Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
Lähetä vastaus

Re: Jincheng monkey

3.12.2014 1:24

Eipä noissa taida olla mitään merkkejä noissa kiinalaisissa cdi-bokseissa. Muistaakseni osassa noista varhaisista jc-mankeista oli kahdella liittimellä varustettu cdi (samanlainen kuin aidoissa honda mankeissa) ja osassa taas tuo useimmista kiinanmankeista tuttu 5-pinninen cdi.

Kannattaa katsoa minkälainen cdi mopossa on ennen uuden hankintaa. Cdi sijaitsee usein penkin/sivukopan lähistöllä.

Eli tälläinen:
Kuva

Tai tälläinen:
Kuva

Re: Jincheng monkey

15.12.2014 22:05

Eli siis mul o derbi drd xtreme tos o tietioja
vm. 2011.
-74cc pytty ja mäntä vaihdettu noin 2700km sitten ja sisäänajettu huolella!
-Uusi timeless fatbar tanko ja raiserit.
-Nastarenkaat mukaan!
-Katteissa ei naarmuja
-V-face valomaski
-Kulkee mittariin 67 kunnes rajotin ottaa vastaan
-Paperit on ja kilvissä
-Ainoat viat on sähkövikoja jossa
-bensavalo ei toimi
-tuorevoiteluvalo palaa huvinvuoksi vaikka olet juuri lisännyt sitä
-vilkkuvalo ei toimi kun vilkutat
-kaikki nämä tulivat kun pakkaset alkoivat tulla joten uskon, että kun kesä tulee niin toimii paitsi vilkkuvalo ei ole koskaan toiminutkaan
Miinuksia:
-vasen etukate joutunut ilkivallan kohteeksi eli olen ottanut sen kokonaan pois
-tankin läppä on irronnut
-ajettu lähes 28tkm

Eli olen vaihtamassa tätä jinkku mankiin jossa on hondan kone juuri konerempattu
-vm 2004
-72cc sylinteri sarja ja 19mm kaasari mukaan
-turbokitin änkkä monkeyn alkukäyrällä mukaan
-vanteet mukaan ja kaikkea muuta pikku sälää
Myyjä maksaisi väliä 100e ja kuljettaisin tampereelta helsinkiin.

Eli siis onko vaihto kannattava ja vielä tällänen typerä kysymys että onko noissa rattilukkoa jos ei millä lukitsette mankinne? ;) ja mitä tietoja mun pitäis tietää viä tosta vekottimesta haluun tietää kaiken varmaks ennenkö lähen stadii :lol:

Re: Jincheng monkey

15.12.2014 23:00

Aika kalliilta vaihdolta kuulostaa sun kannalta, eikö tuo sun Derbis ole arvokkaampi? Sinun pitää vielä kuljetukset maksaa. Itse en tuolla välillä varmaankaan vaihtaisi, muutenkin isopyöräinen on parempi talvipeli, mutta ymmärrän kyllä jos manki himottaa ;)

Mankeissa on rattilukko, mutta isompi mies jaksaa ottaa koko mopon kantoon jos sen oikeesti haluaa pölliä. Kyllähän sillä toki satunnais-hupivarkaat torppaa.

Re: Jincheng monkey

15.12.2014 23:13

Minkä arvoiseksi arvioit oman moposi? Ehjän kiinanmankin arvo liikkuu 500-800euron välissä riippuen kunnosta. Tuo mankin omistajan tarjoama väliraha tosiaan menee noihin kuljetuksiin jo.

Laitatko linkkia myynti-ilmoituksiin tai kuvia?

Paljon ajetulla mopolla on vähän huonosti markkinoita vaikka sitä olisi laitettu paljon. Mankissa on hyvää se että niiden arvo ei oikeastaan laske. Ei edes noissa kiinalaisissa. Ainakaan jos pitää sen siistikuntoisena.

Mankissa on rattilukko ja se sijaitsee rungon emäputkessa oikealla puolella. Siinä vieressä on myös runkonumero.

Suurimmat vikapaikat:
-Kiinalaisten moottoreiden vaihdelaatikot.
-Keula (mikäli siis rumpujarrullinen).

Jos mopossa on todella aito hondan moottori niin tekniikan puolesta siinä ei pitäisi tulla suurempia murheita. Mopoa hakiessa kannattaa katsoa ne perusjutut. Eli runkonumero, valot, jarrut ja alusta sekä kulutusosat. Lisäksi kannattaa katsoa moottorin kunto yleisesti ettei esimerkiksi lohkoista puutu paloja tai ole öljyvuotoja.

Re: Jincheng monkey

16.12.2014 14:20

blockhead kirjoitti:Minkä arvoiseksi arvioit oman moposi? Ehjän kiinanmankin arvo liikkuu 500-800euron välissä riippuen kunnosta. Tuo mankin omistajan tarjoama väliraha tosiaan menee noihin kuljetuksiin jo.

Laitatko linkkia myynti-ilmoituksiin tai kuvia?

Paljon ajetulla mopolla on vähän huonosti markkinoita vaikka sitä olisi laitettu paljon. Mankissa on hyvää se että niiden arvo ei oikeastaan laske. Ei edes noissa kiinalaisissa. Ainakaan jos pitää sen siistikuntoisena.

Mankissa on rattilukko ja se sijaitsee rungon emäputkessa oikealla puolella. Siinä vieressä on myös runkonumero.

Suurimmat vikapaikat:
-Kiinalaisten moottoreiden vaihdelaatikot.
-Keula (mikäli siis rumpujarrullinen).

Jos mopossa on todella aito hondan moottori niin tekniikan puolesta siinä ei pitäisi tulla suurempia murheita. Mopoa hakiessa kannattaa katsoa ne perusjutut. Eli runkonumero, valot, jarrut ja alusta sekä kulutusosat. Lisäksi kannattaa katsoa moottorin kunto yleisesti ettei esimerkiksi lohkoista puutu paloja tai ole öljyvuotoja.

http://m.nettimoto.com/jincheng/manki/1 ... 5&vifNav=Y siinä linkki siihe sen ilmotukseen ja arvioisin oman moponi arvoksi sellaset 750-900e

Re: Jincheng monkey

21.3.2015 20:18

Nyt tarvitaan kiireisesti apua!! Eli kyseessä on monkey 125cc koneella, vireinä: 22mm Mikuni VM, Biltema Fiddy, kireämpi nokka, kanavia viilattu, vapaavirtaava putki, 12v valolliset sähköt jne. Lähtee käyntiin 1-2 yrityksellä, käy tasasesti tyhjäkäyntiä, alkaa kiertämään hyvin ja kun kierroksia on 4500-6000rpm niin alkaa pätkimään ihan v*tusti ja heti kun päästää kaasusta irti niin sammuu, ja tarvii polkea 4-5 kertaa että lähtee taas käymään :s Jos kierrättää ton 4500-6000 kierrosalueen yli niin ei enään pätki niin paljon, mutta pätkii silti ja meinaa sammua kun päästää irti kaasusta. Pääsuutin on nyt 100, tyhjäkäntisuuttimesta ei tietoa, neulan sokka ylimmässä lovessa ja ilmaruuvi on aika paljon auki. Kaikki viittais siihen että keski kierroksilla saa liian vähän bensaa, mutta kun laittaa isomman suuttimen niin alkaa pätkimään jo ennen 3000 kierrosta. Jos laskee neulan sokkaa vaikka keskimmäiseen loveen niin pätkii aikasemmin muttei vaikuta niin paljon kun suuttimen vaihtaminen. On kokeiltu suuttimilla 120-85, ja tolla 85 suuttimella toimii parhaiten, mutta silti pätkii ihan jumalattomasti ja ei voi ajaa kunnolla. En myös uskalla laittaa enään pienempää suutinta koska kone on sisäänajossa (ajettu n. 20 min). Ei ole imuvuotoa, kaasari on putsattu nyt 3 kertaa ja avattu varmaan 500+ kertaa :itku: Voisko sitten jossain sytytyspuolella olla vikaa? Nuo valolliset sähköt vaihdettiin Skyteamin 110cc koneesta ja meni kiinni ilman ongelmia. Kaikki sähköt myös toimii. Vaihdoin puolan ja tulpan ja katsoin kaikkien johtojen kunnon ja silti pätkii. Eli nyt tarvis niitä vastauksia ja vähän äkkiä! :itku:

Re: Jincheng monkey

1.4.2015 3:45

Mikä cdi sulla on? Koita toisella kassulla.

Re: Jincheng monkey

13.5.2015 16:59

moro multa tosiaa pöllittii jinkku mana marraskuussa ja nytten löydetty. Saatiin mopo poliisiasemalta ja oltiin revitty etuvalo irti ja sähköjä katkottu ongelma tällä hetkellä se että mopo ei lähe käyntiin. ei anna kipinää tulpanhattuun eikä tulppaan. en osaa tehdä mitään asialle että osaisko joku kertoa miten saada toimimaan?

Re: Jincheng monkey

21.5.2015 23:26

Moi,
Elikkä ois tuollainen kiinanmanki, jolla ajettu 300km. Seuraavanlainen ongelma olis, että 3 ja 4 vaihdetta ei välillä löydä. Joskus, kun moottori alkaa lämpeämään saattaa tuurilla löytyä. Välivapaa, 1 ja 2 löytyy ja toimii moitteetta. Mikähän vois olla, kun näin vähän ajettu?

Sitten vielä toinen kysymys, elikkä kun hiukan keulii niin muutaman noston jälkeen alkaa kaasarista valua bensaa ylivuotoletkusta oikein kunnolla, niin että moottorikaan ei jaksa käydä ja maahan tulee kunnon bensaläikkiä. Mites tällaisen vian sais korjattua, kun keulia tekis mieli? :) Kaasari kertaalleen purettu ja putsattu

Re: Jincheng monkey

22.5.2015 23:56

Eli moottori vuotaa 4t öljyä sylinterin jälkeisestä välisestä. (siis sylinterin ja venttiili sydeemin liitoskohdan välistä) Siis tiiviste huono, mutta aattelin, että kuinka noissa nelareissa eli voiko 4t äljyä olla männän toisella puolella? Eli eiks sillon 4t öljyt ole väärällä puolella jos sieltä öljyä vuotaa.

Savuttaa myös mustaa savua. Mikäköhän pielessä? Seokset?

Miten moottorissa menee oikein venttilien säätö?
Kuinka oikein menee noissa nelareissa eli voiko niinku imu ja pako nokka akselit mennä väärään tahtiin kampuran kanssa jos nokkaketju irti. Kuinka ne saadaan samaan tahtiin?

Vielä yksi ongelma eli mikä vaihteissa on pilessä, kun vaihteet pitäs olla 0 ja neljä alas, mutta kun on neljännellä tai 0:lalla niin menee vielä yhden ja rasahtaa samalla mutta se menee niinkun päälle mut kuin ykköselle? (Siis puoliautomaatti vaihteet)

Re: Jincheng monkey

23.5.2015 8:07

Öljyvuoto sulla tulee varmaanki ihan vaan siitä reiästä mistä öljy menee kanteen.
Nää moottorithan ovat yhdellä nokka-akselilla ja ajoitus tapahtuu kääntämällä magneetossa oleva tkirjaimen viereinen viiva lohkossa olevaan vastamerkkiin joka on noin klo.12 asennossa. Silloin nokka-akselin hammaspyörässä oleva piste on vaakatasossa osoittaen kannessa olevaan hahloon. Tämä on tärkeä tehdä huolella moottorin toiminnan vuoksi!
Venttiilin säätö tapahtuu ottamalla ne korkit pois kannesta, kone pyöritetään sellaiseen asentoon ettei ole venttiili auki ja sitten vain katsot välyksen venttiilin nostajan ja venttiilin pään välistä rakotulkilla. Oikea välys imuventtiilissä noin 0,08mm ja pako 0,12mm (saa korjata jos on paremmat jollakulla).
Säätö tapahtuu jos siihen joudut niin että löysäät sen mutterin siitä varresta ja sitten käännät sitä pulttia siitä keskeltä joko kiinni tai auki riippuen säätösuunnasta. Muista kiristää se mutteri!

Re: Jincheng monkey

23.5.2015 14:05

Kuva

Mitenkäs tollasessa kaasarissa menee noi seos ja tyhjäkäyntiruuvit?
Eli onko tuo vasemman alareunan ruuvi tyhjäkäyntiruuvi ja toi toinen isompi keskellä seosruuvi?

Re: Jincheng monkey

23.5.2015 21:59

Näköjään vuosi tosiaan sitä öljyä siitä kohdasta mistä se menee kanteen.

Noista vaihteista vielä sen verran kun avasin, niin kuuluko niiden mennä niinkun ympäri? Siis että kun neloselta painaa alas niin menee vapaalle ja sit taas ykkönen samatoiste päin myös? Kyseessä siis kiinan kopio moottori, jossa puoliautomaatti vaihteet.

Re: Jincheng monkey

25.5.2015 17:44

sanjuro2 kirjoitti:Kuva

Mitenkäs tollasessa kaasarissa menee noi seos ja tyhjäkäyntiruuvit?
Eli onko tuo vasemman alareunan ruuvi tyhjäkäyntiruuvi ja toi toinen isompi keskellä seosruuvi?

Tuo iso mikä on tuossa keskellä on tyhjäkäyntiruuvi. Ku otat luistimen pois niin pitäis näkyä siellä kolossa. Se vasemmassa alareunassa oleva on seosruuvi.

Re: Jincheng monkey

28.5.2015 0:26

Tuli tuossa avattua kiinan kopio moottorin sylinteri ja venttiili koppa. Yritin tehdä mahdollisimman tarkasti purun ilman, että mikään muuttuisi, kuiten kasattuani ja käynnistettyäni moottori nakuttaa. Eli kai venttiilin välykset pielessä?

Eli kysyisinkin, että miten tietää, että nokka-akselin ketju ratas on oikein? Eli siis se mikä lähtee kolmen pultin jälkeen irti. Tuleeko se pallukka siinä rattaassa sen nokka akselin päässä olevan tekstin kohalle. Vai kuinka tietää missä asennossa niistä kolmesta sen pitää olla?

Sitten tämä välysten tarkistus eli kun itse en moottorista löydä t:n vauhtipyörässä olevan merkin vastamerkkiä. Siis moottorissa sähköstartti. Eli missä se on? Kuinka tämä magneton kopan tarkistusluukku. Onko silloin merkin kohdalla kun on keskellä luukkua?
Voiko jokin muu mennä pieleen kun purkaa tuon, joka voisi aiheuttaa nakutuksen? Onko mitään väliä sillä, että jos oli venttiili varsien tapit irti? Siis varret irti hetkellisesti?

Ja vielä siitä, että kun vasemmalla puolella moottoria on kytkimen kohalla ruuvi/pultti. Niin mihin se vaikuttaa ja kuinka sitä pitäisi säätää? Siis puoliautomaatti vaihteisto.
Lähetä vastaus