Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

21.10.2010 2:58

Keskustelua kyseisistä laitoksista tänne.

31.10.2010 20:19

Mikä olis solikassa vikana kun ei ota kierroksia vaihde päällä paitsi jos laittaa kytkimen pohjaan?
Oon vaihtanu jo männän, kattonu kaasuttimen, tulpan, ilmansuodattimen, imukaulan tiivisteen ja putsanu pakoputken.

1.11.2010 19:05

soliferit kirjoitti:Mikä olis solikassa vikana kun ei ota kierroksia vaihde päällä paitsi jos laittaa kytkimen pohjaan?
Oon vaihtanu jo männän, kattonu kaasuttimen, tulpan, ilmansuodattimen, imukaulan tiivisteen ja putsanu pakoputken.

CDI-boksi?

2.11.2010 17:00

CDI-boksi oli kunnossa. Missä vika vois olla?

15.11.2010 8:12

onko kysees solifer 2t vai 4t malli? mulla on 2t malliin (25%varma ) idea joka saattaa olla vikana. omassa solikas (2t) paisarista se kuri meni jotenki sillee et ajo asennossa se tukki putken niin pahasti että ei liikkunu sen vertaa mitä liikku vakiona. avasin putken alkukäyrän, otin irti --> rälläkkä käteen ja se holkki pois sielt, kulki ilman mitää kettuiluu sen jälkee 80km/h...

15.11.2010 9:04

Mulla on 4t solikka. Taisin löyttää sen vian. Vika oli ilmeisesti nokka-ketjun ajoituksessa. Pitää testata kun keli sallii.

15.11.2010 16:22

okei. no hyvä juttu jos löysit vian.

17.12.2010 17:24

soliferit kirjoitti:Mulla on 4t solikka. Taisin löyttää sen vian. Vika oli ilmeisesti nokka-ketjun ajoituksessa. Pitää testata kun keli sallii.


Taitaa olla myöhässä vastaukseni, mutta "nokkaketjun ajoitus" ei voi muuttua, jos nokka-akselin ketjupyörää ei käytä irti.

-asko

3.1.2011 1:30

Mikä hemmetti voi olla skytarissa vikana kun se ei halua käynnistyä kylmänä. Sitä saa polkee vaikka kuinka mutta ei vaan käynnisty. Kun on jonku 5 min polkenu ja polkasee hitaasti niin se käynnistyy mutta ei pysy käynnissä kun pari sekunttia. Kun sen saa käyntii ja huudattaa hetken niin se pysyy käynnissä. Noin vartin seisonnan jälkeen ei lähe enää käyntiin. Ei vaan jaksais toka polkemista enää. Ja mopohan oli skyteam st50-3 enduro.

3.1.2011 7:36

Kaasarin säätäminen kova sana näin talvikeleille.

3.1.2011 12:59

Se toimi kyllä ihan hyvin monta viikkoo mutta sit se ihan yks kaks lakkas toimimasta. En usko että kaasarista johtuis.

4.1.2011 10:38

Kaasarissa vettä? Saakohan hyvin bensaa?

Säädä venttiilit ja vaihda tulppa.

solikkaan rajotinta

14.1.2011 21:55

eliikkäs olen solifer 2009 malliin laittamassa kierrosten rajoitinta, minkäväriseen johtoon rajoitin kytketään, onko rajoitin yksinkertainen väsätä itse vai kannattaako ostaa valmis paketti.


http://www.motot.net/wiki/Tiedosto:Konkkarajotin2.jpg onko se rajoitin vain kytkeä/ liittää tuon kuvan mukasesti? ;)

14.1.2011 23:14

Periaatteessa helpointa olisi ostaa tuollainen 16-asentoinen rajoitin, mutta omassa mopossa se ainakin pätkii helvetisti jos rajoittaa korkeammalle kuin 3000rpm. Ja poliisisetäkään ei yhtään ihmetelly ku mopo kiertää niin vähän (siis sarkasmia).

Jos taas itse tekee rajoittimen niin siitähän saa komponentteja (vastus?) vaihtelemalla rajoittamaan juuri siltä alueelta kuin itse haluaa. Vaatii kumminkin jonkun verran taitoa, ja kolvi kannattaa pysyä kädessä. Muussa tapauksessa ei kannata edes miettiä itse väsäämistä.

Rajoittimen piuha tulee kiinni siihen johtoon joka tulee impulssikäämiltä CDI:lle. Katso sähkökaaviosta minkä värinen johto se on.

rajoittimen ohitus

16.1.2011 12:04

okei, miten viellä jos ohittaisin ledillä rajoittimen ensin? mihi johtoon se ledi tulisi=?