Hm-mopot

21.3.2015 16:15

Mulla se on ainaki vuoden 12 hemmissä siinä heti ku otat penkin pois. Semmone about korttipakan kokone musta mötikkä

Re: Hm-mopot

24.3.2015 22:23

miten tota takajarrua pystyy säätämään ku ei jarrupoljin mene paljoakaan alemmas

Re: Hm-mopot

28.3.2015 16:37

Mitä teharia suosittelette Hemmiin? :D

Re: Hm-mopot

7.4.2015 21:28

Moro. Mulla on pieni ongelma hemmin kanssa. En tiedä mikä on vikana kun kaasua voi kääntää vain noin 2/3osaa kunnes rupeaa booaamaan. Vm. 2013 RR, kureja ei ole ja pääsuutin kokoa 110. Epäilen että suutin on aivan liian iso, mutta kaikki mitä luin kyseiseen vikaan viittaavaan johtivat siihen tulokseen että suutin on liian pieni... Itse en ole suutinta koskaa vaihtanut mutta kaasarin putsasin, jonka jälkeen otti kierroksia hitusen paremmin mutta booasi korkeilla kierroksilla silti. Kertokaas hemmi-miehet onko teille ilmenny samankaltaista ongelmaa ja miten olette sen ratkaisseet?

Re: Hm-mopot

7.4.2015 21:49

Nyt kun on vielä vähän kylmemmät säät nii pääsuutin voi olla jopa 120 kokoa. Näin ainakin itsellä oli aikoinaan. Voit kanssa yrittää neulaa säätää rikkaammalle.
Tietopankin puolella on 2t kaasarin säätö ohjeet jos nää hommat ei ole niin tuttuja.
Sinuna lähtisin aluksi neulaa rikkaammalle ja pääsuutin vähän isommaks ja kattoa meneekö parempaan vai huonompaan suuntaan.

Re: Hm-mopot

15.4.2015 23:44

Nyt olen semmoisessa ongelmassa että HM:ämni on sesonut talissa about 3kk eikä ole millään vikaa löytynyt. Ongelmana on se että mopo ei anna kipinää, vaikka olen vaihtanut tulpan,tulpanhatun, sytytyspuolan sekä CDI-boksin.veimme sitten mopon korjaamolle maanantaina eikä korjaamokaan löytänyt vikaa vaikka kuinka etsi. joten jos joku tietää mikä on vialla niin laittakaa viestiä. Nyt tässä korjaamo ehotteli kokonaa uusia sähköjä. Pelkät sähköt makso 1000e ja siihen vielä asennus. Mutä kannattaisi tehdä. Alan olla jo erittäin epätoivoinen :itku:

Re: Hm-mopot

16.4.2015 8:54

Itellä meni just kotarista staattori rikki. Voisko sulla olla sama homma? Noihin mopoihin se ei oo niin kallista ku joku perus tarvikestaattorin hommaat.
Eti netistä jotkut am6 staattorin mittausohjeet ja rupee mittailemaan yleismittarilla. Piuhat ei sais olla oikosulussa eikä sais olla ihan liian isoja ohmilukuja joka meinaa, että piuhat katki.

Edit: Hain omalla kirjoituksella samaa mitä alemmassa viestissä tientuk3 sanoi. Aamutuimaan eivain yhtä laajaa kirjoitusta kerennyt kirjoittaa.
Eli ensiksi tulpanjohto ja sitten staattorinmittaus ja vaihto.
Viimeksi muokannut ViTSi päivämäärä 16.4.2015 13:31, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Hm-mopot

16.4.2015 11:48

HMpoika kirjoitti:Nyt olen semmoisessa ongelmassa että HM:ämni on sesonut talissa about 3kk eikä ole millään vikaa löytynyt. Ongelmana on se että mopo ei anna kipinää, vaikka olen vaihtanut tulpan,tulpanhatun, sytytyspuolan sekä CDI-boksin.veimme sitten mopon korjaamolle maanantaina eikä korjaamokaan löytänyt vikaa vaikka kuinka etsi. joten jos joku tietää mikä on vialla niin laittakaa viestiä. Nyt tässä korjaamo ehotteli kokonaa uusia sähköjä. Pelkät sähköt makso 1000e ja siihen vielä asennus. Mutä kannattaisi tehdä. Alan olla jo erittäin epätoivoinen :itku:


Nyt kannattaa rauhoittua ja miettiä ihan loogisesti. Eli mopon sytytyksen sähköthän koostuvat seuraavista osista: staattori, sytytyspuola, CDI, tulpanjohto, tulpanhattu, tulppa sekä johdot jotka yhdistävät näitä osia.

Sinä olet nyt vaihtanut kaikki muut paitsi tulpanjohdon ja staattorin. Tulpanjohdon vika on harvinainen, mutta se kannattaa nyt ehdottomasti vaihtaa, maksaa pari euroa. Sitten vaihtoehtoina on enää staattori. Ennen uuden staattorin ostoa pura magneetto ja tarkista että johdot ovat kunnossa. Staattorin vastukset voi myös mitata.

Olettaen, että esim. virtalukon johto ei ota maita, niin tämän jälkeen kipinää on pakko tulla. Mitään uutta sähkösarjaa älä missään nimessä rupea vaihtamaan, se on aivan täyttä rahanhukkaa. Kannattaa tosiaan tarkistaa siis ettei virtalukolle menevä sytytyksen johto ole rikki ja voit vaikka katkaista sen että muut piuhat ovat varmasti pois pelistä.

Re: Hm-mopot

16.4.2015 19:48

Kertokaapa kun pari päivää sitten tuli hm:n paras malli ostettua ja mopo ei kulkenu mihinkään joten päätin kurin poistaa mutta katalysaattori on paikallaan. Pitääkö suutinta vaihtaa jos on huiput ja kiihtyvyys kohdillaan. Eli hajottaako liian pieni suutin moottorin kurittomalla putkella? :|

Re: Hm-mopot

24.4.2015 16:41

Nyt hemmini on taas kunnossa! Vein moponi eri korjaamolle jossa he löysivät vian! Vika oli maadoituksen johdoissa.

Re: Hm-mopot

2.5.2015 11:56

Elikkäs nyt olis seuraava ongelma :nolo: Hm heittää jäähytinnesteet öljyjen sekaa kun vaihtaa stefan ja akselin pitääkö kytkinpuolen lohko ottaa irti? :eek:

Re: Hm-mopot

2.5.2015 20:57

Kytkinkoppa täytyy irroittaa lohkosta, että pääset käsiksi vesipumpun akselia kiinni pitävään lukkosokkaan ja sitä myötä myös itse stefaan.