Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

9.10.2020 21:14

Sellanehomma kirjoitti:Jos jollakin on kokemusta Lifan 125 koneesta nin kuinka ootte niitä virittäny ja mikä on hyvä kaasari, välit yms

Tuontitukusta löytyy edullisia kaasuttimia <22mm. Siihen pääsuutin noin 105.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

12.10.2020 1:30

No ei varmaa hirveemmin järkeä virittää sitten vaan isompaa konetta jos ei tehot riitä, mutta jos nyt pakko jotain, niin putki, isompi kaasari ja välit ajotavan mukaan.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.10.2020 19:03

Sellasta kyselisin että riittääköhän tuo 16mm kaasari 16mm imukaula kera 72cc yläkerralle. Tarkotuksena olis ostaa tuommone 72cc sylinteri ja siihen kansi. Ja mistäs semmone sit kannattaa ostaa. Aatellut ostaa wandalta kun valmiiksi kasattuna kansi vissiinkin.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

14.10.2020 0:58

Kyllä se sillä toimii. Isommalla toki enemmän potkua, mutta toimii. Voi päivittää sitte myöhemmin ku rahatilanne sallii tai vastaavaa. Eikai ostopaikalla väliä, selaa kaikki läpi ja ottaa halvimman. Kannekshan pitäs käydä budjettivaihtoehtona joku 110cc kansiki, niissä pitäs olla isommat kanavat kuitenki ku vakiossa.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

14.10.2020 23:35

Tietoa kellään paljos mana kulkis jos laittais 72cc kannen ja sylinterin. Täl hetkel perus 16mm kaasari ja imukaula , putki vaihettu, välit 16-35, vapari ja suuttimet vaihettu. Täl hetkel ite huiputtanu 77 jolloin loppu suora keske. Omalla päättely kyvyllä saattais jopa kulkee sen lähemmäks satasen? ;)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

14.10.2020 23:51

Juuei. Sun pitäs saada se kiertämään melkeen puolet enemmän että kulkis satasta samoilla palikoilla. Ja sit vielä muistetaan että ilmanvastus kasvaa korkeemmissa nopeuksissa PALJON.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.10.2020 18:13

ehkä jollai kiinanrossin 70cc motilla pääsee 105kmh ALAMÄKEEN,eli aika unelmaksi jää... oma kulkee hikiset 65

Re: Monkey viritys ja tekniikka

23.10.2020 14:02

Oisin hommaamas mankii koro iskarei ja miettisin täs et mitkä menis vakio swingi kaa ja mikä oli vakio iskareitte mm

https://www.mbfmoto.com/fi/takaiskunvai ... 305mm.html

noit oon kattellu jos ostais mut sit näin sellaset rfy iskarit mut neo sit taas 320mm ni ei taida mennä vakio swingil

Re: Monkey viritys ja tekniikka

25.10.2020 0:36

Mankinaattori kirjoitti:Oisin hommaamas mankii koro iskarei ja miettisin täs et mitkä menis vakio swingi kaa ja mikä oli vakio iskareitte mm

https://www.mbfmoto.com/fi/takaiskunvai ... 305mm.html

noit oon kattellu jos ostais mut sit näin sellaset rfy iskarit mut neo sit taas 320mm ni ei taida mennä vakio swingil

vakioiskarit tais olla 260-280. kuhan et 320 heitä ni pelittää hyvi vakioswingil

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.10.2020 17:40

Moro! Meneekö yx 150cc sylinterisarja lifan 125cc mottiin suoraan? Aattelin jos tulee iskupituuden kanssa onkelmia... Kiitos!

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.11.2020 23:20

Hei, Aattelin kysyä sellasta, kun oon vaihtamassa mun ruisku mankia kaasariksi, ja mulla sattuis olee tollanen 19mm kaasari jemmassa, niin saako sitä miten 50cc koneen kanssa pelittää vai onko aivan liian iso, jos ton saa toimii niin mitä suutinta voisitte veikata näille seteille? Virityksiä: Vapari, kuriton imukaula ja kuriton putki.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.11.2020 2:02

Kyllä se sillä toimii. Helpointa on alottaa säätäminen siittä suuttimesta mikä siellä kaasarissa on sisällä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.11.2020 23:27

karolus.s kirjoitti:
ChickenStorm kirjoitti:Mitäs veikkaatte miks nappirajoitin ei toimi? Asensin tuon perus moposportin 16 asetuksen nappirajoittimen mutta vaikka säädän sen rajoittamaan mahdollisimman aikaisin mitään ei tapahdu. Koneena on siis Lifanin 125cc moottori josta cdi:llle tuleva sinivalkoinen kaapeli on internetin mukaan impulssikäämin johto. vähän tympäsee kun poliisia pitää hirveesti kammota liikenteessä. Maadoitus pisteeksi laitoin saman kuin etuvalolle joka toimii täysin moitteettomasti.

Tuo moposportin nappirajoitin ei riitä isompiin koneisiin. Kytkin 10uf kondensaattorin, jossa rajotinboxi oli (helppo) ja sitten vasta alko rajoittamaan tarpeeksi.
http://www.motot.net/wiki/Kierrosrajoit ... kentaminen

Re: Monkey viritys ja tekniikka

6.11.2020 1:08

Osaako ketään viisaampi sanoa kun mulla on manassa tommonen ycf:än 88cc puoliautomaatti kone, jossa on siis sama sylinterin halkaisija kun 72cc mutta isku on pitempi niinku yleensäkkin näissä puoliautomaateissa. Niin vaihdoin siihen 20mm Jinke kaasarin alkuperäisen 16mm Mikunin tilalle ja ei meinaa millään lähtee enää käymään. Tuurilla saattaa pärähtää ensimmäisen 3-polkasun aikana jonka jälkeen menee taas mykäksi. Ilmanputsarina toimii perus "vaahtis" joka sekin lähes uusi ja putsattu kaasarin vaihdon yhteydessä. Seosruuvi puoltoista kierrosta auki ja sitäkin kokeiltu säätää kumpaankin suuntaan ilman mitään vaikutusta. Imukaulan sisähalkaisija on sama kun kaasarissa ja niiden välinen bakeliitti-tiivistekkin on samalla sisähalkaisijalla. Mistä tullaankin siihen että kaikki tiivisteet kaasarilta kanteen on ehjät. Kipinä on hyvä ja verrattavissa salamaan, crossisähköistä kuitenkin on kyse.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

8.11.2020 14:28

Jos koittais isommalla suuttimella ja toisella tulpalla eka.