Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Kinroad mopot

3.8.2011 22:36

onks teil mitää tietoo mikä johto magneetolta menis mihinki ku vaihdettii tän alkuperänen kone (levis) jinchengiin? arvostaisin jos joku kertoisi:)

Re: Kinroad mopot

25.10.2011 11:43

Mites paljon täytyy Kinroadin Prinssin runkoa vahvistaa että kestää 125cc viritetyn moottorin tehon.. Eli sen pitäs kulkee sen 160km/h? :D

Re: Kinroad mopot

25.10.2011 15:37

Max. satasen saat sen kulkemaan jollain 125cc:llä, jollain 170cc 4-valve-koneella vois saada sopivilla välityksillä (jos takaratasta löytyy) jonkun 130km/h, tod. näk. hajoaa käsiin koko paska.

Kaverilla katkes Kinroadista runko vakiokoneellakin, että vahvista vähän joka puolelta.

Re: Kinroad mopot

27.10.2011 8:23

Mobomies11 kirjoitti:Mites paljon täytyy Kinroadin Prinssin runkoa vahvistaa että kestää 125cc viritetyn moottorin tehon.. Eli sen pitäs kulkee sen 160km/h? :D


Ei sitä kyllä 125 koneella saada sellasiin nopeuksiin :)
Ainakin pitäs ne hyppykeppijouset sieltä takaa vaihtaa, mut suosittelisin isompaa pyörää, jos haluut ajaa kovempia nopeuksia ;)

Re: Kinroad mopot

1.11.2011 11:12

Miks mun Kinkku prinssi ei suostu starttaa..?
Yks piuha on näemmä irti mikä lähtee plussasta akusta.. Eli akusta lähtee plussasta yks iso punane piuha ja tää toinen mikä roikkuu eikä toista päätä löydy.
Tulppa on vaihettu, bensaa laitettu tulpanreiästä, uudet bensat vaihettu, eikä btw anna kipinää.

Re: Kinroad mopot

2.11.2011 19:50

Mobomies11 kirjoitti:Miks mun Kinkku prinssi ei suostu starttaa..?
Yks piuha on näemmä irti mikä lähtee plussasta akusta.. Eli akusta lähtee plussasta yks iso punane piuha ja tää toinen mikä roikkuu eikä toista päätä löydy.
Tulppa on vaihettu, bensaa laitettu tulpanreiästä, uudet bensat vaihettu, eikä btw anna kipinää.


Laita se piuha kii akkuun ja kokeile, vika voi olla tulpan hatussa, puolassa tms.

Re: Kinroad mopot

12.11.2011 16:55

pä¨plä plä......
Viimeksi muokannut Capt hardhead päivämäärä 15.10.2012 12:38, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kinroad mopot

12.11.2011 19:31

No eikös niitä kannattaisi sitten jakaa kaikelle kansalle? Foorumin ideanahan olisi nimenomaan jakaa tietoa laajalle yleisölle, ei vain yksittäiselle henkilölle. ;)

Re: Kinroad mopot

12.11.2011 21:45

Ei näiden virittämisessä mitään vaikeaa ole, jokainen joka tietää näistä mankityypin peruskoneista jotain osaa näille jotain tehdä.

Re: Kinroad mopot

13.11.2011 0:00

pä¨plä plä......
Viimeksi muokannut Capt hardhead päivämäärä 15.10.2012 13:00, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kinroad mopot

14.11.2011 0:06

Neuvoistasi voi olla kyllä hyötyä. Mutta toinen juttu on se et kuin moni niitä hyödyntää, mankitype 110cc-160cc bolt-on koneita saa kaupasta n.200-400e ja käytettynä ehkä 100-150e, houkutus lienee suurempi ostaa suoraan kokonainen kone kun ruveta aukomaan vakiota, varsinkin kokemattoman käsissä ja mittari heilahtaa tappolukemiin alta aikayksikön. Mutta mikäli haluaa asiaan perehtyä, niin noista neuvoista voi varmaankin huomioida paljon.

Re: Kinroad mopot

17.11.2011 22:23

kinroad princen tuntijat, miks mun prisnssi ei suostu sammumaan? xD
Pitää napata piuhat irti puolasta niin sammuu, tappokatkaisimet eikä mitkää toimi :D

Re: Kinroad mopot

17.11.2011 23:22

mikset sammuta vaihteelle?

Re: Kinroad mopot

23.11.2011 21:36

Miten Kinroadissa säädetään venttiilien välykset?
Mulla ei ole siis MITÄÄN hajua tästä venttiilijutusta..
Sen tiedän että moottoria pitää pyörittää yläkuolo kohtaan, tai siis mäntää, ja sitten säätää?
Oisko kellään kuvia tai mitään et miten se itse säätö sit hoidetaa?

Re: Kinroad mopot

23.11.2011 22:39

4-tahtimoottorin perushuoltoon kuuluu venttiilien välyksien säätäminen. Kannessahan siis on keinuvivut, joita nokka liikuttaa, ja jotka avaavat venttiilit. Nämä välykset ovat moottorin kannalta tärkeitä, sillä liian suurilla tai liian pienillä välyksillä kone ei toimi oikein. Venttiilivälykset tulisi tarkistaa joka 5000km:n välein. Jos mankistasi kuuluu tyhjäkäynnillä "nakutusta", on erittäin todennäköistä, että venttiilin välykset eivät ole kohdallaan.Jos välykset ovat liian pienet, eli tiukat, saattaa venttiilit jäädä auki, ja puristukset vuotaa pois. Jos liian isot, venttiilit ei välttämättä aukea tarpeeksi, ja koneesta ei saada kaikkea mahdollista tehoa irti. Onneksi välyksien tarkastaminen ja säätäminen ei ole vaikeaa, tarvitset muutaman työkalun ja hieman kärsivällisyyttä, kuten näissä moottorihommissa yleensäkin.



Työkalut
-8mm, 9mm ja 17mm lenkkiavaimet
-Rakotulkki
-Jakoavain, tai Hondan oma venttiilien säätö työkalu
-Joku rätti jolla saa ylimääräset öljyt pyyhittyä pois



Ohjeet

1. Avaa magneetonkoppa (3x 8mm pultti) ja venttiilit korkit (17mm). Pakopuolen (alempi) korkissa yleensä on öljyä, joten kannattaa pitää jotakin kippoa alla, jos ei halua alustan paskaantuvan.

Korkin alta paljastuu:
Kuva


2. Käännä magneetto niin, että siitä oleva "T"-merkki osoittaa ylöspäin, merkin kohdalle. Koita onko molemmassa venttiilissä ja nostimessa välystä, jos ei, käännä magneettoa 360° eli täysi kierros, kunnes merkit ovat taas kohdakkain.

3. Löysää venttiilien säätömutterit (9mm)

4. Etsi rakotulkista 0,05mm liuska, ja aseta se kuvan mukaisesti venttiilin ja nostimen pultin väliin.

Kuva

5. Kiristä pulttia sen verran, että nostimessa ei tunnu yhtään välystä. Liuskan kuuluu liikkua "tahmeasti" nostimen pultin ja venttiilin välissä, ei siis jämähtää siihen.

6. Anna liuskan olla välissä, ja kiristä nostimen mutteri. Jos kierteet on kunnossa, pulttia ei tarvitse pitää kiinni, pelkän mutterin kiristys riittää.

7. Tarkista välys vielä kiristämisen jälkeen uudestaan.


Toista sama homma myös toiselle venttiilille. Kokoa irroittamasi osat päinvastaisessa järjestyksessä kuin irroitit, eli korkit vaan kiinni ja magneeton koppa paikalleen. Thäts it, jos nakutus hävisi, vedit oikeasta narusta. Jos se jäi, voi nakutusta pitää mm. kytkin tai nokkaketju.



Notes

-Välykset tarkastetaan koneen ollessa kylmä, alle 35°C.
-Oikea välys on 0,05mm, sekä imu-, että pakopuolella.

www.kiinanihmeet.co.cc