Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Rieju viritys

8.7.2017 6:31

Mun mopo on 2010 rieju mrt, tekis mieli virittää siihen 65km/h ja jos ottaa kurit pois ja vaihtaa suuttimen noin 105 Eikö sen pitäisi kulkea tuon verran (reikälevy otettu pois). Cdi ei ole rajaton. Välit 12/56. Ja miten toi putki pitäis irrottaa ku ei lähde pytystä irti, niin ruosteessa. Mopo kulkee nyt jo 55 tasasella ja 65 alamäkeen. JA mistä mittarin voi säätää ku näyttää Mp/h ihan vakio mittari. :D nyt tuli jollekki vähän vastailtavaa, kiitos jo etukäteen. :)

Re: Rieju viritys

26.7.2017 0:51

Morjens! Mulla on tällä hetkellä omassa rieju mrx:ssä kuriton enoxi porattu cdi ja välit 13-60. Mietin että miten sais mopedin kulkemaan vielä kovempaa kun nyt menee mittariin 86 eli varmaa oikeasti noin 75-80.

Re: Rieju viritys

26.7.2017 2:29

Mikä olis hyvä suutin vuoden 2017 riejulle jos reikälevyn ottaa pois eikä mitään muuta?

Re: Rieju viritys

22.8.2017 10:43

Kaverin ongelmasta vielä joka on sivulla 44 niin se on nyt hoidettu. Eli vaihdoimme riejun vakioputken tilalle enoxin teharin, 105 suuttimen, tukittiin lisähapetin, poistettin kurit, mutta ei porattu kierrosrajoitinta. Nyt riejun huiput suoralla kännykän gepsiin on 55km/h vakio väleillä 11-62. Todennäköisesti vaihdamme vielä 12pikkisen eturattaan niin huiput nousisivat hiukan, mutta silti pysyvät alle 65km/h.

Re: Rieju viritys

3.9.2017 11:10

Itellä on Rieju MRX -09 ja mulla on dellorto pwr 391 cdi niin toimiiko jos laittaisin kiinni esim. pwr 393 tai jonkun muun vuosimallin rieju mrx:än cdin? Porattu cdi ois hakusessa...

Re: Rieju mrx 06 viritys

7.9.2017 14:36

elikkäs mikä suutin ois tohon sopiva kun kurit poistettu ja siin on power filtteri?

Re: Rieju viritys

7.9.2017 22:12

Topikin ykkössivulla on hyödyllistä infoa joka kannattaa lukaista. Vapaavirtaussuodattimen kanssa suutinta saa yleensä suurentaa reippaasti, veikkaan että sopiva löytyisi jostain koon 110 paikkeilta. Jos ostat suutinsarjan jossa löytyy suuttimia välillä 100-120, osut todennäköisesti oikeaan.

Re: Rieju viritys

20.9.2017 15:56

Morjes
Mulla on 2007 vuoden mrx powerup kurittomalla vakioputkella, 95 suuttimella ja 11/60 välit. Paljonkohan kulkis jos ostaisin enoxin ja ottaisin kurit pois? Kulkee nyt sen 60 rajoitinta huudattamalla. En haluaisi että menee yli 65 ja en ole poraamassa cditä.
E: Luin että teharia ei kannata laittaa rajoittimen kanssa. Pitääkö paikkansa?

Re: Rieju viritys

23.9.2017 18:03

moro. Mulla on vuoden 2017 rieju mrt. Se on täysin vakio, ja huiput on noin 55.
Oon nyt ostamassa enoxia siihen, ja en haluais sen kulkevan niin kovaa... Mitä kannattais tehä? Siinä enoxissa on kai kurit? Kannattasko ne jättää siihen vai auttaisko jos laitan 11 piikkisen eturattaan tilalle 10 piikkisen? Ja sen verran että joku 55-60 ois sopoiva nopeus

Re: Rieju viritys

24.9.2017 2:49

Minkä helvetin takia oot teharia ostamassa jos haluat alle 60 menevän :lol:
Aloita ottamalla kuri pois orkkisputkesta (suutin sopivaksi tottakai) ja sitten ihmettele välit mieleen sopiviksi.

Re: Rieju viritys

24.9.2017 13:11

ensinnäkin en halua sen menevän alle 60. sanoin että joku 50- 60 ois hyvä.
kuhan se alle verojen menee niin hyvä. Ja se mitä tolla teharilla haen, niin lisää vääntöä ja kiihtyvyyttä.
Ja kun tuota vakioputkea ei saa auki kun rälläkällä jota mulla ei ole niin en jaksa alkaa säätämään sen kanssa joten ostan sen teharin suoraan.

Re: Rieju viritys

24.9.2017 15:04

Kokemuksesta voin sanoa että ei kannata hankkia teharia jos haluaa että menee alle 65. Paitsi jos aikoo temppuilla sun muuta, mutta matka-ajoon se on ihan vitun perseestä.
Eikä vakioputkea täydy avata rälläkällä, mutterit täytyy vaan leikata pois vaikka metallisahalla jos putkesi on sitä 2 osasta mallia ja mutterit on hitsattu kiinni.

Re: Rieju viritys

24.9.2017 16:38

Mun ajatuksena olis just temppuilla eikä matka-ajoa tule paljoa...
Vakio putki ei ole 2 mallinen eli se liitoskohta ei ole muttereilla kiinni vaan hitsattu kokonaan eli ei saa auki ku rälläkällä.

Re: Rieju viritys

24.9.2017 16:47

Jos se on 1 osanen niin sen kurin pitäs löytyä alkukäyrän alusta.

Re: Rieju viritys

24.9.2017 16:55

joo mutta aion varmaan silti ostaa sen enoxin niin ei varmaan kannata jättä kureja siihen...?
ku en minä tuota alkukäyrän kuria osaa poistaa eikä ole työkaluja siihen