Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

22.2.2011 23:20

mitäs siinä jannu nyt nauramaan? tietämätön mikä tietämätön.... :nolo: voin kyllä täältäkin hävitä jos naurun alaseksi joutuu :|

5.3.2011 10:29

Motot.net ei ole foorumi jossa kirjotellaan angstiavautumisia.
Jees,parinviikonpäästä osat hollannista kotiin,pääsee konetta jo kasailemaan,tosin pitää ensin uutta kampiakselia tilata. Kone läjään ja pääsee siirtymään rungon maalaamiseen ja kasaamiseen ja underin tekoon, josta ei tulekkaan ihan se perinteisin malli ;) Katteet pitää tehdä kuitua ja hartsia käyttämällä.
Penkkikin saa lisää täytettä.

9.3.2011 22:41

mistäköhän tuohon pyttyyn sais isomman imukaulan? itellä siis gas gas, ja siihen 16mm tai 17.5mm kaasaria pitäs kiinni saada. uus puola ois kans kiva. etenkin imukaulan ettiminen todettu lähes mahdottomaks tehtäväks eikä 3h selailu tuottanu tulosta.

9.3.2011 23:07

Itse ostin lähiaikoina 21mm imukaulan, kuvaa galleriasta ;) onpi jostain toisesta moposta, ei pitäis olla ainenkaan AM6 koneesta. Himppu on kyllä kiinnityksiä viilattu.

10.3.2011 12:30

Minarelli am6 imukaula sopii morinin koneeseen.

10.3.2011 18:19

joo niin sopii mut se imukaulan kulma on suoraan sanottuna ihan päin persettä, kaasari on sen jälkeen aika takakenossa.

14.3.2011 12:37

aa, ihmettelinkin ku ei 19mm pienempää suoraan moriniin löytynyt. no sitte vaa 16-millist tilauksee. poltellu muuten tulppia koko talven ajan (about 15 menny tähän mennessä) eli kestää tosiaan sen muutamasta päivästä viikkoon. rätisee myös todella todella pahast ajaes, yleensä 7k rpm -> mutta ku poraa vaa ja on-off kaasulla ni loppuu ja toimii niin kauan ku pitää kierrokset korkeella ja sit alkaa taas. funtsinu et oisko kaasari- vai puolapohjasta? tulppa vaihdettaessa märkä ja öljyn värinen. tuoreöljyvoitelu ei käytössä ja 2% seoksilla, kaasarina vakio 14mm ja 96 suutin.

14.3.2011 18:32

Vakio kaasari on 14mm, kuristettu 12mm eli 12mm. Suutin liian iso, kokeile vaikka 80-84 suutinta ensalkuun?

14.3.2011 18:36

liian pieni on tuo, kokeiltu 80 -> ja kyyti parani jatkuvasti isompaan päin mentäessä.

14.3.2011 19:55

Kyllähän se kyyti paranee mutta eihän se enää kierräkkään isommilla kierroksilla liian isolla suuttimella.

14.3.2011 23:26

arviolta se 12k menee (muihin verrattaessa) ellei enemmän. ja huutaa ihan perhanasti viimesellä vaihtellaki ja pätkii samaan tapaan ku aiempi am6-mopo liian pienellä suuttimella.

15.3.2011 0:55

kokeile eri lämpöarvon tulppiakin.
Sitäpaitsi, mulla oli se 12mm kaasari, 14-52 välit ( suht pitkät) ja Metrakitin putki ja suutin oli kokoa 72..

15.3.2011 15:15

lämpöarvojen 8 ja 9 tulppia kokeiltu, ysillä vääntää paremmin jne. mutta kasi kestää kauemmin. kesällä tulppaongelmaa siis ei ollut. uutena epäilynä kosteus ilmanputsarissa, tänää tarkistan, jos edes tulppaongelman sais ratkastua. ja gas gaseissahan keskimäärin isommat suuttimet ku gileroissa, mutta tuo oma verrattaessa selväst silti isompi joka lisää ihmetystä entisestään. "oireet" vaan osottaa hyvin selväst että ois liian pieni.

15.3.2011 16:57

testaa joku pakkaspäivä ilman putsaria :D

15.3.2011 21:48

jooh, olihan siel sitä vettä ja runsaasti viel. pienempää suutinta vaihoin vielä jos ny testais kuitenki josko ois ollu liian iso. huomen takasi kasas ja saa nährä mitä tapahtuu :P