Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia RX/MX

24.9.2011 13:17

Mulla ei ollu koko akkua ja hyvin pelitti :D

Re: Aprilia RX/MX

24.9.2011 18:14

nyt haluun vastauksen. Laitoin vanhanmallin räxään 70cc pytyn ja 21 kaasarin(100 suutin). Ei kierrä ainaka ykkösel, kakkosel ja kolmosel tappii, ei kai muillaka kyl oikee. Ja kyl tollasen pitäs lähtee varmaa nii perkeleesti? kaasaris on 4 neulansokan paikkaa, ensin se oli 2.ylimmässä, sit laitoin sen 2.alimpaan(laihemmalle) eikä toimi vielkä.Eli sillä ei ollu vaikutust. Hassua on se et se toimi paremmin ku oli 17,5mm kaasari 92 suuttimel :roll: Jos joku viittis antaa pientä vinkkiä. :itku:

Re: Aprilia RX/MX

24.9.2011 21:23

Suosittelen suuttimen vaihtamista. Et tainnut tehdä muutakuin lykätä siihen suoraan tuon satasen suuttimen? Sulla on nyt 70cc muki siinä joka ei varmasti ihan halpa ollut, joten kannattaa ostella niitä suuttimia vähän enemmän ja oikeasti säätää se kaasutin... Se että vanhassa pienemmässä kaasuttimessa oli 92-suutin, sillä ei ole mitään merkitystä eikä sitä kannata edes miettiä.

Re: Aprilia RX/MX

25.9.2011 0:15

kossusukka kirjoitti:Suosittelen suuttimen vaihtamista. Et tainnut tehdä muutakuin lykätä siihen suoraan tuon satasen suuttimen? Sulla on nyt 70cc muki siinä joka ei varmasti ihan halpa ollut, joten kannattaa ostella niitä suuttimia vähän enemmän ja oikeasti säätää se kaasutin... Se että vanhassa pienemmässä kaasuttimessa oli 92-suutin, sillä ei ole mitään merkitystä eikä sitä kannata edes miettiä.

Jos saa viel kysyy, nii kumpaan suuntaan sitä suutinta vaihtais(nettikaupoista siihen isoin suutin on 100)? Ja eiks neulallakin saa säädettyä sitä? kaasaris oli 100 suutin ku ostin ja pytyn ostin käytettynä:)
E: tai ainaki viekkaan et vaatis pienemmän suuttimen jos se sil 17,5 millisel paremmin toimi, eli se oli suhtees ainaki pienempi
Viimeksi muokannut numberone päivämäärä 25.9.2011 0:19, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Aprilia RX/MX

25.9.2011 0:17

Kannattaa lukea alkuun vaikka tämä:
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen

Re: Aprilia RX/MX

26.9.2011 22:13

ei toi kyl auttanu mitää :D nooh...tarvii huomen kattella vähän

Re: Aprilia RX/MX

26.9.2011 22:33

Siellä motowikissä oli esittämiisi kysymyksiin vastaukset, ja muutenkin siellä on kaikki mitä täytyy tietää kaasarin säädöstä. Lue koko homma ajatuksella läpi niin alkaa homma selviimään.

Re: Aprilia RX/MX

27.9.2011 16:43

Mä kattelin tossa mc scatterin sivuilta, ja vaikka mistä sivuilta 55-56 takaratasta räxään, eikä meinaa löytyä sellasta missä lukis että sopii aprilia rxään, enkä viittis tilata vaan sen perusteella että on sama kone (am6) , löytäskö joku mulle? :D

aprilia rx 50 enduro 2004

nii tämmösen bongasin, yks kaveri sano että saattas sopia ja toinen uskoo että se sopis... ei viittis mennä heittää ehkä 32,50 + postit ;P
http://www.mc-scatter.com/ketjuratas-se ... 46528.html
Viimeksi muokannut ARX päivämäärä 27.9.2011 17:19, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Aprilia RX/MX

27.9.2011 17:19

http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=37863
Siitä 58, saat vaikka 70 hampikkaan jos poraat derbin hamppiin uudet reiät.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 28.9.2011 20:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.

Re: Aprilia RX/MX

27.9.2011 17:21

no en mä tiiä 70 jos 55 keulii jo kytkimellä, 58 saattas olla sellane natsa mut 70 voi huhhuh keulii varmaan kaasusta ympäri ;D
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 28.9.2011 20:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.

Re: Aprilia RX/MX

27.9.2011 20:15

Slerpa_ kirjoitti:Siellä motowikissä oli esittämiisi kysymyksiin vastaukset, ja muutenkin siellä on kaikki mitä täytyy tietää kaasarin säädöstä. Lue koko homma ajatuksella läpi niin alkaa homma selviimään.

laitoin 90 suuttimen sadan tilalle, mut aattelin vaa et voihan se johtua siitäki ku on hiukan rikkaat seokset ku änkäst valuu mukavasti öljyy :s tarvii vähän bensaa laittaa sekaa.

Re: Aprilia RX/MX

28.9.2011 14:10

ARX kirjoitti:no en mä tiiä 70 jos 55 keulii jo kytkimellä, 58 saattas olla sellane natsa mut 70 voi huhhuh keulii varmaan kaasusta ympäri ;D

Aika ärhäkkä räksä sulla...
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 28.9.2011 20:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton osa lainauksesta.

Re: Aprilia RX/MX

28.9.2011 17:20

vitun ruma ainaski jos ei muuta
+ asiasta toiseen, onko sun rxässä hussen numerokilven kaverina mitää valoa?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 28.9.2011 20:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.

Re: Aprilia RX/MX

28.9.2011 20:31

numberone kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Siellä motowikissä oli esittämiisi kysymyksiin vastaukset, ja muutenkin siellä on kaikki mitä täytyy tietää kaasarin säädöstä. Lue koko homma ajatuksella läpi niin alkaa homma selviimään.

laitoin 90 suuttimen sadan tilalle, mut aattelin vaa et voihan se johtua siitäki ku on hiukan rikkaat seokset ku änkäst valuu mukavasti öljyy :s tarvii vähän bensaa laittaa sekaa.

Ei sitä änkkää katota, vaan sitä konetta kuunnellaan. Sieltä änkästä nyt valuu aina öljyä, jos vaan on seokset kunnossa. Kuuntele sitä konetta. Jos röpeltää, laihemmalle; jos booaa, tai on muuten vaan törkeen voimaton, rikkaammalle.

Ei se kaasarin säätö niin hankalaa ole, kunhan on paljon suuttimia millä säätää, eikä vaan jotain kahta.

Re: Aprilia RX/MX

28.9.2011 20:37

Sitten vähän rotia niihin lainauksiin. Edellistä viestiä ei tarvitse lainata ollenkaan ja muutenkin lainauksista voi editoida tarpeettomat osat pois.