Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Hm-mopot

30.8.2011 15:06

Juissade kirjoitti:Löytyykö kierroslukumittari ja bensan tason "palkki asteikko" vain derapage rr ja competitionista? Omassa mittarissa nuo näkyy kun mittaria katsoo tietystä kulmasta, mutta antureita ei vain ole asennettu?


Ittellä deparage rr eikä näy noita palkkeja vain se bensavalo..

Re: Hm-mopot

30.8.2011 20:56

Hei toi liitoskohta on 3 pultin lisäks hitsattu pikkasen kiinni ni miten saan sen hitsauksen pois ja pääsen ottaa kurin pois? :| jotai viilaa tai...?

Re: Hm-mopot

30.8.2011 21:02

Joo en oo oikee peril näist asioista (vielä) mut mite se suutin vaihdetaan ku kaikki sanoo et se on helppoa mut sit rupesin ajattelemaan ja huomasin ettei mulla oo mitää aavistusta siitäkään :D jotain ohjeita kiiiitooos?

Re: Hm-mopot

30.8.2011 21:24

putkiaario kirjoitti:Hei toi liitoskohta on 3 pultin lisäks hitsattu pikkasen kiinni ni miten saan sen hitsauksen pois ja pääsen ottaa kurin pois? :| jotai viilaa tai...?

vasara ja - -päinen ruuvvimeisseli ja naputtelet sitten hiljalleen pois

Re: Hm-mopot

30.8.2011 21:41

joo tota sun pitää ottaa se kaasari kokonaa irti tai ainaki sillee et saat käännettyä sen silleesti et voit avata ne kaks ruuvia sielt kaasarin alapäästä, kohokammiosta. sielt pitäs sit löytyy se suutin, se minkä varmaa oot vaihtamassa on se isoin siin keskellä, eli sen vaan pyörität auki ja vaihat ja kokoat.

Re: Hm-mopot

31.8.2011 8:24

aape26 kirjoitti:joo tota sun pitää ottaa se kaasari kokonaa irti tai ainaki sillee et saat käännettyä sen silleesti et voit avata ne kaks ruuvia sielt kaasarin alapäästä, kohokammiosta. sielt pitäs sit löytyy se suutin, se minkä varmaa oot vaihtamassa on se isoin siin keskellä, eli sen vaan pyörität auki ja vaihat ja kokoat.


okei kiitti tiedosta :)

Re: Hm-mopot

31.8.2011 17:46

putkiaario kirjoitti:Hei toi liitoskohta on 3 pultin lisäks hitsattu pikkasen kiinni ni miten saan sen hitsauksen pois ja pääsen ottaa kurin pois? :| jotai viilaa tai...?

Paineilma dremel on kans aika kätevä tohon hommaa. Käyt vaikka naapurilta lainaa jos ei itellä oo. Rälläkäl saa äkkii vähä isompaa tuhoo aikaa :D

Re: Hm-mopot

4.9.2011 15:11

.
Viimeksi muokannut --> MS päivämäärä 4.8.2012 2:48, muokattu yhteensä 5 kertaa

Re: Hm-mopot

4.9.2011 15:25

:DD leipaseeks helposti kun laittaa isompaa..?? Helpommin se leipasee kun ajelet kurittomana ja liian pienellä suuttimella.. + Mulla ei ole ikinä leiponut (Beta) ja kurittomana ajellut sitä 90km/h.. Sama koneha näis on ni kyl ihmettelen jos saat leipomaan.

Re: Hm-mopot

4.9.2011 15:39

Ei se leivo jos säädöt kunnossa sen helpommin kun vakionakaan.

Re: Hm-mopot

4.9.2011 20:05

Niin, mutta kysymyksen tarkoitus oli vain niinkuin kysyä riittääkö pelkkä suuttimen vaihto ja säätöihin laitto vai pitääkö ihan ruveta öljyn tuloa säätelemään.
Viimeksi muokannut --> MS päivämäärä 11.12.2011 23:28, muokattu yhteensä 5 kertaa

Re: Hm-mopot

4.9.2011 20:14

-->S.K--> kirjoitti:Niin, mutta kysymyksen tarkoitus oli vain niinkuin kysyä riittääkö pelkkä suuttimen vaihto vai pitääkö ihan ruveta öljyn tuloa säätelemään.

Ei se leivo, lisäät vain öljyä 500km välein jos tuorevoitelu käytössä. Ei siinä mitään öljyn tuloa tarvitte säätää

Re: Hm-mopot

8.9.2011 17:31

ju
Viimeksi muokannut --> MS päivämäärä 13.11.2011 1:55, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Hm-mopot

8.9.2011 20:46

Mopot on tehty kulkemaan kurittomana. Jos tota leipomista niin paljon pelkäät niin lisääppä vaikka 1% 2t öljyä bensaasi niin ei ainakaan levio.

Re: Hm-mopot

8.9.2011 21:56

Tulipa sitte ostettua HM CRM competion. Hieno pelihän tuo on mutta todella laiska. Boaa hirveästi eikä voi ajaa kuin pintakaasulla. Huiput olen saanut mittariin 46 ja nekin loivaan alamäkeen. Ajattelin ottaa kurit pois koska olen tiellä vain autoilijoiden edessä kun saa liikenne valoista jalakoilla potkia vauhtia että lähtis nopeeta. Ajelen kuitenki kunnollaa sisäänajon vaikka otanki kurit pois. Niin ja sitte niistä kuristuksista minulla tosiaan on tuo kallein malli ja mukana tuli Kuristuksen tilalle holkki, eturatas, suutin, neula, luisti ja tyhjäkäyntisuutin. NIin ajattelin ottaa koko kurin poissa nii mukana oleva suutin oli kokoa 110 nii mietin että onko se liian iso. Kaasari on 19mm. Ja onko mukana tulevia luistia, neulaa ja tyhjäkäynti suutinta välttämätöntä vaihtaa vaikuttaako neki paljo?