Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia RX/MX

27.7.2011 17:38

Zande kirjoitti:
Tykkipekkajr kirjoitti:Voiko vika olla liian iso suutin, kun mopo ei meinaa pysyä käynnissä ilman kaasua eli siis tyhjäkäynnillä? Rx on siis täysin vakio ja suutin on kokoa 70-80.(en muista tarkkaan) tyhjäkäynti ruuvia ei voi avata yli 1/2 kierrosta tai sammuu ilman kaasua. Muuten tomii niinkuin pitää.
Pahoittelen sekavaa viestiä (kiire kirjottaa :D )

EDIT: Voiko leipoo kii, ku on toi tyhjäkäyntiruuvi noin kiinni?

Ei voi leipoa. Kiristä sitä tyhjäkäyntiruuvia, jotta se nostaa hieman luistia =nostaa tyhjäkäyntiä. ;) Jos ei tyhjäkäyntiruuvin kääntäminen mihinkään suuntaan auta, putsaa ensimmäisenä kaasutin, ja sen jälkeen ala kokeilemaan vaihtaa tyhjäkäyntisuutinta.


Kiitos paljon, nyt käy paljon paremmin, kun se on melkein kiinni. Pitää vissii silti rueta suutinta kattomaan. Osaatko vielä kertoo, että mikä ois sopiva pääsuutin vakio RX:ää mistä on otettu kuri pois putkesta? (otin eilen kurin pois, ja nyt toimii vähän paremmin) ja onko 12/48 välit liian raskaat vai voiko johtua tosta suuttimesta, kun ei meinaa oikeen vetää/kiertää isolla vaihteella edes yks päällä. Ei mee kun noin 66 suoralla ja loivaan mäkeen oon saanu 69.
EDIT: Niin ja kun mopolla lähtee liikkelle 1-vaihde päällä, meinaa sammua, joutuu hivuttaa kytkimen tosi hitaasti. 2-päällä miltei mahdoton lähtee liikkeelle kun sammu.

Re: Aprilia RX/MX

27.7.2011 23:38

pege-94 kirjoitti:Arvelin et tilaan tohon Apikkaan 10 piikkisen eturattaan ja 58 takarattaan (mpt:stä), ni miten paljo mahtas kulkee (arvio :roll: ) kurittoman putken kanssa noilla väleillä. Ei siis muuta virii ku kuriton putki ja nuo välit.
Ny on vakiovälit (11/51) ja kurittoman kaa kulkee jtn vähä päälle 70.

Elikkä kiihtyvyyttä ja vääntöä haen noilla väleillä, en niinkään nopeutta (alle verorajan).

Ja jos joku vielä osaisi sanoo onko tuo 58 takaratas tuol mpt:ssä 420 ketjujaolle? Toki lähetin sinne palautetta siitä että onko mut jos tääl sais nopeemman vastauksen? :lol:

http://soliferia.parasiitti.org/laskuri ... ssalaskuri
Tuo laskuri näyttäis sen 59 jos vakio väleil 75.. En tiiä onko kui oikeessa :D Ite meinasin kans samaa juttua et hommaan 10/58.. Ettei tarvis sit kuristaa ainakaa nii paljoa et menis sen 60-65.. :roll: Ja jaksais kulkeakki paremmi :D Nyt kuri jolla menee aika tasan 65 ni kiihtyy aika vituilleen..

Re: Aprilia RX/MX

28.7.2011 11:15

Kertokaas aina tuo kaasarin malli ku niissäkin on eroja uudempien ja vanhempien välillä.. Tykkipekjar, jos sulla on 16mm kaasari niin 80-95 vois olla aika hyvä. Jos on joku SHA niin siihen en osaa vastata. Muista myös että ilmansaantiakin säätelemällä voi parantua. Itellä oli varmaan 60reikää ilmanputsarissa ja hyvin pelitti :D

Re: Aprilia RX/MX

28.7.2011 12:34

SHAta pitää säätää ilmansaannin kanssa, kun siinä kaasarissa ei ole niitä säätöjä mitä siinä pitäisi olla, muita taas voi säätää ihan normaalisti kaasarista, eikä tartte ilmanputsarin kanssa sählätä.

Re: Aprilia RX/MX

28.7.2011 16:21

240turbo kirjoitti:Kertokaas aina tuo kaasarin malli ku niissäkin on eroja uudempien ja vanhempien välillä.. Tykkipekjar, jos sulla on 16mm kaasari niin 80-95 vois olla aika hyvä. Jos on joku SHA niin siihen en osaa vastata. Muista myös että ilmansaantiakin säätelemällä voi parantua. Itellä oli varmaan 60reikää ilmanputsarissa ja hyvin pelitti :D

On vakio SHA.. pitää tänää kattoo mikä suutin tuolla on kii ja sit ostaa 10-20 numeroo isompi näi alkuu.. Huomen tulis palkka nii käyn hakee sen suuttimen.

Re: Aprilia RX/MX

28.7.2011 21:57

mites ku räxässä ja mäxässä on villat paisarissa nii ku mulla on otettu pois ja vakio änkässähän ei ole villoja sielä, niin minkä änkän siihen hommais mist ei tulis metelii ja ois ns lailline myös välipilliki pitäis olla?

Re: Aprilia RX/MX

29.7.2011 14:27

Tykkipekkajr kirjoitti:
240turbo kirjoitti:Kertokaas aina tuo kaasarin malli ku niissäkin on eroja uudempien ja vanhempien välillä.. Tykkipekjar, jos sulla on 16mm kaasari niin 80-95 vois olla aika hyvä. Jos on joku SHA niin siihen en osaa vastata. Muista myös että ilmansaantiakin säätelemällä voi parantua. Itellä oli varmaan 60reikää ilmanputsarissa ja hyvin pelitti :D

On vakio SHA.. pitää tänää kattoo mikä suutin tuolla on kii ja sit ostaa 10-20 numeroo isompi näi alkuu.. Huomen tulis palkka nii käyn hakee sen suuttimen.

Joo, kokeilin 90 suuttimella ja toimi ihan päin persettä, röpötti nii prkl paljo :D
Noh, nyt on taas toi 75 kii -.- Putsasin samalla koko kaasarin ja ilmanputsarin, vaihdoin jäähy nesteet yms. Onko tosiaa toi 75 suutin liian pieni? Pitäsköhä sitä sitte hakee jostai joku 80 suutin ja kokeilla sillä. Luulis 12/48 väleillä (onko muka liian raskaat..?), kurittomal putkel menevä ykspäällä enemmän ku 69 (vm-99, eli 112 numeroitu tehokkain pytty) Ja miten se voi stumppaa lähdössä 2-päällä? Ja sitte vielä semmonen että osaako kukaa sanoo miks toi polttaa sulakkeen joka kerta ku pistän vilkun päälle? Voiko olla rele paskana, kun siinä on käytetty liian isoja(watti määrältään) olevia villkuja?

EDIT: Nyt löyty syy miks ei mopo jaksa vääntää. Löyty paisarista holkki joka on hitsattu KOKO halkasijaltaan kiinni -.- Noh, tänää leikki rälläkällä ja putki osiin. Holkki on nii kuristava, että just menee tämmösen 20-kymppisen äijän PIKKURILLI siitä sisää :D Vissii edellinen omistaja on ite sen kurin sinne laittanu. Eilen koitin porata sitä, mutta eipä mikää terä siihe purru.. 3-terää sain jopa paskaks.. :D

Kuristaako muuten toi vakio putsari ilman saantia, vai onko tarpeeksi hengittävä? Piästkö siihe boxii porata reikiä että sais lisää happee..?

Re: Aprilia RX/MX

30.7.2011 18:30

Nyt on 10/58 väleil testattu, huutaa ku raiskattu sika. Tuppi nurin meni kurittomalla vakioputkella jtn 66, ei uskaltanu kauaa pitää tuppia pohjassa, pelottaa et leikkaa :D
2,5cm kurilla sit meni jotaa 63, mutta olipa kuri tai ei, ni ei uskalla ajaa ku siinä 52-55, kun siinäkin jo huutaa niin ettei tiedä milloin leikkaa.

Huomenna kokeilen takas 11 eturatas, josko auttas asiaa vähän.

PS: Ei muute jääny Halo -maskin ja mittariston väliin yhtää tuyhjää, vaikka loitonnuspalat on. No, onnek ees meni siihen. :P

Re: Aprilia RX/MX

30.7.2011 20:56

ei kellään olis myydä isompaa jarrulevyä taakse? vissii racing mallin levyä :roll:

Re: Aprilia RX/MX

30.7.2011 23:05

shalloa kirjoitti:Isoin takaratas jonka saa kiinni 05 MX?
Onko kyseisessä mallissa jotain tyyppivikoja?Vaihteisto tai kytkin?


Isointa takaratasta en tähän hätään hätään muista, munarallin am6 koneessa ei varsinaisia tyyppivikoja ainakaan kovin vakavina esiinny, vaihtestosta alkaa vanhemmiten löytymään välivapaita ja on v-mäinen purettava, kytkin on kestävä.

ainakaan tuosta 2 vuotta vanhempi mx:äni ei oireillut kuin omistajansa omakätisesti siihen änkeämien osien kohdalla...

Re: Aprilia RX/MX

31.7.2011 12:00

yyppivikoja ainakaan kovin vakavina esiinny, vaihtestosta alkaa vanhemmiten löytymään välivapaita
Ja nämäkin välivapaat ei mitään kovin kammottavia ole, voi ryskäsä sen vaihteen sinne vähän voimakkaammin, niin tämä vika ei haittaa mitään.

Lohkoja kai noista on suhteessa enemmän halkeillut mitä muista laatu koneista.

Re: Aprilia RX/MX

31.7.2011 12:46

tosin noin 20tkm kohdalla ainakin itselläni vaihteistossa on ilmeisesti vaihteennsiirin kulunut tmv koska silloin tällöin vaihde hyppää itsekseen välivapaalle vaihdepolkimeen koskematta

Re: Aprilia RX/MX

1.8.2011 1:07

Onkos kellään muuten tietoa, mihin loppuu RX vm-99 kurittoman vakioputken "teho" alue? Oisko 9000 kierrosta edes vähänkää lähellä?

Re: Aprilia RX/MX

1.8.2011 4:26

Kannattaako tehä uudet 8mm kierteet et saan fatbarin kii? Ku ei taida olla muutaka mil sen saa, paitsi pultata läpi mut ei mun mielest hyvä ajatus.

Re: Aprilia RX/MX

1.8.2011 12:08

itse laiton fättiksen polkupyöränromusta kaivamillani m7-kuusiokoloilla, voisi niitä varmaan rautakaupastakin kysellä