Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

5.7.2013 20:54

Iltaa.
Olisiko joku nuorempi tietoinen mikä mahtaa tällaista Solifer ST 50 kaksitahti härveliä riivata.

Jos jollakin lojuisi sähkökaavio nurkissa, olisin siitä hyvin kiitollinen!

Noin 3-6krpm välillä rajoitin alkaa pätkimään käyntiä (joka toinen sytytyspulssi puuttuu!), kuitenkin 6-10krpm välillä toimii ja vetää aivan normaalisti.

Samalla alakierroksilla on voima aivan hukassa, tämmöinen langanlaiha 80kg painava säätäjä joutuu juoksemaan vauhtia ennakkoon ennenkuin mopo jaksaa alkaa vetämään.

Perinteiset imuvuodot, stefat, kaasarin ja putken tukkoisuus ja muut on selvitetty heti kättelyssä, ainot löytynyt vika on kiertokangen alapään laakerin väljistyminen joka kyllä menee vaihtoon jos tähän moottoriin löytyy valmista tiiviste sarjaa, ei enää kehtaisi alkaa leikkaamaan uusia tiivisteitä vaikka sitä on tullut tehtyä mailman tappiin asti.

Muita pikkuvikoja ovat heikko latausteho, pari kilometriä ennen pysähtymistä on sammutettava valot, tai mopo ei jaksa käynistyä sähköstartilla.
Akun tyhjentyessä myöskään polkeminen ei näy auttavan, kipinää ei tule.

Ennen minun pajalle tuloa mopo on ollut pelkän huonon käynnin takia Siilinjärven Pienkone Ekspertillä huollossa, heidän toimesta on uusittu imukaula, CDI unitti ja staattori, sekä vaihdettu suutin hiukan liian isoksi, alkuperäisen ollessa 95, he olivat vaihtaneet sen 105 kokoon jolloin mopo ei jaksanut kiertää ollenkaan ja oli erittäin rikkaalla.

Vaihtelin alkuperäisen suuttimen takaisin ja neulan keskimmäiseen loveen, tällöin mopon käynti normalisoitui siihen mitä se nyt on.

Kokeilin myös vanhaa ja uutta CDI unittia ristiin, sama tulos molemmilla.

Staattori on ilmeisesti vaihdettu jostakin toisesta mottorista (Minarelli AM6?) koska johdotus on muutettu.
Korjasin myös heidän tekemät teippipatentit johdotuksesta oikeaan liimasukkaan.

He olivat myös polttaneet putken paisuntakammiosta karstat toholla jolloin katalysaattori oli tukkeentunut irronneesta karstasta ja myös ilmeisesti vaurioitunut?

Anteeksi pitkä ja sekava viestini, toivottavasti joku nuorempi osaisi auttaa näiden uusien sähköhelvettien kanssa.

Minun aikaan mopoissa oli vain kolme johtoa ja se riitti mainiosti..

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

5.7.2013 22:13

Siis mikä vuosimalli tää on? Eikös nää uudemmat ole nelareita(?) muistaakseni sama lifanin kone mikä Orionissa.

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

7.7.2013 17:23

Vuosimallista ei ole varmuutta, omistajan mukaan "parivuotta vanha".
Ja kone ei ole nelitahti, vaan Generic merkkinen AM6 minarellin kopio.
Korjasin eilen loputkin Pienkone Experttien tekemät teippiviritykset.
Käyntiin ei mitään vaikutusta.

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

8.7.2013 21:01

Olisiko jollakin tietoa käykö Minarelli AM6 koneen tiivistesarja tähän koneeseen?

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

2.8.2013 21:43

Tietääkö kukaan että meneekö kinroadin katteet tähän kiinni ilman isompia ongelmia.

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

5.8.2013 19:58

mörssi98 kirjoitti:Tietääkö kukaan että meneekö kinroadin katteet tähän kiinni ilman isompia ongelmia.

No ei todellakaan mene.

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

5.10.2013 15:31

pojat kellä on solifer 4-t supermoto auttakaa!!! nii eli mun pitää vaihda ketjut mutt solikan ketjuissa lukee 428,ja vaikka moposporttissa on saman kokoiset ketjut ja sel peräs lukee esim. 428-118 tai 428-90 jne. :x mitä niistä nyt käy mulle auttakaa ne ketkä oli jo vaihtaneet ketjut!!! kiitos :D ;)

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

5.10.2013 17:24

taitaa olla lenkkien määrä toi toinen luku.. eli sopivan pituset otat, ne käy

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

5.10.2013 18:03

juu kiitos paljon eli kaikki käy ;)

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

13.10.2013 9:15

auttakaa mikä suutin voi hyvin sopia soliferiin supermotoon,siis mikä merkkinen suutin.Kiitoksia=)

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

21.11.2013 10:16

Minulla on Solifer supermoto 4t ja mulla on ongelma että kun ulkona sataavettä ja minä lähden ajelee ni kaasukahva menee tosi tiukaks ja sitten kokonaan lukko. :itku: mikä täs on nyt vikaa???

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

21.11.2013 23:22

Mites... Meneeks samurai 150cc (pystymäntä) kone bolt on:ina sollee?

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

1.12.2013 14:07

mikäs tossa solikan supermotos olis vikana ku se tiputtaa öljyy kokoajan...onko kuvii minkälainen sen pitäs olla kannenalt ja mitä siiihe pitäs ostaa/tarkistaa mikä on vika? :roll:

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

8.12.2013 16:59

Mikä on kun syö männän renkaita jatkuvasti vaikka vetää kuinka oikein? Mahtaako kiertokangessa olla vikaa vai onko laakerit väljät? :s

Re: Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

8.12.2013 17:05

nikitoos kirjoitti:Minulla on Solifer supermoto 4t ja mulla on ongelma että kun ulkona sataavettä ja minä lähden ajelee ni kaasukahva menee tosi tiukaks ja sitten kokonaan lukko. :itku: mikä täs on nyt vikaa???

Mulla ainaki pääsi vaijerin pintaa pitkin vettä ja rapaa luistin kylkiin. Kannattaa kattoo luisti ja vaijeri. Lopuks keksi joku suoja siihe kaasuvaijerin sisäänmenoaukon päälle.
Toinen vaihtoehto on että ilmanputsarista pääsee rapaa läpi. putsaa se ja öljyä jollai aika paksuhkolla öljyllä (ei liian paksulla).