Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.3.2014 0:18

Niin laajenee mäntä ja sylkkäkin. Jos männänrenkaat tuli männän mukana, niin eiköhän ne toimi niin kuin pitääkin. Enpä ole koskaan kuullut, että joku olisi mankin männänrenkaita ruvennut viilailemaan.

Ja mitä tulee kiinanosien laatuun, niin taitaa olla aika paljon muita tekijöitä, joista on syytä olla ennemmin huolissaan kuin männänrenkaiden päittäisvälyksistä ;)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.3.2014 18:37

Tullu pientä robleemaa tuon monkelin kans. Vaihdettu just uus mäntä, ajotukset on kohillaa, venat säädetty 0,05, puristuksia on, mutta siitä huolimatta sitä saa polkee ku mielipuoli et saa käyntiin. Ilman ryyppyä ei edes lupaile, mutta kun ryypyn laittaa aivan pohjaan, niin lähtee kyllä aikansa poljettua käyntiin. Tyhjäkäynti reistailee ja toimii ainoastaan koneen ollessa kuuma. Ainoat "virit" on vapaammin virtaava putki, pipercrossin ilmanputsari ja kuritukset otettu pois. Pääsuutin on 60. Mikähän tuota vaivaa?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.3.2014 13:04

imuvuoto tai varmemmin liian pieni tyhjäkäynti suutin, kun siinä on putki ja putsari vaihettu. jos se lämpösenä lähtee kerran käyntiin.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.3.2014 15:55

Tänään tapahtu kummia ja lähti yön seisonnan jälkeen laakista käyntiin ja kävi jopa tyhjäkäyntiäkin, mutta myöhemmin kadotti kipinän kokonaan. Taitaa olla vika noissa kiinalaisissa sähköissä. :lol:

Re: Vs: Monkey viritys ja tekniikka

30.3.2014 22:26

Tiedän että on masai -topicci erikseen, mutta kysyn nyt tässä kun sama kone kun muissakin. Eli käykö hondan originaali pytyn -ja kannen tiivisteet kiinan koneeseen?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.3.2014 22:32

miten kannattaisi irrottaa nylppääntynyt suutin kaasuttimesta kun o nääs udehko keihin 9mm ja edellinen omistaja osaksi nylpännyt suuttimen? :roll: :x

Re: Monkey viritys ja tekniikka

31.3.2014 1:14

Taikasana; lukkopihdit.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

31.3.2014 13:31

hessuhopotin kirjoitti:Tänään tapahtu kummia ja lähti yön seisonnan jälkeen laakista käyntiin ja kävi jopa tyhjäkäyntiäkin, mutta myöhemmin kadotti kipinän kokonaan. Taitaa olla vika noissa kiinalaisissa sähköissä. :lol:

Otas virtalukko irti ja koita tuleeko kipinä. Voi olla myös että CDI rikki tai huonosti kiinni.
Tai sitten toki perus tulppa ja hatut ym.. :lol:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

31.3.2014 21:47

Tulikin jo tossa aikasemmin käytyä koko etulampun sisäinen johtoviidakko sekä satulan alla sijaitsevat johdot ja liittimet läpi ja kaikki näytti hyvältä, mutten tuota virtalukkoa ruvennyt silloin purkamaan, kun virtaa näytti kuitenkin menevän läpi vilkuille ja etulampulle. Cdi oli kyllä vähän hennosti kiinni kumilenksussaan ja pääsi heilumaan. Taisin jopa vielä ajaa urut auki hidasteen yli juuri ennen kuin kipinä katosi, joten cdi voi hyvinkin olla ottanut osuman ja olla kypsä. :D

E: Saa tarjota halpaa cdi-poksia. :lol:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

1.4.2014 17:45

hessu hessu hessu.. mutta kun se on sillainen että siitä ei saa mill'ään otettsa kun se on silleen syvällä miten jos koittas vaikka jollaki crc tai vastaavas liottas ja sitte kylmä spraylla tai lämmittäs? kun vähän saa kuitenkin taltta päälläkiinni
:lol:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

1.4.2014 20:38

Sitten se meneekin vähän hankalaksi saada auki, jos kannan ulkokehästä ei saa minkäänlaista otetta. Mutta jospa se olisikin jumissa ainoastaan kierrelukitteen voimalla, niin lämmittäminen voisi hyvinkin auttaa. En usko että kukaan ihminen maailmassa olisi saanut yhtäkään pulttia crc:n avulla auki ja tuo "crctä kierteisiin -kikka" onkin vain maailman suurin trolli. Ei muuta ku sulavat osat irti kaasarista, napalmit niskaa ja pyörittämään. :lol:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.4.2014 0:24

Entäs pieni vastakierretappi?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.4.2014 0:29

Voiko noin pientä vastakierretappia voilla luuvansa edes käyttää hajoittamatta koko kaasaria? Noi on kuitenkin vaikeita käyttää ja useimmiten ainostaan hankaloittaa juuttuneiden ruuvien irroitusta katkeamalla irroitettavan osan sisään.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.4.2014 22:14

Voihan sitä yrittää poratakkin...vaihtoehto, mutta ei ehkä kuitenkaan sieltä parhaasta päästä.

Imo. WD40 taikka CRC, tai ihan mikä vaan vastaava nyt kuitenkaan ihan turhan päivänen ole. Varsinkin ruosteisien osasten kanssa varsin kelpoa kamaa joku tuommonen.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.4.2014 22:33

En mä sitä tuotetta turhaksi haukkunutkaan, itellänikin sattuu olee crc purkki mukana vähän turhankin monessa hommassa, mutta ettäkö se kerkeisi syödä jotenkin kiinni ruostuneiden pulttien kierteistä ruosteet pois tai että edes tunkeutuisi niihin asti ylipäätänsä, on itselleni aika kyseenalaista, mutta voihan sitä tietty kokeilla, tää on vaan mun omaa koffinhuuruista spekulointia eikä mun viestejä tarvii aina ottaa niin tosissaan.