Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.9.2011 23:00

lastalla oon ottanu ja hyvin lähtee.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

6.9.2011 19:35

Paljo pitäs kulkee 15-35 väleillä ? Ainoo viri on putkesta eka kuri pois. Kulkee 48-49 km/h pitäskö kulkee enemmä?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

6.9.2011 23:00

ei pitäis.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

7.9.2011 8:49

Paljonko kulkisi tällainen kiinamanki.
72cc pytty ja kansi
19mm kassu
17/40 välit
Vakioputki

Tai sitten mitä menisi tuo sama setti avarammalla suoralla putkella?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

7.9.2011 17:54

Riippuu onko siinä sun ZhenHuassa millaiset ensiövälit, mulla veti Skyteam noilla vireillä (paitti 18mm kaasari ja modattu vakioputki) päälle 80km/h.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

8.9.2011 6:55

Mistä vehkeestä kannattaisi hankkia pitempää kaasuvaijeria Honda Monkeyyn jossa on 19mm Jing Ke?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

14.9.2011 7:26

Ostat vaijeria ja irtonippoja ja teet itse sen kaasuvaijerin. ;)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

14.9.2011 16:12

Mites tuon ohittimen kanssa kun monkeymaniasta lukee että vastuksen pitäs olla um mankiin 22kilo-ohmia ja 1w, kävin viime viikolla ostamassa 22kilo-ohmin tai nii se myyjä ainaki sano, eikä antanu niillä vastuksilla ollenkaan kipinää kun kokeilin. Ne oli semmosia hirveen pienkokosia. Nyt kävin uudestaan siellä ja nyt ne myi jotai 5w "teho"vastuksia, 22kilo-ohmisia maksovat iha liikaa :D ja sano et kokeileppa näitä sitten, nuo on jo paljo isompia kooltaan. Tuon kokosia mulla ennenki ollu ja on toiminu, en tiiä saa nähä toimiiko vai ei :) Onko tuo pakko olla tuo 1w vastus että toimis? en oo sähköalan miehii en oo perillä näistä :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

14.9.2011 17:06

Pieniähän ne onki. Koita 220kOhmista myös.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

14.9.2011 18:19

No pieniä ja pieniä, nuo oli jotai pari millii paksuja mitkä ei toiminu ja nuo on ehkä sentin paksuja mitä nyt ostin. Pitää nyt viikonloppuna kahtoo antaako noillakaa kipinää :| Vittumaista ajaa ku on 72cc, laskettu 110cc kansi, Mikuni vm22 ja 16/33 mutta ei ohitinta :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.9.2011 0:47

Noni, eihä se anna tuolla 5w 22kilo ohmisellakaa kipinää... En kyllä enää tajua missä mättää kun ennen on toiminu :s

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.9.2011 1:13

Toimii koitenkin ilman ohitinta?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.9.2011 13:04

5tr1pe kirjoitti:Toimii koitenkin ilman ohitinta?
Jjep, heti antaa kipinän.. Ois mulla tuommone moposportin säädettävä ohitinki mutta se on iha susi koko laite, se nappula löystyy ajossa ja se ei tarvii paljoo muuttua sen asennon ku virtaa ei tulekkaa tai sit se alkaa rajottaa, vois kyllä liimata sen siihe yhtee kohtaa :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.9.2011 17:06

Niillä säädettävillä ohittimilla voi heittää vaikka vesilintua, aivan paskoja. Ei ohittanu ainakaan kaverin mankissa kokonaan ja kun tarpeeks sääti niin ei lähteny edes käyntiin.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.9.2011 21:31

Mikä 72 cc sylinteri/sarja käy suoraan vanhanmallin koneeseen, vai käykö mikään? Sylinteri pitäs vaihtaa mutta ei kiinnostas alkaa vaihtamaan kiertokankea tai ostaa uutta kantta.