Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

5.4.2014 20:15

kiitos neuvoista nyt lähti irti ja saadaan mankiin uudehko kaasari ajoon :) lähti ku anto reilulla kädellä lämpöö :D :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

18.5.2014 22:53

Noniin, kertokaas pikku vinkkejä (yksinkertaselle 2tahtimiehelle) että ku tässä lähiaikoina vaihan 72sylkän ni onko jotaa erikoista mitä pitäs tietää? Esim tarviiko vaihtaa nokkaketjua jne? :roll:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

18.5.2014 23:20

Kansi vaihtoon kanssa, saattaa se ehkä paksummalla kannentiivsteellä vakiollakin pelittää mut ei siinä oikeen järkeä ole.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.5.2014 8:17

Joo elikkäs.. Mulla oli 110cc skyteamin crossi. Toimi ERITTÄIN hyvin myin koneen (kone oli uusi alle 2000km ajettu) yhelle kaverille. Se meinas laittaa sen mankiin vaan ei kuulema toimi kunnolla. Ei kierrä. Että missähän vika? Kun se syyttää että myin paskan koneen sille. Vaikka se toimi aivan helevetin hyvin minulla tuossa crossissa vaan se ei saa sitä toimimaan mankissa. Niin että mikähän on vikana kun kone ei kierrä`?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.5.2014 1:12

Jos Hondaan tai vanhempaan Jinkkuun laitto, ni on rajotettu CDI. Laittakaa vaikka sen krossin boksikin siihen. Millaset ratastukset kaverillas on?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

31.5.2014 0:09

Kertokaas joku että minkäkokoinen suutin olis hyvä 72cc pytyn ja 16mm "deni" merkkisen kaasuttimen kans? ja paljonko tuota pyttyä pitäis sisäänajaa suurinpiirtein? Ja käykö kaikki 4mm kierteillä olevat suuttimet tuohon denin kaasariin, joka näyttäis olevan skyteamin vakiokaasari? :D Kiitoksia vastauksista jo näin etukäteen.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

31.5.2014 1:24

Ei niitä suuttimia ole muute erilaisia, kun kierteeltään. Eli 4mm kierteellä olevat käy kaikki. Sisäänajoo vois harrastaa vaikka tankillisen tai kaks. Suutin sun täytyy vaan kokeilla, muu kokoonpano vaikuttaa niin paljon.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

6.6.2014 21:26

Mistä saan tilattuu 72cc kanteen pakoventtiilin ja venttiilin varren kumin? :s

Re: Monkey viritys ja tekniikka

7.6.2014 17:49

Joku kertokaa mulle mistä saan sopivan kannen tuohon 72cc mankiin ;_; kun vakiokansi ei käy siihen, mäntä osuu kokoajan kanteen kun kilkattaa nii paljo ku polkasee. Vai auttaisko se jos pistäis parit tiivisteet tuohon alakerran ja pytyn väliin?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

8.6.2014 22:42

Venttiilit ne nakuttaa, ei se mäntä kantee ota, kato että ne venat on kohillaa, jos ei auta ni sul on nokkaketjun rattaan o merkki(n.klo9) ja vautipyörän T merkki (n.klo12) määrätyillään kohilla.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.6.2014 15:50

Paljonko ootte laskenu 110, 125 kansia jotka tulee 110cc koneeseen?
Aattelin ottaa 2milliä pois jos rupeaa osumaan venat mäntää niin venankoloja jos ei auta niin alatiivari.
Mäntä tuskin osuu palotilaan koska ei tule vakiona sylinterin yläpuolelle..

Re: Monkey viritys ja tekniikka

11.7.2014 9:32

Onko kellään mitään ohjeita staattorin asentamiseen :eek:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

18.7.2014 16:27

Moi, nyt tarviais apua mankin kanssa.. eli ongelmana on että kun painaa kytkimen pohjaan, niin kytkin ottaakin enemmän.. Ja kun vaijerin säädön laittaa kireimmälle ja kytkimen säätöruuvin laittaa ihan pohjaan, niin silloin manki toimii siten, että kyktinpohjassa voi ajaa ,mutta kytkin luistaa aika paljon, sitten kun löysää kytkimen, niin kytkin ei ota juuri ollenkaan.. Eli kytkin pohjaan -> toimii,mutta luistaa, löysää kytkimen -> ei toimi, luistaa tosi paljon. Ja puhun siis tuossa kytkin pohjaan jutussa kytkinkahvasta. Vähän sekavaa tekstiä ,mutta kytkin toimii niinkuin päin vastoin, vähän kuin väännät kaasukahvasta niin kierrokset laskee, mutta kun löysäät kaasukahvan niin kierrokset nousee jne :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.8.2014 19:26

Päivää! pitääkö jotain koneessa muuttaa/ huomioida kun iskee kiinni 72-125cc pytyn? Kun oon nähny nettimotos nyt tosi paljon 110cc mankeja, onko niissä mitään huomioitavaa etten vaan osta sitten mitään lahopaskaa missä ei olla huomioitu mitään?? Asiallisia vastauksia jälleen odottelen

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.8.2014 21:13

Nuo isommat pytyt (110 ylöspäin) ei mene hondan lohkoille suoraan. Kun lohkoja on avartanut, pytyn saa kiinni. Vakio kampuralla mäntä jää liian alas. Vaihtoehdot ovat vaihtaa toinen kiertokanki, jolloin kuutioita saa n.87cc tai laittaa esim. samurain koko kampura jolloin tulee 110cc kone.