Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

20.1.2014 22:45

joo siinä on jonkuverran löysää siinä kohon ja neulaventtiilin välissä. seuraava mahdollinen syy ois se bensanpinta. se ei kyllä itekseen paljoo säätyile. sen säätöön joutuu kattoo ohjeet netistä tai kirjasesta, koska jokaisessa kaasarissa ne on erillaiset. jos vika ei siinäkään, nii sitten en osaa enään auttaa :roll:
edit: semmone vielä että katoppa ettei kohossa oo reikää, koska jos siinne kohon sisään pääsee bensaa nii sillon se ei kellu ja pensanpinta nousee liikaa. :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

20.1.2014 23:24

Mulla löytyy tommone skyteam monkey nii oon vähä suunnitellut 72cc pyttyä. Pari kysymystä siihen liittyen, tarvitseeko kantta vaihtaa? Saisko kulkemaan noin 60 vakio kaasarilla, kurittomalla imukaulalla ja ilman että kone huutaa hoosiannaa?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.1.2014 0:28

Ei tarvii kantta vaihtaa, ja varmaan menee iha mukavasti 60, vielä vaparisuodatin kiinni.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.1.2014 1:18

Juu.. mitäs välejä suosittelette sen 72cc kanssa sit? ei sais hirveemmi yli 60 kulkee mutta sillei että kone ei huuda nii pirusti. Ja mistäs kannattas tilata toi 72cc sylinterisarja? Onko esim. se wandamotorin sarja ihan jees

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.1.2014 7:43

Ite laittasin vakiovälit, ostasin piikkiä pienemmän eturattaan jo valmiiks jos joutuu sitten välitystä lyhentämään. Ite kyl laittasin myös 72cc kannen ton setin kanssa. Ei siitä hirveemmin muuten etua ole.

Wandamotorin sarja on kuulemma aika kuraa, ei männänrenkaat kestä. Pitracingiltä noita on nyt kai aika moni tilannu.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.1.2014 23:17

Sanokaa jotkut hyvät välit mankiin joilla ei keulisi kauheasti. Tällä hetkellä:
125 lifan, VM24 mikuni, 16-35 välit, fiddy putsari. Niin mitkä välit olisi hyvät kun nuilla tuppaa keula nousemaan aika herkästi.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.1.2014 23:44

Pidempi takaswingi tai esimerkiksi 17/28

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.1.2014 22:47

Nyt on Poliniin vaihdettu 125cc Zongshenin motti, mutta heti kun sain käyntiin, niin kierrokset ovat erittäin korkealla ja ei reagoi paljoa kaasuun muutakun alkaa pätkimään ihan kuin ottaisi rajoitin kiinni vaikka polinissa ei sellaista olekkaan?
Kaasuttimen ruuveja koitin joka asentoon ruuvata, mutta ei näytä olevan vaikutusta.
Staattorin jouduin pohjalevyineen koneeseen vaihtamaan, että onko mahdollista että sytytys olisi pielessä?

Elikkä mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään..?

Ja valoista vielä sen verran, että etuvalo sammui noin minuutin päästä koneen käydessä?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.1.2014 10:18

Varmaan imuvuoto tai sitten se klassikko, että luisti on väärinpäin (tämän huomaa usein jo kaasukahvan oudosta käyttäytymisestä).

Onko jännitteensäädin kunnossa? Hajosko polttimo vai lopettiko vaan palamasta?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

29.1.2014 11:41

Imuvuoto ei pitäis ainakaan olla, kun on uudet tiivisteet ja imukaula kaasutimessa. Kaasukahva kyllä tuntuu suht normaalilta ja kuinka sen luistin sinne väärin päin voisi edes laittaa kun eikös se mene vain yhdessä asennossa sinne?

Etuvaloa en sen enempää tutkinut ja jännitesäätimen pitäisi kyllä olla kunnossa kun ennenkin on toiminut. Kaikki muut valot toimii normaalisti (vilkut, takavalo, jarruvalo, töötti)

E: Koitin kääntää luistin toisin päin, mutta sitten se kaasukahva menikin aivan oudoksi niin kuin kerroit.
3.2 videota miten käy: http://www.youtube.com/watch?v=idVjBxD2vOQ

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.2.2014 3:20

Tarviin pikasta apua, jinkku mankissahan on staattori mg kopassa kiinni niin mistä löyän siihen käypäsiä staattoreita :itku: ku pitäs jollaa kouluuki päästä :roll:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.3.2014 3:59

Sulla on ilmeisesti aika bränikkä jincheng? Vanhemmissa ei ainakaan ole sähköstartillista moottoria. Kannattaa kysellä moposportilta.
Mahdollisesti myös skyteamin staattori voi olla käypä, sellaista kannattaa tiedustella motorpowerilta.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

25.3.2014 0:50

Kun mitataan noita männänrenkaiden päittäisvälyksiä, niin tehdäänkö se yleisesti ottaen vain niille ylimmille paksuille puristusrenkaille, vaiko myös niille ohuen ohuille öljyrenkaille? Jätin tekemättä edellä mainitut toimenpiteet kun asensin uuden männän monkeliin ja rupesi jälkeenpäin kaduttamaan. Onko hyvä tapa laskea sopiva männänrenkaiden välys, jos kertoo männän halkaisijan 0,004:llä, tässä tapauksessa mäntä 40,00mm ja vastaukseksi tulisi 0,16mm, eli miltä tommonen luku kuulostaisi? Tai kuten netissä on ehdotettu, niin kertoo ylemmän renkaan 0,004:llä ja keskimmäisen 0,003:lla, mutta nämä olikin esimerkkinä jollekin 4t skootterin 90cc pytylle, että päteisköhän kuitenkaan vakio monkeliin. Nää 4tahtiset on mulle vielä toistaseks kuin toinen ulottuvuus, niin apu olis tarpeen. :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

25.3.2014 21:53

ei kait niitä mitata tarvi :lol: tuskin kukaan niitä o mitannu ees isoissa moottoreissa. kyllä ne mukana pysyy siellä ilmanki. elä nyt kuitenkaa hermoja menetä tämmösen takia.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.3.2014 0:02

Siis kai sä ymmärrät että männänrenkaat lämpölaajenee ajaessa, ja jos niissä on jo tehtaalta tullessa väärän kokoiset päittäisvälykset, niin ne voi aiheuttaa leipomisen. Etenkin juuri noissa kiinalaisissa männissä välykset voi olla enemmän tai vähemmän viturallaan ja niitä voi joutua korjailemaan viilaamalla. Iteltä löytyy kyllä työkalut välyksen mittaamiseen, mutta en ole varma onko tuo laskukaava toimiva.