Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

2.1.2011 3:12

skyttari kirjoitti:
juvee_ kirjoitti:mullakin on 72cc, mutta oli jo ennen koneremppaa ja sillon toimi täysin.. en tehny käynnistyspolkimen akselille mittää sillon ku remppasin, kiksin osat samalla tavalla ku ennenki :s

Teillä luistaa kytkin Siitä pikku kannen alta oikeelta puolta säätämään sitä :roll:
Eii luista kytkin, kiksi vetää ihan täysin tyhjää..

3.1.2011 1:02

No eikös se just meinaa sillon sitä että kytkin luistaa.. sama ku polkis normaalisti kytkinpohjassa :|

3.1.2011 19:01

skyttari kirjoitti:No eikös se just meinaa sillon sitä että kytkin luistaa.. sama ku polkis normaalisti kytkinpohjassa :|
Kyllähän se vetää tyhjää myös jos on kytkin pohjassa mutta eritavalla, joskus ennen teki manki sitä, nyt erilailla sen tuntee että ei ota yhtään mihinkään.. pitää viikonloppuna avata moottori taas uusiks :| monkeyt.netissä arveltii että kiksinakselissahan on se jousi niin se pitää olla siinä tietyssä kohdassa että toimii, mutta vaikuttaako se siihen että kiksi ei vedä tyhjää?

14.1.2011 11:55

1.teillä voi olla akseli laitettu väärin
2. kytkin luistaa kun polkasette

vääntöä lisää

18.1.2011 1:11

minkäslaista hommaa tarvitsee tällaiselle kiinamonkey moottorille tehdä, että saisi hieman vääntöä,
koska nopeus miellyttää jo 65-70km/h mutta aina ylämäen koittaessa pyörä sanoo booaa ja ryömitään 2 vaihtella 20 ylös.
Tietenkin välityksillä, mutta sitten tippuu nopeus ja sitä en haluaisi.
Koska mopollani ajetaan pääsääntöisesti matka-ajoa olisi vääntö toivottua.
Niin ja moponi on q8 ja painaa sen 110kg ilman kuskia siihen 80kg kuski ja kamppeet niin yli sen 200 mennään.

niin ja mikä on tämä mihin tarkoitukseen se on ja hyödyttääkö mitään?
http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... e8a123a381

18.1.2011 10:54

Ootko poistanu jo imukaulan kurit?

18.1.2011 15:27

no ei siellä imukaulassa ole enään kuristusta juuri nimeksikään
otin sitä pois konerempan yhteydessä toisin en ole sitä päässyt kokeilemaan maantiellä ylämäkeen mutta en odota yhtään mitään ko. operaatiolta

18.1.2011 17:00

Kyllä se nyt on niiden kurien poiston jälkeen paljon virkeämpi kuin vakio. Mutta jos sekään ei riitä niin hommaa 72cc, VM-kansi, 18-20mm kaasari (jos on yläpuolisella startilla niin tartteet kaasarin kääntölevyn tai vakion pituisen imukaulan) ja avarampi putki. Kyllä varmasti kulkee ylämäkiin.

22.1.2011 21:45

Mistä johtuu se, että kun pistää sylinterinkannen kiinni moottoriin, niin menee moottori jumiin? Venttiilit jotenkin jumissa? Olen tarkistanut venttiilien välykset ja nokka-akselin ajoituksen. Kyseessä siis Skyteamin 50cc kone ja tämmönen kansi http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=2907. Olisiko mahdollista, että tuo kansi ei ole jostain syystä sopiva?

Edit: Vika löytyi :)

Lisäksi, miten saa purettua tuommoisen Hondan vakio keulan?
Viimeksi muokannut hellsite päivämäärä 23.1.2011 16:39, muokattu yhteensä 1 kerran

23.1.2011 0:52

hellsite kirjoitti:miten saa purettua tuommoisen Hondan vakio keulan?


etuhaarukan saat purettua kun otat pölysuojat siitä ala- ja yläputkien välistä pois, ja sieltä sisältä lukkoprikat irti. sit muistaakseni ylhäältä ne pultit irti, ja putkien pitäisi lähteä ihan vetämällä pois. Muut osat lähteekin sitten ihan loogisesti pultteja ja muttereja availemalla ;)

27.1.2011 0:32

Kertokaahan että mihin tuo kanavien avarrus eniten vaikuttaa? Entä miten paljon eroa vakiokanaviin ja pitääkö imu- ja pakokanavien olla saman kokoiset keskenään?
Onko jossain tarkempia ohjeita ja mitä pitäs ottaa huomioon?

EDIT:::: laitetaan tähän samaan nyt sitte:

(huomhuom! moponi on Polini, ei manki) nykyisellä kokoonpanolla eli kurittomana ja 16mm kaasarilla kulkee normisti 45km/h kummallakin puolella, mutta on sellainen ongelma, et jos laitan yhtä piikkiä isomman eturattaan ni ei jaksa enää mennä yli 40km/h ja nykyisillä välityksillä huutaa ja syö bensaa noin 6L @ 100km. Luuletteko että tuo avarrus toisi sen verran lisää tehoa, et vois laittaa piikin isommat välit ja näin sais kulutusta pienemmäks? :|

27.1.2011 12:08

Jos imukaulan ja imukanavan välissä on porras niin sitten tulee lisää tehoa. Pakoa kannattaa avartaa muuten vaan, se vakiorööri on niin pieni ettei sinne mahdu edes pikkusormi.

27.1.2011 12:13

SimplemÄÄn kirjoitti: nykyisellä kokoonpanolla eli kurittomana ja 16mm kaasarilla kulkee normisti 45km/h kummallakin puolella, mutta on sellainen ongelma, et jos laitan yhtä piikkiä isomman eturattaan ni ei jaksa enää mennä yli 40km/h ja nykyisillä välityksillä huutaa ja syö bensaa noin 6L @ 100km. Luuletteko että tuo avarrus toisi sen verran lisää tehoa, et vois laittaa piikin isommat välit ja näin sais kulutusta pienemmäks? :|


itellä 3 piikkiä isompi eturatas ja 7 pienempi takaratas vakiomonkesissa ja jaksaa kyllä vetää. En polineista tiedä, että ovatko tosiaan noin laiskoja, etteivät jaksa noilla säädöillä vetää isommalla eturattaalla. Jos vaihdat takarattaan niin jaksaisi kyllä helpommin. Putken avarrus ei kyllä nelareissa auta paljon mitään.

27.1.2011 12:16

Kyllä vakiomonsi jaksaa vetää 15/35-välit, johtuen lyhyemmistä laatikkoväleistä. Vakio-kiinanmanki ei jaksa vetää kunnolla edes vakiorattailla.

27.1.2011 16:26

Monkibomber93 kirjoitti:Kyllä vakiomonsi jaksaa vetää 15/35-välit, johtuen lyhyemmistä laatikkoväleistä. Vakio-kiinanmanki ei jaksa vetää kunnolla edes vakiorattailla.
15-35 on mun mielestä jo liian raskaat välit vakiolle, pitää olla helekutin pitkä suora että vetää loppuu ja ylämäet tuskaa :)