Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.3.2022 15:14

Osaakos joku sanoa, mikä voisi olla, kun 1 vaihde ei mene silmään ja kakkonenkin huonosti? Mistä lähteä vikaa etsimään?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

31.3.2022 16:01

itse alkaisin katsomaan vaihteistosta ekana jos sieltä on katkennut hampaita. Jos sulla kakkos vaihe hyppii joskus eli kun ajat sillein että kaasua on niin kierrokset yhtä-äkkiä nousee mutta vauhti ei.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

31.3.2022 16:02

minulla on tuollainen 125cc loncin. Olen miettinyt pitäisikö turbottaa se

Re: Monkey viritys ja tekniikka

18.4.2022 16:52

Olisiko ideoita. SkyTeam Manki lämppäsi 72cc sylinterillä. Nyt vaihdoin 50cc kiinni että pääsee liikkumaan niin sekin lämpenee todella paljon. Öljyt vaihdettu kuukausisitten. Voiko olla kun on 19mm keihin 80 suuttimella että käy liian rikkaalla ja siksi lämpenee ?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

24.4.2022 0:14

Liian rikkaalla käydessään nimenomaan ei lämpene, liian laihalla käydessä kyllä. Eli sääditkö sitä vehjettä mitenkään, kun laitoit isomman pytyn?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

10.5.2022 0:29

Tässä tuli mietittyä että mikä kansi kannattaisi laittaa mbf86cc koneeseen? Sattuu olemaan 72cc ja 110cc koneista kannet jo valmiiksi kotona ja ei ole tietoa kummasta saisi enemmän vääntöä madaltamatta tai kanavia avartamatta. Kaasarina toimii pz19.5 ja välit on 12-30. Olisiko myös isompi kaasari hyvästä ja mitenkäs pitemmät välit näin keulimista ajatellen?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

10.5.2022 21:16

N. 1,5 kk sitten liikkeestä ostetussa Skyteam EFI monkeyssä on ilmennyt paljon ihmeellisiä sähkövikoja. Esimerkiksi Oikean takavilkun syttymistä, etuvalon toimimattomuutta kääntäessä tankoa ja mittarin uudelleenkäynnistystä. Mopoon ei olla tehty muuta sähköduunia, kuin rajottimen ohittimen asentaminen ja takajarrusensorin vaihto. Tod.näk. joku sähkövika, mutta missä, mistä voisi johtua, ja onko tämä yleistä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

11.5.2022 19:28

t0nn kirjoitti:N. 1,5 kk sitten liikkeestä ostetussa Skyteam EFI monkeyssä on ilmennyt paljon ihmeellisiä sähkövikoja. Esimerkiksi Oikean takavilkun syttymistä, etuvalon toimimattomuutta kääntäessä tankoa ja mittarin uudelleenkäynnistystä. Mopoon ei olla tehty muuta sähköduunia, kuin rajottimen ohittimen asentaminen ja takajarrusensorin vaihto. Tod.näk. joku sähkövika, mutta missä, mistä voisi johtua, ja onko tämä yleistä.

Itellä oli sama ongelma. Mankisi on väärin koottu liikkeessä, siitä ohjaustangon kohdalta jos johdot on vedetty liian kireälle niin ne menee poikki pikku hiljaa. Suosittelen käymään liikkeessä saat sieltä apua. Todennäkösesti johtosarja pitää vaihtaa.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.5.2022 23:16

tietääkö kukaan meneekö 160yx yläkerta 140yx koneen alakertaan ku teki pullia pienehkön rakkauden annon jälkeen tuossa päivällä

Re: Monkey viritys ja tekniikka

6.6.2022 15:32

Paljonko kulkee vakio Jincheng Manki jossa on tehoputki?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

8.6.2022 7:32

ei siitä teharista oikeen mitään hyötyä oo ellei ole 125cc+ kokonen kone mankelissa

Re: Monkey viritys ja tekniikka

8.6.2022 15:16

Mistä jäykät venttiilinjouset 110cc kanteen

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.6.2022 22:20

Löytyykö kellään 140yx vaihteiston räjäytys kuvia
Tai koko moottorin koska en löydä paikkaa kaikille prikoille.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.10.2022 12:49

Mulla jinchjeng manki 50cc, nhrc tehoputki, 14-40 välit ja 16mm kaasari ni pitäs tietää et paljonko tulis tehoa jos ostais 19mm tai 22mm kaasarin?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.10.2022 22:48

Joo elikkä mulla 2019 vuoden ruisku manki...... Olen erittäin huono ruiskun ja muiden mopojen virityksen kanssa ja siksi kysyn että voiko tuota ruiskua virittää /muita kuristuksia poistaa ilman että täytyisi ostaa mitään, vai onko pakollista osta uusi ecu?