Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

6.5.2020 12:58

Voiko ilmetä palovaara jos kaasuttimen kohokammio on pikaksen liian lähellä sylinteriä?
Ilmeni siis semmonen ongelma että Keihin kaasuttimen kohokammio ottaa pikkasen kiinni Lifanin sylinteriin ja ei mene kunnolla kiinni, aattelin siis ottaa pikkasen sylinteristä materiaalia pois että saisin kaasarin kiinni mutta mietin jos se on kovin hyvä idea. Se olis kyllä aika pieni väli kohokammion ja sylinterin välissä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

6.5.2020 22:00

Mites tähä mankii sais enemmä tehoja ku kuriton mutta laiskempi kun kurilline manki :nolo:
tähän mankiin on siis porattu molempiin imukaulojen päätyihin 18mm reiät,vaihdettu 18mm kaasari,tehari,vaahtomuovisuodatin ja ratastettu 2 piikil isommaks (ei ole teho eroja vakiovälityksillä)

kurillises mankis vaan laitettu 16mm kaasari kii ja 12mm kurkku molemmista päistä ja silti jättää taakse

mitää ideoita mikä homma kurillises?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

6.5.2020 22:05

Juhavi60 kirjoitti:Mites tähä mankii sais enemmä tehoja ku kuriton mutta laiskempi kun kurilline manki :nolo:
tähän mankiin on siis porattu molempiin imukaulojen päätyihin 18mm reiät,vaihdettu 18mm kaasari,tehari,vaahtomuovisuodatin ja ratastettu 2 piikil isommaks (ei ole teho eroja vakiovälityksillä)

kurillises mankis vaan laitettu 16mm kaasari kii ja 12mm kurkku molemmista päistä ja silti jättää taakse

mitää ideoita mikä homma kurillises?


Isompi pytty kurittomaan.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

6.5.2020 22:42

taisin unohtaa sanoo että ei saldo riitä mihinkää 72cc setteihi tällä hetkellä,onks jotai niksei siis jäljellä?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

6.5.2020 23:01

No kuulostaapi siltä että siinä kurittomassa on helvetin väljä pytty

Re: Monkey viritys ja tekniikka

7.5.2020 15:36

ChickenStorm kirjoitti:No kuulostaapi siltä että siinä kurittomassa on helvetin väljä pytty


hyvi mahollista ku lähe millää välil käymää ja puristuksia melkei ollenkaa

Re: Monkey viritys ja tekniikka

10.5.2020 15:23

Oisko kellää mittää tietoa noista mbf 85cc koneista, että mahtaakohan 19mm soppapytty olla liian pieni ja minkä kokoista suosittelette, sitten tuosta cdi/sähköhommista että käykö vakio sähköt ja cdi kyseiseen koneeseen?
Ja sitä vielä että onko ihmisillä minkälaisia virityksiä nuiden +4 swingien kans ettei ketjut porrais kiinni swingiin kun tuo mukana tullut ketjulaahain ei riitä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.5.2020 10:47

Mikäs homma ku just laitettu kiinni 72cc mäntä,pytty ja kansi ja nytte pätkii korkeelta (vähänniinku sellane rajotin) onko ajotukset nii viturallaa vai imuvuoto?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.5.2020 11:44

Riittipä se saldo kumminkin :D , taitaa käydä pikkasen liian rikkaalla seoksella.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.5.2020 18:34

ChickenStorm kirjoitti:Riittipä se saldo kumminkin :D , taitaa käydä pikkasen liian rikkaalla seoksella.

millä mää sitä säädän ku seosruuvi tee mitää

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.5.2020 19:40

Suuttimen vaihdolla pääsääntöisesti. Kohokammion kun irrotat näät siellä kaasarin pohjassa muutaman messinkisen suuttimen. Isoin niistä on yleensä pääsuutin joka vaihdetaan tässä tapauksessa pienempään. Uusi suutin maksaa about 3€, aloita vaihtamalla vaikka viisi kokoa pienempään.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.5.2020 20:32

mulla täl hetkel 80 kii siel,varastos ois 60-76 asti eli laitan 75?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

14.5.2020 0:08

Koita

Re: Monkey viritys ja tekniikka

14.5.2020 15:28

ei auttanut, ongelma katoo jos on tietty kierrosmäärä saavutettu

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.5.2020 22:07

Mulla ei oo kovin paljon kokemusta nelareitten suhteen joten kysynpä täältä. Ekaa kertaa ajamassa lifanin 125cc moottorilla kun yhtäkkiä kuului sihahdus, niinkuin ois jostakin painetta lähtenyt.

Katoin renkaanpaineet ja iskarit mutta en löytäny mistä ääni olisi voinut olla lähtenyt, sitten muistin että Lifanin koneista löytyy huohotin joka päästää painetta kampikammiosta.

Olisiko siis ääni voinut olla sieltä peräisin? Ei vaikuttanut siis moottorin toimintaan lainkaan, ainakaan mitä olisin huomannut.