Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

28.10.2010 17:44

Limit -03 kirjoitti:Onko Gianelli tehokkain putki tähän mopoon? (tämä ns.vanhamalli). Tehopiikki milloin? 8k-12k? Äänet? Vertailu muihin putkiin esim. MK? Miten on alaväännön laita, voiko ajaa esim. 5000rpm? Kaikki tieto kelpaa KIITOS :D

tai arrow

28.10.2010 19:07

-keulii- kirjoitti:
Limit -03 kirjoitti:Onko Gianelli tehokkain putki tähän mopoon? (tämä ns.vanhamalli). Tehopiikki milloin? 8k-12k? Äänet? Vertailu muihin putkiin esim. MK? Miten on alaväännön laita, voiko ajaa esim. 5000rpm? Kaikki tieto kelpaa KIITOS :D

tai arrow
En tiedä onko tehokkaampi mutta vanhan mallin MK ja Turbokitti on tosi yläkierto putkia ja piikki repii iha kivasti :D äänet ovat aivan kamalat...

28.10.2010 22:09

Itsellä on on ollut kiinni wanhanmallin metra, turbokit ja nyt on päällä kundo. Henk.koht. suosikko on kundo. Ja ihme kyllä oma mopo ainakin kulkee juurikin tällä kundolla kaikkein kovinta vauhtia :eek:.


Turbokit
-todella raaka piikki, suosittelen isompaa kaasaria, että saadaan tästä putkesta se paras ominaisuus kunnolla esille.
Huonoa:heikko alavääntö, hankalaa ajella kylillä.
Ääneen vittuuntuu ajan myötä niin sinä kuin muutkin jotka sille altistuu.


Metralle sama homma kuin kaasarin ja piikin suhteen, tosin tässä tehot alkaa pikkusen aikasemmin.
Huonot puolet on myös aika samoja TK:oon kanssa. Äänet ihan niin kirpeät kuitenkaan.

29.10.2010 18:05

Mahtuuko nuo bilteman renkaat pyörimään vai ottaako johonkin kiinni, kun on eturengas jo nahkoilla ja takarenkaassakaan kovin paljon enään pintää jäljellä. Vois tuollaset ostaa kun hintakin noin halpa. Muttaa jos ei sovi, niin kuinkas paksu menee eteen ja taakse ja mistä sais halvalla??
eteen
taaksen

30.10.2010 16:52

juvee_ kirjoitti:
kiiwi09 kirjoitti:kuinkas sais lisää vääntöä? mulla on rajottamaton cdi ja 14/52 välit mutta ei jaksa vääntää 5 ja 6 niin auttaisko jos ottais vakio putkesta kurit pois?
Ei kai sulla oo noilla väleillä kurit putkessa ? :D


lol,mun mielestä 12-52 välitki on liian raskaat noille vireillä ni mite vitus 14-52 pystyy ees ajaa, ku 12 piikkiselläkää ei kutosvaihteella tee oikee mitää,11-52 on aika sopiva jos pelkkä viri cdi

30.10.2010 18:05

mitäs suosittelette etu ratasta suosittelette viri cdi ja kuriton vakio putki? 12-13? jaksaa 13 6 vaihteel?

30.10.2010 18:19

kiiwi09 kirjoitti:mitäs suosittelette etu ratasta suosittelette viri cdi ja kuriton vakio putki? 12-13? jaksaa 13 6 vaihteel?

12 on varmasti ihan sopiva, itsellä on 11 ja 13. 11 vähän liian pieni ja 13 pikkusen liian raskas kutosella ei jaksa oikein kunnolla kiihtyä enään.
eli 12/52 uskoisin että on sopiva.

30.10.2010 18:28

kiiwi09 kirjoitti:mitäs suosittelette etu ratasta suosittelette viri cdi ja kuriton vakio putki? 12-13? jaksaa 13 6 vaihteel?


mulla on noi samat virit ja myös katti otettu pois putkesta ja 11-52 välit ja huiput on 80 vitosvaihteella ja kutosella ei mee nii kovaa

kai se on makuasia et minkä laittaa mut 13 isompaa en kyl ite laittas

12 tai 13 ei tarvis sitä vaihdetta vaihtaa niin tiuhaan ku pienemmillä mut taas kiihtyvyys huonompi

30.10.2010 19:13

Ernski kirjoitti:
mulla on noi samat virit ja myös katti otettu pois putkesta ja 11-52 välit ja huiput on 80 vitosvaihteella ja kutosella ei mee nii kovaa


Ei taija kyllä olla oikeata nopeutta tuo 80. 65-70 se menee parhaimmillaan kurittomana oikeata nopeutta.
Mutta osaako joku sanoa mahtuuko tuo bilteman eturengas pyörimään.

30.10.2010 20:33

Vald0 kirjoitti:
Ernski kirjoitti:
mulla on noi samat virit ja myös katti otettu pois putkesta ja 11-52 välit ja huiput on 80 vitosvaihteella ja kutosella ei mee nii kovaa


Ei taija kyllä olla oikeata nopeutta tuo 80. 65-70 se menee parhaimmillaan kurittomana oikeata nopeutta.
Mutta osaako joku sanoa mahtuuko tuo bilteman eturengas pyörimään.


kyl muute menee sigmaan ja putken edelline omistaja sano samaa et yllättävän tehokas toi kuriton putki on ;)

30.10.2010 21:46

Vald0 kirjoitti:
Ernski kirjoitti:
mulla on noi samat virit ja myös katti otettu pois putkesta ja 11-52 välit ja huiput on 80 vitosvaihteella ja kutosella ei mee nii kovaa


Ei taija kyllä olla oikeata nopeutta tuo 80. 65-70 se menee parhaimmillaan kurittomana oikeata nopeutta.
Mutta osaako joku sanoa mahtuuko tuo bilteman eturengas pyörimään.



mulla menee pelkällä viri cdi:llä ja vakio välit 70km/h oikeeta. missä kohissa vakio putkes on kuristus?

30.10.2010 22:37

tietopankista löytyy

31.10.2010 1:24

Ernskin kanssa olen samaa mieltä että vakio putki kyllä tuntuu tehokkaalta verrattuna vaikka johonkin derbiin kurittomana melkein teharilta, mutta tuohon nopeuteen en usko ennenkuin näen...
kiiwi09 kirjoitti:
mulla menee pelkällä viri cdi:llä ja vakio välit 70km/h oikeeta. missä kohissa vakio putkes on kuristus?


Mihis olet mitannut tuon nopeuden? Koska tuskin menee noin paljon. Kun itsellä kaks kuritonta putkea toista leikelty vähän enemmän ja toinen kohtuu normaalin näköinen, viripuola 13-52 välit (muillakin kokeillu)ja nopeus toisella putkella tasan 64 gps ja toista en ole testannut mutta ei se varmasti yli 70 mene.

31.10.2010 10:37

Vald0 kirjoitti:Ernskin kanssa olen samaa mieltä että vakio putki kyllä tuntuu tehokkaalta verrattuna vaikka johonkin derbiin kurittomana melkein teharilta, mutta tuohon nopeuteen en usko ennenkuin näen...
kiiwi09 kirjoitti:
mulla menee pelkällä viri cdi:llä ja vakio välit 70km/h oikeeta. missä kohissa vakio putkes on kuristus?


Mihis olet mitannut tuon nopeuden? Koska tuskin menee noin paljon. Kun itsellä kaks kuritonta putkea toista leikelty vähän enemmän ja toinen kohtuu normaalin näköinen, viripuola 13-52 välit (muillakin kokeillu)ja nopeus toisella putkella tasan 64 gps ja toista en ole testannut mutta ei se varmasti yli 70 mene.


kyl se menee 80 ja sigman oon kalibroinu kunnolla ja vakioputkella meni 60 ku oli pelkkä viri cdi,ja ihme kyl jos et oo saanu menee ku 70 kurittomalla putkella sul on varmaa vaan säädöt pielessä :roll:

31.10.2010 10:47

Ernski kirjoitti:kyl se menee 80 ja sigman oon kalibroinu kunnolla ja vakioputkella meni 60 ku oli pelkkä viri cdi,ja ihme kyl jos et oo saanu menee ku 70 kurittomalla putkella sul on varmaa vaan säädöt pielessä :roll:

No ei minulla kyllä pitäs olla säädöt pielessä, mutta jos kiihdyttää vaikka 2:lla ja painaa kytkimen pohjaan jää kone silti huutamaan ja rauhottuu vasta ku vaihtaa taas vaihdetta, oisko imukaulassa joku halkeama sitten?
Tuskinpa siitä kuitenkaan tuo nopeus johtuu. Käyn nytte kattomassa gepsiin tuon toisenki putken huiput.