Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Jincheng Knight

15.3.2014 23:49

Kaikki monkeytype koneiden varaosat käy, mitä löytyy taas melkeen mistä vaan kaupasta. Ainoostaan vetoakselin mitassa vissiinkin eroa. Mankin osia myy esim. Wandamotor, mbfmoto, pitraicing yms.

Re: Jincheng Knight

16.3.2014 1:28

Knightissä aivan erilainen vaihdepoljin kuin Monkeyssä. Moposportista saat Jincheng varaosat.

Re: Jincheng Knight

31.7.2014 0:09

Nyt kaivataan apuja.Pojan Jinkku ei pelaa entiseen malliin.Vika ilmeni äkisti.Kun kierroksia antaa noin 2000 rpm asti alkaa rötääminen ja ns. nelistäminen,kuin kaksitahtimoottorisahalla.Kun kaasua kääntää lisää,kone kakoo ja rötää kuin harrikka.Lähtee käyntiin nätisti ja käy tyhjää hienosti.

Tähän mennessä tehtyä; vaihdoin sytytyskäämin kun vanha antoi mitatessa 290 ohmia ja oli ottanut vähän osumaa alkukesän kampilaakerivauriossa.Varaosakoneesta toinen käämi,lukemat 360 ohmia ja startilla tulee noin 50 volttia,eli pitäisi olla ok.Pick up coil myös ok.Kokeiltu toista puolaa johtoineen ja hattuineen,kokeiltu eri sytytystulppia,kokeiltu toista CDI boxia.Maadoitukset ok.

Kaasari avattu,ei löytynyt vikoja.Kummallista oli se,että kokeillessani eri neulankorkeuksia huomasin luistissa pari vesipisaraa.Laitoin sitten injektioruiskulla polttoaineen jäänestoa eli tenua kaasarin luistiaukkoon ja kaadoin myös tankkiin.Tämä yhdistettynä kaasarin neulan laihimpaan asentoon sai koneen käymään kunnolla :eek: ,no,poika kylille innoissaan ja hetken päästä takaisin,se hiton rötääminen alkoi taas,muillakin neulan korkeuksilla.Ei ota täysiä kierroksia eikä kiihdy kuten ennen.Siis onko nyt kyseessä bensavika vai sytkävika vai molemmat?Eihän tuossa kaasarissakaan ole edes monta osaa,ihan perinteinen Keihin.Täytyy yrittää virittää pullo tankiksi jotta voi eliminoida alkuperäisen tankin,jos siellä on roskia tms.

Mopo on muuten vakio,mutta siinä on isompi imukanava,kaulasta on kuristus poistettu ja pakoputki on mallia itsetehty räyhä.Ilmansuodattimena on kartiofiltteri.Kaasarista olen laittanut neulan keskimmäiseen loveen.Tällä kombolla mopo on siis toiminut ongelmitta viikkokaupalla eiliseen asti.

Sitten vielä sellainen kysymys,että onko vauhtipyörä kuinka vaurioaltis? Siinähän on magneetteja jaoteltuna ja eristettynä toisistaan muovilärpäkkeillä.Voiko se menettää jotenkin kenttäänsä iskuista? Niitä se sai alkukesän kampilaakeriviassa,meni juuri se magneeton puoleinen.Vauhtipyörän sisäpuolella on raapiutumisjälkiä.Mutta miksi sen vika ilmestyisi vasta aikojen päästä....Kokeilen toista vauhtipyörää kun ehdin.

Tuli pitkä tarina,mutta kiva jos joku jaksaa lukea läpi.Heittäkää ideoita ja pohdintaa vai lykkäänkö koko keksinnön jokeen.

Re: Jincheng Knight

1.8.2014 14:25

Epäilisin uistinta, jää jumiin ei saa bensaa tai saa liikaa. Toinen mikä voisi olla niin venttiilien säädöt. Itsellä röpötti ja paukkui venttiilien takia ja joskus oli sammunut/booannut uistimen takia. Kannattaa nämä katsoa

Re: Jincheng Knight

3.8.2014 12:55

Vika selvis.... :eek: Varoituksen sana,älkää asentako vaparifilsua Jinkkuun..vaikka mopo jostain syystä sen kanssa pitkään toimikin,on filtteri saanut jossain vaiheessa vettä sisuksiinsa,Jinkussa kun se vaparisuodatin töröttää suoraan ajoviimaan.Kun avasin kaasarin toistamiseen,oli kaikissa kanavissa kohokammiota lukuun ottamatta,pieniä vesihelmiä.Ne siellä sitten vaeltelivat ja saivat seoksen ja pienet ilmatiehyet sekaisin.Perusteellisen kaasutin-cleaner ja paineilmakäsittelyn ja alkuperäisen putsarin asentamisen jälkeen härveli toimii jälleen normaalisti.

Re: Jincheng Knight

23.9.2019 20:57

Oisko kellään tallessa tai mistähän saisi JC50Q8 johdotuskaavion. Käyttöohjekirjan kaavio on niin epäselvä ettei sen perusteella saa sähköjä kuntoon.