Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.12.2014 19:50

Laita vaik 110 nii sitäkää isi ei huomaa, vähä vaa isompi kaasari vakio putsarilla. mut sit menee jo vähä liian lujaa :lol:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.1.2015 20:59

Mikä suutin ois passeli PE28 kaasuttimeen, jolla samurain 125cc kone kaverina?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.1.2015 23:06

No laita ensin se kaasutin sillä vakiosuuttimella kiinni ja ala siitä säätämään. Ei kukaan sulle voi sitä oikeaa suutinkokoa täällä kertoa...

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.1.2015 20:53

oisko kellää neuvoi mite asennetaa honleihi mankin penkki ja tankki? :S

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.2.2015 19:29

Pystyykö tuosta mankin koneesta laskemaan kantta? Kyseessä 03 puoliautomaatti Jincheng ihan perus 50ccllä. Ja kuinka isot venttiilit näissä on?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.3.2015 20:14

Nyt tarvitaan kiireisesti apua!! Eli kyseessä on -87 Honda Monkey 125cc koneella, vireinä: 22mm Mikuni VM, Biltema Fiddy, kireämpi nokka, kanavia viilattu, vapaavirtaava putki, 12v valolliset sähköt jne.

Lähtee käyntiin 1-2 yrityksellä, käy tasasesti tyhjäkäyntiä, alkaa kiertämään hyvin ja kun kierroksia on 4500-6000rpm niin alkaa pätkimään ihan v*tusti ja heti kun päästää kaasusta irti niin sammuu, ja tarvii polkea 4-5 kertaa että lähtee taas käymään :s Jos kierrättää ton 4500-6000 kierrosalueen yli niin ei enään pätki niin paljon, mutta pätkii silti ja meinaa sammua kun päästää irti kaasusta.

Pääsuutin on nyt 100, tyhjäkäntisuuttimesta ei tietoa, neulan sokka ylimmässä lovessa ja ilmaruuvi on aika paljon auki. Kaikki viittais siihen että keski kierroksilla saa liian vähän bensaa, mutta kun laittaa isomman suuttimen niin alkaa pätkimään jo ennen 3000 kierrosta. Jos laskee neulan sokkaa vaikka keskimmäiseen loveen niin pätkii aikasemmin muttei vaikuta niin paljon kun suuttimen vaihtaminen. On kokeiltu suuttimilla 120-85, ja tolla 85 suuttimella toimii parhaiten, mutta silti pätkii ihan jumalattomasti ja ei voi ajaa kunnolla. En myös uskalla laittaa enään pienempää suutinta koska kone on sisäänajossa (ajettu n. 20 min).

Ei ole imuvuotoa, kaasari on putsattu nyt 3 kertaa ja avattu varmaan 500+ kertaa :itku: Voisko sitten jossain sytytyspuolella olla vikaa? Nuo valolliset sähköt vaihdettiin Skyteamin 110cc koneesta ja meni kiinni ilman ongelmia. Kaikki sähköt myös toimii. Vaihdoin puolan ja tulpan ja katsoin kaikkien johtojen kunnon ja silti pätkii. Eli nyt tarvis niitä vastauksia ja vähän äkkiä! :itku:
Viimeksi muokannut OlaZz päivämäärä 22.3.2015 2:41, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.3.2015 23:49

Noh jos se kerran huononee se käynti kun laittaa rikkaammalle, nii eikö tuo aika selvä peli oo että rikkaalla vaa käy. koitappa vaa pienempää suutinta ja neula ois hyvä olla keskellä tai sit ylempänä, muuten se käy keskialueella laihalla, eli matka-ajossa. 100 on aika helkatin iso suutin 22 kasariin, 85 vois olla lähellä jo.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.3.2015 2:41

Vaihdoin nyt 85 pääsuutimen takas, ja silti pätkii v*tusti keskikierroksilla, neulaa oon säädelly ja kun laittaa sokan ylimpään loveen niin toimii parhaiten, mutta ei toimi läheskään miten pitäis. Alkaa ideat loppua kesken ja en viittis laittaa enään kauheesti pienempää suutinta koska männällä on "ajettu" ehkä 20 min :(

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.3.2015 2:47

Ei nelari heti hajoo vaikka oliski liian pieni suutin, kyllä mä ainaki koittasin viel pienempää. Erityisesti jos 85 toimii parhaiten.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.3.2015 16:50

pienepää suutinta vaa vieläki, melko selvä peli tuo on... Mut katoppa onko hyppykipinää siellä tulpanhatun alueella, itellä pomppasi kipinä kantee ku anto kierroksia. sit rötä pooaa ja sammuu. eikä lähteny heti käyntii.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

24.3.2015 19:40

Kertokaas meneekö 125cc oikea lohko 110cc koneeseen. Wandalta ei löytynyt ku vasen lohko 110cc koneeseen ja oikea lohko oli 110cc/125cc, mutta ulkomuodoltaan erillainen kun vanha 110cc oikea lohko. Pitääkö nyt palauttaa tuo ja etsiä muualta tuommonen 110cc lohko, vai meneekö tuohon koneeseen?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

7.4.2015 20:11

Moro! Sellasta vaan viisaammilta kysyisin, et oon mankii hommaamassa MBFMotolta Race- CDI:tä. Kellään kokemusta moisesta? Pitääkö tuon kanssa vielä se koneen rajoitin (siniseen johtoon ohitin) ohittaa? Ja kaveriksi tulossa 72cc pytty 125cc kannella, 22mm kaasari ja parempi putki.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

7.4.2015 20:50

Ei tarvitse laittaa ohitinta koska se rajoitin on siinä vakio cdi:ssä. Ja itse en perstuntumalla suurta eroa havainnut. Kiertää hieman pidemmälle johtuen paremmasta sytytyskäyrästä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

8.4.2015 8:09

Moro,mul ois manassa sellane ongelma et 14mm mikunilla kierrokset jää leijumaan? Eli käynnistäessä huutaa vähän aikaa kunnes laskee kierrokset noemaalii ja ajossa kierrokset jää päälle välillä ja räpättää hirveesti? Olen koittanut säätää sitä mutta ei auta eli säädöissä ei vikaa?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

8.4.2015 16:37

Todennäköisesti imuvuoto kun kierrokset leijaa. Tarkastappas kaikki liitokset kaasarilta kanteen ja tsekkaa että imukaulan laippa on suora. Eihän kaasuvaijeri hirtä mistään?