Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia RX/MX

18.9.2011 22:19

Normaaliahan tuo on...Kannattaisikohan lukea sen mopon ohjeet, ja kenties noudattaa niitä? Mitä luultavammin jossain päin mopoa, ja ohjeissa on sanottu ettei sitä korkkia saa mennä avaamaan kun kone on kuuma...Järki hoi...

Re: Aprilia RX/MX

18.9.2011 22:25

Oletko koskaan kuullut, että paisuntasäiliön/syylärin korkkia ei avata lämpimänä?

Syttyykö sulla lämpövalo edes?

Re: Aprilia RX/MX

18.9.2011 23:24

tonyyqi kirjoitti:Oletko koskaan kuullut, että paisuntasäiliön/syylärin korkkia ei avata lämpimänä

En ole kuullut, voisiko asiaa valaista hieman?

tonyyqi kirjoitti:Syttyykö sulla lämpövalo edes?

Ei ole semmoista ikinä ollutkaan mutta suunnitelmissa olisi teettää..

Re: Aprilia RX/MX

18.9.2011 23:35

Paisuntasäiliön korkkia ei pidä avata etenkään lämpimänä nopeasti eikä ilman nahkahanskaa tai muuta suojaa. Varovasti avaamalla paine pääsee poistumaan hallitusti eikä ylimääräistä draamaa ole luvassa, jos järjestelmä on kunnossa. Nesteen ei pitäisi kuumanakaan kiehua, olettaen että pakkasnesteen seossuhde on oikea. Jos tällaisia merkkejä on havaittavissa, on järjestelmässä todennäköisesti tukos. Mahdollisen termostaatin toiminta kannattaa tarkastaa ja nesteet vaihtaa. Ennen uusien nesteiden täyttöä kunnon huuhtelu ja mahdollisesti sopivan puhdistusaineen käyttö.

Re: Aprilia RX/MX

19.9.2011 23:04

Voi olla että olen tätä aiemmin kysynyt, mutta kysyn uudelleen kun ei muistu. Miten teillä kestää räxissä varatankit? Itse pystyn varatankilla ajamaan niinkin nihkeästi kuin ihan muutaman kilometrin vain, eli siitä varatankista ei juuri iloa irtoa. :D

Re: Aprilia RX/MX

20.9.2011 3:09

Kyllä mulla meni parikyt kilsaa aika helposti..

Re: Aprilia RX/MX

20.9.2011 14:51

Kyllä sillä nyt sen 50km pääs :D viritettynä

Re: Aprilia RX/MX

20.9.2011 15:20

Jooh, eli pitääpi tuo bensahana vaihtaa kun vähän turhan usein tulee noita mukavia yllätyksiä bensatilanteen kanssa. :D

Re: Aprilia RX/MX

20.9.2011 17:45

kossusukka kirjoitti:Voi olla että olen tätä aiemmin kysynyt, mutta kysyn uudelleen kun ei muistu. Miten teillä kestää räxissä varatankit? Itse pystyn varatankilla ajamaan niinkin nihkeästi kuin ihan muutaman kilometrin vain, eli siitä varatankista ei juuri iloa irtoa. :D

Ite ajan kaasu pohjassa varatankilla 3pv viritettynä. Ja kun loppuu niin käännän mopon kyljelleen ja ajan vielä 1 päivän.

Tuota tuota.. Tuo räxän vakiokaasuvaijeri ei vissiin sovi muihin kaasareihin? Itse ainakin joudun käyttämään öljyvaijeria... parin pitkän mutterin kanssa.

Re: Aprilia RX/MX

21.9.2011 13:03

kellään tarvetta mx-03 usd keulalle t-paloilla tai ilman, tai takaiskarille joka on likainen mutta muuten ok, myös swingi löytyy. muutakin roinaa, kysy yv.

itselläni oli varatankista 18mm kassun, 75cc metran ja gianellin kanssa noin 2pv riemua, tpr87 kanssa sitten "vähän" vähemmän :)

Re: Aprilia RX/MX

21.9.2011 17:02

Onko 2001 vm räxässä suutin 5mm vai 6mm kierteillä?

Re: Aprilia RX/MX

21.9.2011 22:25

Simo Luoma kirjoitti:Onko 2001 vm räxässä suutin 5mm vai 6mm kierteillä?

5mm vakiona.

Re: Aprilia RX/MX

22.9.2011 22:00

Moro!
Osaako kukaa noita 03 mäxän sähköjä? Itelläni meni yhtäkkii valot pimeeks ja en tiedä miks ei pala. Sulake on vaihdettu mutta valot ei silti pala, polttimokin vaihdettu. Mittarilla kun mitattiin niin etuvalolle tulee jännitettä mutta kun käynnistää niin ei pala. Voiko vika olla akussa ??

Re: Aprilia RX/MX

23.9.2011 14:01

romppizki kirjoitti:Moro!
Osaako kukaa noita 03 mäxän sähköjä? Itelläni meni yhtäkkii valot pimeeks ja en tiedä miks ei pala. Sulake on vaihdettu mutta valot ei silti pala, polttimokin vaihdettu. Mittarilla kun mitattiin niin etuvalolle tulee jännitettä mutta kun käynnistää niin ei pala. Voiko vika olla akussa ??

Olisiko liittimissä hapettumaa tai jokin muu yhdistyshäiriö?

Re: Aprilia RX/MX

23.9.2011 15:45

romppizki kirjoitti:Moro!
Osaako kukaa noita 03 mäxän sähköjä? Itelläni meni yhtäkkii valot pimeeks ja en tiedä miks ei pala. Sulake on vaihdettu mutta valot ei silti pala, polttimokin vaihdettu. Mittarilla kun mitattiin niin etuvalolle tulee jännitettä mutta kun käynnistää niin ei pala. Voiko vika olla akussa ??

Voihan se akussakin olla.. Itellä liittimet huonosti kiinni, pieni kuoppa ja lyhyet sammuu. Se on melko pienestä kiinni ^^