Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Monkey viritys ja tekniikka

18.7.2011 16:44

maximaalinen vääntö huononee kireemällä nokalla aika reippaasti ,jos vääntöö haet niin nokka vakioks kevyet välit iso kaasari,avara putki ja se 72cc

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.7.2011 21:33

Meneekö 50cc kansi suoraan 72cc sylkkään? Tarvii vastauksia nopeasti, kiitos jo etukäteen.

Monkey viritys ja tekniikka

21.7.2011 22:48

menee,mutta männän venttiilikolot on väärässä kohassa,jos käytät vakio nokkaa ,ei pitäis olla hankaluuksia

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.7.2011 23:14

Kilkkaa vakionokallakin. Moposopilta saa 2mm kuvulla olevaa 47mm mäntää joka on tarkoitettu vakiokannelle, on venankolot oikeassa kohdassa eikä tarttee edes extratiivisteitä sylinterin alle.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.7.2011 11:19

Kiitoksia, sellanen kysymys vielä, kun jäljistä ja männästä päätellen mun 72cc on kokenu kovia nii Kuva
Pystyykö noi jäljet porauttamaan vielä pois, ja saako noihin ostettua jtn yli koko mäntiä että toimis vielä porauttamisen jälkeekin ? :)

http://www.motot.net/galleria/kuvat/kayttaja/12/115863/IMG_7968.jpg <- Kuva männästä nyky kunnossa

E: Ja tohon mun kiinan ihmeeseen menee kait aidon mankin männät ? ( tulossa luultavasti vm.06 skyteamin kone)

Monkey viritys ja tekniikka

22.7.2011 16:07

72cc saa vielä 48mm ylikokomäntiä ,eihän noi oo ees pahoja jälkiä pystyy helpostikki porauttaa.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.7.2011 9:41

Pistetään nyt vielä tännekkin.
Honda Monkey -95
19mm Jing ke, 23mm imukaula, tehari, ohitin, 16/40, 4.00 takanakki.
Huiput 54. :itku:
Eli noil pitäis mennä noin 65-70

Mikä vikana ja miten korjattavissa?
Ohitin ei ohita ihan kokonaan et siit tulis pari km/h :ta jos sen sais toimii, mut ei silti kulje sitä mitä pitäis. :(

Monkey viritys ja tekniikka

27.7.2011 11:39

joo vaiha välit suosiolla 16-35 ,kahtoppa ajotukset ja tulpan väri.ja nuo kaikenmaailman jinke ja 22 imukaulat ei auta mitään jopa tehot laskee jos kantta ei oo avarettu samaan kokoon.ja miten ohitin ei "ohita kokonaan"?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.7.2011 22:58

saattaa olla liian iso imukaula sulla, mulla oli joskus jingken kanssa tommone ~25mm imukaula niin ei saanu toimii... ja isompi kaasari iha turhaa jos avartamaton kans.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.7.2011 10:22

Isommast kaasarist on paljon hyötyy!
Ku vaihoin vakio 9mm jing keen ny kyl eron huomas todella hyvin. Tost imukaulast en sit tiiä et onko siit paljonkin haittaa et on noin iso? Ajotukset pitäis olla oikein ja tulpan väri pavunruskea.
Ohittimest:
Kakkosel ajan ja kiihdytän ni kiihdytys loppuu ihan kun tulis rajotin, mut ku on vähän aikaa jurnuttanu paikoillaan ni menee "ns" rajottimen ohi. Kolmosell pääsee sen rajottimen ohi alamäessä ja nelosella en oo päässy missään.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.7.2011 11:36

juu mulla oli just sama ton ohittimenkaa ,sillon mulla oli kyllä cdi paskana.ja avarra kansi niin huomaaat kaasarin eron sitten erittäin hyvin.niin ja vaiha pienempää ratasta taakse ;)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.7.2011 12:20

sanokaas mulle mikä mu mankissa on ku mulla on 16 lortto ja alussa pelitti hyvi ja meni sen 80 ja nyt ei mee ku ehk 60 ja meni se jälkee sököks ku yritin vaihtaa viri nokkaa mutta se oliki väärä nokka nii voiko olla että se nokka on siellä vääri ku ei se mee mihkää? :s

Monkey viritys ja tekniikka

28.7.2011 16:08

ei nokkaa voi laittaa väärin mutta nokan ajoitukset voi.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.7.2011 17:48

t0mppaa kirjoitti:juu mulla oli just sama ton ohittimenkaa ,sillon mulla oli kyllä cdi paskana.ja avarra kansi niin huomaaat kaasarin eron sitten erittäin hyvin.niin ja vaiha pienempää ratasta taakse ;)


En haluu pienempää ratasta taakse kun noilla väleillä pitäis mennä noin 65 km/h Joka riittää mulle hyvin.
Eli haluun korjata vian minkä takii ei kulje enkä laittaa enenmpää viriä. :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

31.7.2011 18:19

kai täällä uskaltaa kysyä kun on hondatype kone ja se lämpenee vallan saatanallisesti niin onko ratkaisuna pätevä öljyn lauhdutin?
Onko joku itse koskaan tehnyt öljynlauhduttajaa monkeyn koneeseen.
Lähinnä kiinnosta siksi ettei mopoon enää hirvemmin huvittaisi laittaa rahaa valmiiseen sarjaan, kun Harleyn lauharin saa kybällä ja letku on halpaa. Ainoa ongelma on juurikin se sivulätkä pystynkö vaan poraamaan reiät siihen?