Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

18.3.2011 16:30

Menee ehkä alamäkeen ton verran, hyvällä lykyllä. Veikkaan että oikea nopeus on jotain kuudenkympin luokkaa.

Ilmanputsari

18.3.2011 23:07

Tietäiskö joku miten ois helpointa ottaa ilmanputsari pois Sachs Bulletista kun se on nii keskellä mopoa ja tiiviisti, että pitäiskö ottaa penkki irti vai yrittää ujuttaa jostain välistä pois?

18.3.2011 23:23

aarcgii kirjoitti:Laitetaan nyt tohon kulkupuoli hommaan viel, et mul on masai jossa 13/39 hampainen eturatas ja kuria porattu 2mm isommaksi kuin oli orkkiksena (8mm reikä nyt). Kulkee sen 55 km/h :)


MIksiköhän minulla on vakiona tossa 13/45? kuuluko olla näin vai mikä mättää? Ja mulla bulletti menee sen 63km/h tasasel ja onvaan kaasarist kuri pois..

19.3.2011 1:32

liero1 kirjoitti:
aarcgii kirjoitti:Laitetaan nyt tohon kulkupuoli hommaan viel, et mul on masai jossa 13/39 hampainen eturatas ja kuria porattu 2mm isommaksi kuin oli orkkiksena (8mm reikä nyt). Kulkee sen 55 km/h :)


MIksiköhän minulla on vakiona tossa 13/45? kuuluko olla näin vai mikä mättää? Ja mulla bulletti menee sen 63km/h tasasel ja onvaan kaasarist kuri pois..

Masai ja bullet on eri mopoja... bulletis isommat vanteet joten myös lyhemmät välitykset

19.3.2011 16:00

veikkaappa kirjoitti:
liero1 kirjoitti:
aarcgii kirjoitti:Laitetaan nyt tohon kulkupuoli hommaan viel, et mul on masai jossa 13/39 hampainen eturatas ja kuria porattu 2mm isommaksi kuin oli orkkiksena (8mm reikä nyt). Kulkee sen 55 km/h :)


MIksiköhän minulla on vakiona tossa 13/45? kuuluko olla näin vai mikä mättää? Ja mulla bulletti menee sen 63km/h tasasel ja onvaan kaasarist kuri pois..

Masai ja bullet on eri mopoja... bulletis isommat vanteet joten myös lyhemmät välitykset

Ok, jostaan vaan luin et ois 16/39 bulletis mut ei näköjään : )

rattaat/ketjut

20.3.2011 12:28

Kun tossa tuo jako on 428 ja voi laittaa mankin eturattaan 420 jaolla, nii eiks se ajas saman asian laittaa 420ketjut, etusen ja navalle käyvä 420 takaratas? :|

21.3.2011 21:29

TemetiaS kirjoitti:Kun tossa tuo jako on 428 ja voi laittaa mankin eturattaan 420 jaolla, nii eiks se ajas saman asian laittaa 420ketjut, etusen ja navalle käyvä 420 takaratas? :|

En tiiä mist porukka keksii noi jutut mut 428 ketjut ei mee millää 420 rattaalle vaan pomppii ihan vitusti. 420 jaolle löytyy paremmin ja halvemmalla rattaita ja ketjuja ku toi 428 on aika harvinainen vissii... Suosittelen vaihtaa 420 jaolle ainaki ku jossai vaiheessa pitää vaihtaa muutenki rattaat ja ketjut

22.3.2011 21:53

liero1 kirjoitti:Tietäiskö joku miten ois helpointa ottaa ilmanputsari pois Sachs Bulletista kun se on nii keskellä mopoa ja tiiviisti, että pitäiskö ottaa penkki irti vai yrittää ujuttaa jostain välistä pois?


Otat kaasarin irti, niin ilmanputsari tulee siinä samalla. Itse tein näin, ja siihen kului aikaa noin 15min. :)

26.3.2011 14:11

Mikä vittu tolle ruoskalle tuli ku ei enää käyntii lähe? Pari päivää sit toimi viel iha hyvin... Kipinä tallessa ja kaikki kunnos mut ei ees lupaa, iha ku polkis sammutusnappi pohjas????

26.3.2011 23:55

http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=440

meneekö masaihin ?

27.3.2011 21:18

veikkaappa kirjoitti:Mikä vittu tolle ruoskalle tuli ku ei enää käyntii lähe? Pari päivää sit toimi viel iha hyvin... Kipinä tallessa ja kaikki kunnos mut ei ees lupaa, iha ku polkis sammutusnappi pohjas????


Jos tulpasta tulee kipinä polkastessa nii eiköhän vian pitäs olla kaasarissa/bensan saannissa.. luulis ainaki :|

27.3.2011 22:35

TemetiaS kirjoitti:Jos tulpasta tulee kipinä polkastessa nii eiköhän vian pitäs olla kaasarissa/bensan saannissa.. luulis ainaki :|

kyllä se saa bensaa ja ei näyttäny olevan mikää vialla. vähä aikaa sit toimi iha hyvin ja mitään en oo muuttanu sen jälke...

28.3.2011 15:30

veikkaappa kirjoitti:
TemetiaS kirjoitti:Jos tulpasta tulee kipinä polkastessa nii eiköhän vian pitäs olla kaasarissa/bensan saannissa.. luulis ainaki :|

kyllä se saa bensaa ja ei näyttäny olevan mikää vialla. vähä aikaa sit toimi iha hyvin ja mitään en oo muuttanu sen jälke...

katoppa sähköt läpi

28.3.2011 20:26

Tulpassa se vika sittenki oli o.O aika uus tulppa eikä mitenkää ihmeellisen näköne ja samallail löi kipinää ku toiki mut silti heti ku vaihto nii ykkösel lähti??...

28.3.2011 21:45

veikkaappa kirjoitti:Tulpassa se vika sittenki oli o.O aika uus tulppa eikä mitenkää ihmeellisen näköne ja samallail löi kipinää ku toiki mut silti heti ku vaihto nii ykkösel lähti??...

Varmaan valmistusvikanen tulppa. Sattuuhan noita.