Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Rieju viritys

9.5.2021 20:28

Lähinnä tuota tyttöpuolista mopon pääkäyttäjää huolettaa nuo viranomaishommat. Itse olen vapaamielisempi eikä muutaman kympin sakot tms. seuraamukset niin nappaa. Jonkinlaisen nappirajoitinjutskan meinaan jossain vaiheessa laittaa. Mahtaako olla jotain kaukosäädöllä toimivaa kytkintä, mitä voisi käyttää? Eli sellainen, että defaulttina rajoitin olisi toiminnassa mutta tarvittaessa sen voisi ottaa pois toiminnasta?

Neulan säätämistä kannattaa kokeilla. Ainakin minun tapauksessa se lisäsi merkittävästi vastetta kaasuun. Säädin siis ensin neulaa ja kokeilin ja sen jälkeen vielä isompaa suutinta.

Osaaminen ja sen myötä itsevarmuus kasvaa vaan kokeilemalla ja virheitä tekemällä. Ei minullakaan mopoista ole kuin vähän kokemusta mutta tässä muutaman viikon aikana olen oppinut tosi paljon. Kannattaa aina yrittää ymmärtää perusteet sille, miksi jotain säätöjä tehdään. Netti on pullollaan ohjeita mutta mitään ei kannata tehdä ennen kuin itse uskoo ymmärtävänsä asian.

Jos siistihkösti ajelee ja pitää mopon vakion näköisenä niin varmaan riski lainvalvojan tarkempaan syynäykseen on aika pieni. Ja loppujen lopuksi seuraamukset on ihan minimaaliset eli muutaman kympin sakko ja mopon käyttäminen konttorilla kilpien palauttamiseksi?

Re: Rieju viritys

9.5.2021 21:23

[]oma vehje ei kyllä vakiolta näytä lainkaan :lol: . tehari kiinni ja vielä perus viri v-face valomaski. vissiin kortti lähtee jos yli 65 kulkee. niin ja siihen nappirajoittimeen on videoita netissä. kaukosäätöistä ei vissiin ole. tossa kuva mun pelistä. Kuva

Re: Rieju viritys

10.5.2021 23:34

Tunnetuin kaukosäätimellä toimiva rajoitin on Phot-Eco, jota myydään suoraan hyllystä mm. EMC:n toimesta. Tietopankin puolella lisää juttua kierrosrajoittimista ja niiden rakentamisesta.

Re: Rieju viritys

11.5.2021 8:23

mutta sitten tietysti se että kuinka luotettava yhteys on ettei ole mikään 2005 renaultin avainten toimivuus. itse kyllä ottaisin katkaisijalla toimivan rajoittimen.

Re: Rieju viritys

11.5.2021 9:17

Millainen tarve on tuollaiselle säädettävälle rajoittimelle? Tarkoitan, että eikö riittäisi ihan vaan on-off kytkin? Kaukosäätöä vähän siksi mietiskelin, että helposti käsillä oleva piilotettu kytkin on varmaan aika helppo löytää kun ei niitä piilopaikkoja hirmusti ole.

Heh, olen muuten pari kappaletta tuollaista Rellun avainkorttia korjannut. Niissä tuppaa irtoamaan antennikelan juotosliitos ja silloin ajonesto kiukuttelee.

Re: Rieju viritys

11.5.2021 9:24

siinä nappirajoittimessa on yleensä karkeasäätö joka säätää kierrosten rajoituksen ja hienosäätö joka tietääkseni säätää kiihtyvyyttä/vääntöä. ne on siinä itse rajoittimessa, kytkin tulee erikseen johdolla. laitat sen rajoitin boxin johonkin muiden sähköosien taakse piiloon, vaikkapa jonnekin johtojen taakse. sitten katkaisija vaikka johonkin mistä voi pitää kun talutat mopoa tien sivuun niin voit samalla painaa katkaisinta. johinkin penkin ja katteen väliin. mutta piiloon! äläkä säädä sitä rajoitinta ihan vituilleen ettei poliisi epäile. netistä löytyy videoita rajoittimen asennukseen. yksi on myös että 1 eturatas ja katkaisija siihen b5 johdon väliin. muuten kulkee 63 mutta sitten kun painaa katkaisijan päälle niin rajoittaa siihe 9500. mutta kai se nappirajoitin on parempi vaihtoehto. säädät niin että tuntuu vakiolta.

Re: Rieju viritys

11.5.2021 9:27

onko kellään tietoa alavääntöisistä 150-250e putkista? alkaa toi leovince ärsyttämään kun kaupunkiajo on aika paskaa sillä putkella.

Re: Rieju viritys

12.5.2021 15:28

Moi! Ööm tällästä asiaa kun täällä on varmaan vähän viisaampia ihmisiä jotka ymmärtää paljon enemmän kun minä mulla on siis drac 2018 ja mietin kun wandamotorilla on myynnissä rajotamatton cdi ja kun otin sitä 5b liitintä pois ja laitoin käymään ja ajoin niin ei auttanut ei sitten yhtään että onko kannatavaa ostaa sellainen ja mitä muuta voisi tehdä että se menis joku 60-70 toltaväliltä ja vocan tehoputki on mutta mitä muuta sitä voisi tehdä muuta kun vaihtaa pytyn ja tai viilata? Tää on varmaan aika sekavasti kirjotettu että anteeksi jo etukäteen

Re: Rieju viritys

12.5.2021 21:37

Minkä värinen se johto oli? Saattoi olla väärä johto. Tosta wandamotorin cdi:stä en tiiä oikeen. Vissiin iha plug&play mutta mulla ei ole tietoa. Saanko kysyä mikä vocan putki sulla on ja miten vääntää? Aatellu ostaa vocan

Re: Rieju viritys

12.5.2021 22:18

[quote="skiingboi"]Minkä värinen se johto oli? Saattoi olla väärä johto. Tosta wandamotorin cdi:stä en tiiä oikeen. Vissiin iha plug&play mutta mulla ei ole tietoa. Saanko kysyä mikä vocan putki sulla on ja miten vääntää? Aatellu ostaa vocan

Juu ihan hyvin se vääntää en vaan hirveästi ole ehtinyt ajella kun tuntuu että vanhaomistaja on laittanut niin pikkaaeen kaikki jutut ja takaisin paikoileen johdoista yksi johto kateknnut musta johto ja se 5b johto oli harmaa että en sit tiiä mitä se on tehnyt sille

Re: Rieju viritys

12.5.2021 22:19

Ohitanen kirjoitti:
skiingboi kirjoitti:Minkä värinen se johto oli? Saattoi olla väärä johto. Tosta wandamotorin cdi:stä en tiiä oikeen. Vissiin iha plug&play mutta mulla ei ole tietoa. Saanko kysyä mikä vocan putki sulla on ja miten vääntää? Aatellu ostaa vocan

Juu ihan hyvin se vääntää en vaan hirveästi ole ehtinyt ajella kun tuntuu että vanhaomistaja on laittanut niin pikkaaeen kaikki jutut ja takaisin paikoileen johdoista yksi johto kateknnut musta johto ja se 5b johto oli harmaa että en sit tiiä mitä se on tehnyt sille


Kun tuntuu aja parikertaa etsi vikaa seuraavat 1 tai kaks viikkoa

Re: Rieju viritys

13.5.2021 13:04

Ohitanen kirjoitti:
skiingboi kirjoitti:Minkä värinen se johto oli? Saattoi olla väärä johto. Tosta wandamotorin cdi:stä en tiiä oikeen. Vissiin iha plug&play mutta mulla ei ole tietoa. Saanko kysyä mikä vocan putki sulla on ja miten vääntää? Aatellu ostaa vocan

Juu ihan hyvin se vääntää en vaan hirveästi ole ehtinyt ajella kun tuntuu että vanhaomistaja on laittanut niin pikkaaeen kaikki jutut ja takaisin paikoileen johdoista yksi johto kateknnut musta johto ja se 5b johto oli harmaa että en sit tiiä mitä se on tehnyt sille

Sen kuuluu olla musta johto ja edellinen omistaja oli vissiin jo katkassu sen. Mitä se vehje kulkee? Rajottavalla boxilla kulkee vaan jotai 62 mutta ns. Rajottamattomalla kulkee noin 70. Pistä se harmaa johto takas. Se o väärä johto. Videolla se yks ruottalaine näytti väärän johdon. Se on neljäs keskeltä alhaalta ylöspäin. Joka on musta johto.

Re: Rieju viritys

13.5.2021 22:04

skiingboi kirjoitti:
Ohitanen kirjoitti:
skiingboi kirjoitti:Minkä värinen se johto oli? Saattoi olla väärä johto. Tosta wandamotorin cdi:stä en tiiä oikeen. Vissiin iha plug&play mutta mulla ei ole tietoa. Saanko kysyä mikä vocan putki sulla on ja miten vääntää? Aatellu ostaa vocan

Juu ihan hyvin se vääntää en vaan hirveästi ole ehtinyt ajella kun tuntuu että vanhaomistaja on laittanut niin pikkaaeen kaikki jutut ja takaisin paikoileen johdoista yksi johto kateknnut musta johto ja se 5b johto oli harmaa että en sit tiiä mitä se on tehnyt sille

Sen kuuluu olla musta johto ja edellinen omistaja oli vissiin jo katkassu sen. Mitä se vehje kulkee? Rajottavalla boxilla kulkee vaan jotai 62 mutta ns. Rajottamattomalla kulkee noin 70. Pistä se harmaa johto takas. Se o väärä johto. Videolla se yks ruottalaine näytti väärän johdon. Se on neljäs keskeltä alhaalta ylöspäin. Joka on musta johto.


No se kulkee sen 64 kulki mutta en ole ihan varma koska otin sen kännykän gpssällä kun mittaristo ei toimi koska se nopeusmittari anturi on rikki (uusitullossa onneksi) en sit tiiä onko kuinka luotetava tuo oman kännykän gpssä ja sillin ajoin ihan vakio kuritomalla putkella sen jälkeen en ole tehnyt muuta kun laitanut vocan kiinni ja pessyt en ole mitannut kuinka nopeasti on mennyt vocalla

Re: Rieju viritys

14.5.2021 0:05

Missä nopeudessa se rajotin alkaa hakkaamaan suurinpiirtein? Vai rajoittaako ollenkaan? Itellä leovincellä rajotta 70 vauhdissa 12500rpm kun johto on irti. Ns. Rajottavalla rajoittaa 9500 ja vakioväleillä alkaa rajoittaa 55 mutta jaksaa sinne 62kmh asti. Se boxi rajoittaa aina jonkin verran koska se ei vaam kykene enempään vissiin. Ja se gps on paljon luotettavampi.

Re: Rieju viritys

20.5.2021 15:08

Koitin äsken ottaa rajoitinjohdon irti. Eli tuon nuolen osoittaman mustan johtimen. Liittimessä ei oikein ole mitään ykköspinnin merkintää, mutta aiemmin linkatun youtubevideon ja netistä löytyneiden kuvien mukaan ykköspää on se, missä ei ole lukitusliukua, eli sen perusteella tuo musta on B5.

Kuva

Kuva

Irroittamisen jälkeen polkaisin käyntiin ja käynti oli aika nihkeää. Ei vastannut kaasuun kunnolla ja koeajolla puhti oli poissa ja kierrokset nousi vain noin 6 600 rpm paikkeille. Laitoin johdon takaisin ja taas kiersi tavalliseen tapaan rajoittimeen asti, eli 8 800 rpm.

Eli ainakaan 2019 Dracissa ei pelkkä johtimen irroitus riitä. Ellei sitten pitäisi laskea nastat liittimen toisesta päästä jolloin B5 olisi mustan viereinen harmaa johdin.