Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.3.2021 5:48

Jos molemmat on monkey type, ni kyl sen pitäs ihan bolt on mennä. Siinä mönkimisvekottimessa todennäkösesti on isommat venat eli parempi kansi, ni se kannattaa laittaa kans. Suutinta voi toki joutuu säätää, mutta muuten ei pitäs olla mitään ihmeellistä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.3.2021 15:45

Onkos niissä eri iskunpituudet kun jotkut sanoo että 50cc kampurassa liian lyhyt tolle 110cc:lle?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.3.2021 22:52

Osaisiko joku antaa vinkkiä että mikähän mahtaa olla vikana kun mankista katosi yhtäkkiä puristukset kiksiä potkiessa... vaihde päällä pystyy työntelee niinkuin olisi vapaalla eikä vauhtipyörä pyöri.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.3.2021 9:10

Ettei kytkin hajonnu jotenki?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.3.2021 9:59

Reetuhai2 kirjoitti:Ettei kytkin hajonnu jotenki?

Voi toki olla mahdollista mutta ei oikein uskoisi kun tosiaan puristukset katosi polkiessa eikä ajossa niin luulisi että ei se polkeminen rasita kytkintä niin paljon että jotain tuollaista kävisi

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.3.2021 14:04

Mutta jossei työntäessäkään vauhtis pyöri, ni jokuhan siellä on antanu periks.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.3.2021 23:14

Siis kytkimen puolella?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

31.3.2021 1:05

No kytkimen kauttahan se voima työntäessä menee.

Re: itsellä täysin sama ongelma, mikä oli vikana?

15.4.2021 23:25

hellsite kirjoitti:Mistä johtuu se, että kun pistää sylinterinkannen kiinni moottoriin, niin menee moottori jumiin? Venttiilit jotenkin jumissa? Olen tarkistanut venttiilien välykset ja nokka-akselin ajoituksen. Kyseessä siis Skyteamin 50cc kone ja tämmönen kansi http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=2907. Olisiko mahdollista, että tuo kansi ei ole jostain syystä sopiva?

Edit: Vika löytyi :)

Lisäksi, miten saa purettua tuommoisen Hondan vakio keulan?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.4.2021 23:29

Mikä vikana? Asensin juuri mankiin 72cc sylinterin ja nyt kun pistän kannen neljää pulttia kiinni ni ku laittaa kireelle ni menee kiksi jumiin, osaako kukaan sanoa mikä vikana? Voiko olla että 50cc kansi ei käy 72cc kanssa?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.4.2021 23:24

mitä helvettiä te teette sen 50cc kannen kanssa.... suoraa molemmat 70cc luokkaa niin tulee edes jotain hyötyä

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.5.2021 10:30

Mulla on tälläne fude 110cc kiina krossi ja mulla tuli reikä vasempaan lohkoon, nii sopiiko 50cc lohko siihen?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

14.5.2021 22:52

Kyl sen pitäis siihen käydä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.6.2021 22:59

Asensin just 85cc sylinterisarjan ja lähtee käyntiin aina ekalla tai toisella polkasulla.
Tyhjäkäynti on tosi hyvä ja kun kaasuttelee mitään epänormaalia ei ole, mutta kun lähen ajamaan täyskaasulla niin semi isoilla kierroksilla mankista häviää vääntö ja kierrokset laskee niinkuin laittaisi virrat pois. Onkohan suutin liian iso tai pieni tai onko venttiilien säädöt perseellään? Kaasari on 19mm ja toimi täydellisesti 50cc:n kanssa.

TLDR: manki hyytyy isoilla kierroksilla 85cc sylinterisarjan vaihdon jälkeen.

Edit: Ongelma ratkes pääsuuttimen vaihdolla.
Viimeksi muokannut ItzVekkuuh päivämäärä 4.6.2021 14:31, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.6.2021 18:37

reilusti liian pieni suutin? liikaa lämpöä? kai on ees 110 tai 70cc kansi :nörtti: