Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

1.9.2015 9:58

Meneekös 1984vm puoliautomaatti mankiin uudemman mäntä. 72cc sopiva mäntä pitäis saada mutta ei tunnu kuin uudempaan löytyvän

Re: Monkey viritys ja tekniikka

23.9.2015 20:41

Moi, kui kovaa jincheng monkey kulkis giannelin putkel, pipecrossilla, kurin poistolla ja isommalla suuttimella?
Ja kannattasko tehä muuta? Hakusessa sellaset 60-65km/h nopeudet. :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.9.2015 21:56

käykö tuo sylinteri vuoden 2012 jincheng mankiin http://www.wandamotor.fi/sylinterisarja ... 24494.html ?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.9.2015 22:07

Käy.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.10.2015 20:54

Mikähän olis sopiva suutin jincheng mankiin jos laittaa 72cc sylkän, 18mm imukaula ja 18mm kaasarin?
Ja kehtaisko joku linkata mulle jonkun hyvän alakauttasen peilin, sellasen kuperan, ite en oo löytäny mistään :P

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.10.2015 8:05

Moi,aattelin tilata tossa 72cc sylkkä sarjan ja rajottimen ohittimen toimiiko vakio putken kanssa.ja mankihan on z50J vm 1997 kiitos jo etu käteen. :D :P

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.10.2015 23:23

Toimii

Re: Monkey viritys ja tekniikka

31.10.2015 23:02

tuuppari kirjoitti:Toimii

Meinaan ku se alkukäyrä on n.pikkurillin paksunen et saako niiku mitään tehoo irti? :eek:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

1.11.2015 11:14

No ei siittä 9mm kaasarillakaa paljoo tehoo revitä nii se putki ei kyllä haittaa mitää. Kysyit että toimiiko vakio putkella, kyllä se toimii mutta vähän voi ahistaa kun verrataa tehoputkeen.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

10.11.2015 3:47

Öljyn syönnillehän voi olla monia vikoja esim pytyn alatiiviste vuotaa, mut kannattaa tarkistaa se ilmanputsari.. :P

Re: Monkey viritys ja tekniikka

10.11.2015 12:06

Jos öljyä ei vuoda ulkopuolelle, saattaa venttiilin varren kumit olla väljät. Ne sitten laskee venttiilikopan kautta pakosarjaan tai imupuolelta sylinteriin ja palaa siellä. Tällöin kyllä pakokaasun pitäisi tuoksua selkeästi palaneelle öljylle.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.11.2015 12:43

Viittiskö ees joku auttaa tämmösen ongelman kanssa kun keulin mankilla vähinnään 5m ja lasken keulan se ei saa bensaa ja yleensä sammuu... (tankki on täynnä :D) normaalissa ajossa ei ongelmaa.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

14.12.2015 23:46

Onko hyvät välit 14/39 kun tekniikkaa tulossa seuraavanlaista: 72cc sylinteri, power filter ilmanputsari, 18mm imukaula ja kaasari

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.4.2016 18:01

Lainaan tekstiä Monkeyt.netistä :

-Viritykset: 17 deni pz josta ryyppyläppä otettu irti, 18mm imukurkku, ohitin, 16/42, UNI:n putsari
-Miten vika ilmenee: Tyhjäkäynnillä
-Milloin vika ilmenee: Lämpimällä koneella
-Minkä jälkeen vika ilmeni: -
-Kuuluuko epäilyttäviä ääniä (Jos, niin mistä?): -
-Oletko kokeillut jo tehdä jotain asian vuoksi? (Jos, niin mitä?): Seosruuvin vääntelyä ja kääntelyä, tyhjäkäyntiä säätelyä, imukurkun ja kaasarin paremmin tiivistäminen

Eli siis kylmällä koneella toimii hyvin, mutta pian kun kone on lämmennyt, jää kierrokset leijumaan ja laskettuaan alas sammuu kone kokonaan. Tyhjäkäynnin voi säätää kyllä lämpimälle koneelle, mutta sitten taas kylmällä koneella kiekat tapissa, eikä se vaikuta kierrosten leijumiseen.

Kone siis toimii muuten moitteettomasti, ei booaa eikä röpötä. Pää- ja tyhjäkäyntisuuttimet vaihdoin isompaan koska booasi rajusti pikakaasun kanssa ennen. Neula alimmassa, jos nostaa niin alkaa booailemaan.

Eli osaisko jolu jelpata?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

12.7.2016 18:46

Elikkä siis mikä kokoero pituudessa on monkeytype 86cc ja 125cc koneissa. eli kone on tällä hetkellä 86cc mönkijässä ja kone saa olla isompikin kuin 125cc mutta ei saisi olla ns kooltaan pidempi koska muuten ottaa runkoon.