Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia RX/MX

2.12.2011 0:23

Tottakai se olisi suotavaa irroittaa koko pumppu, tai irroittaa kopan sisältä sen ratas. Kuivana sen pumpun pyöriminen rikkoo sen, eikä nyt kallista ja toimivaa pumppua huvin vuoksi kannata rikkoa kuitenkaan...

Re: Aprilia RX/MX

3.12.2011 22:18

Noniin, umpiväljästä räxästä saatiin vielä viimoiset mehut ulos Arrowin putkulalla, änkäksi päätyi GasGas Enduron jättipönttö joka yllättävän kauniisti tuohon istuikin. Säädöt kun vielä löytäisi, niin pääsisi kokeilemaan niitä huippujakin. Ehkä se nyt tuolla putkella voi pitkän elämänsä päätteeksi leipoakkin. :D

Re: Aprilia RX/MX

4.12.2011 13:08

Eihän räxä nyt leivo jos vaan saa säädöt kohilleen :D Itellä ku "petti" tuorevoitelu niin pari päivää pysty ajamaan ilman 2-tahti öljyjä :nolo: Kyllä ku sillä jtn 100km/h puotti menemään niin meinas leipasta niin en tajunnu sitä vielä sillon niin leipo vasta seuraavana päivänä. KYLLÄ NE KESTÄÄ HYVIN :lol:

Re: Aprilia RX/MX

4.12.2011 13:47

mun mäxä meni poliisin alla 84 ja siinä oli tyhjennetty putki ja 20mm kaasari ja 13,50 välit :)

Re: Aprilia RX/MX

4.12.2011 13:59

nyt auttakaa kun pakko saada mäxä kuntoon! :)
Niin mulla on aprilia mx vm 05 eli am6 koneella ja se tekee sellasta että yksi päivä sain käymään ja toimi hyvin mut sen jälkeen ei enää lähe (ei ees lupaa) niin eli se on tehny tota samaa jo jonkun aikaa eli ei lähe käymää, lähtee yms mutta niin olen itse siitä kattonut kaasarin läpi ja puhdistanu ja saa bensaa ja sit avasin pytyn ja ei siel näkyny mitää ihmeellistä ja sit oon kattonu et antaa kipinää ja on uus tulpppa ja putkenki puhdistanut ja tietty bensaakin on mut siis vauhtipyörän ulosvetäjää ei ole niin ei ole päässyt sinne katsomaan

Mut hei kertokaa mul mikä vois olla! Kiitos :)

Re: Aprilia RX/MX

4.12.2011 17:09

Käynnistäthän aina ryypyn kera sitä pyörää? Ainakin oma räxä ei lähde millään ilveellä käyntiin ilman ryyppyä, mutta ryypyllä lähtee heti toisella polkaisulla. Samaten onhan säädöt ihan ok, jos käy hieman laihalla tjsp?

Jos se yhtäkkiä lopetti käymisen, niin tsekkaa ettei jokin ilmanputsarin letku tai koko kaasari ole hieman päässyt irtoamaan kiinnikkeistään.

Re: Aprilia RX/MX

5.12.2011 0:03

Meneekö Derbin smoto vanteet suoraan räxään kiinni?

Re: Aprilia RX/MX

5.12.2011 11:54

ei

Re: Aprilia RX/MX

5.12.2011 12:35

Ei varmaan oo kova homma laittaa käymään? Sellasta ainaski oon kuullu että porukka on vaihellu niitä

Re: Aprilia RX/MX

5.12.2011 16:17

en tiiä nii mut kyll aina ryyppyy oon käyttäny :D

Re: Aprilia RX/MX

7.12.2011 0:02

Jos derbin vanteet meinaa sovittaa niin tehtävää on:
-Laakerit vanteisiin.
-Holkit takaswingiin + mahdollisesti myös etupumppuihin.
-Taakse isompi jarrulevy/adapteri jarrusatulalle, sillä perusmallin derbeissä (x-race + xtreme) on 180mm levy eikä rx jarrulevy sovi suoraan derbin napaan. Rx vakiolevy oli muistaakseni 200 tai 220mm.
Drd-mallien takajarrulevy on 220mm, joten se voisi olla potentiaalinen vaihtoehto takajarrulevyksi.
-Eteen joudut tehdä adapterin jarrusatulalle, sillä derbin perusmallien jarrulevy on 260mm halkaisijalla ja apriliassa taas 230mm halkaisijalla.

Re: Aprilia RX/MX

7.12.2011 13:56

mikäs vois olla apikassa kun työntää moottoriöljyä ajon jälkeen kytkin vivun kohdalta, huohotin letkusta ja sieltä mihin tullee kierromittarin pyöritin.? ja sitte mikäs vois olla siinä ku käytiin ostamssa tulppa eli (br9es) nii rikko sen ja sitte ku ostin uuden samanlaisen nii rikko sen parinpäivän jälkeen ja nyt ajelen paskaks menneellä br8:lla. Ja kylmällä koneella pelittää hyvin mutta sitte ku alkaa ole lämmin nii ei meinaa kiekkoja ottaa yhtään, ihan niinku imun kanssa ajasis vaikka ei ookkaan imu päällä. Toivottavasti saitte selvää :D

Re: Aprilia RX/MX

7.12.2011 14:24

ja sitte mikäs vois olla siinä ku käytiin ostamssa tulppa eli (br9es) nii rikko sen ja sitte ku ostin uuden samanlaisen nii rikko sen parinpäivän jälkeen
Liian kylmä tulppa, osta numeroa lämpymämpi, eli 8.

ja nyt ajelen paskaks menneellä br8:lla.
Miten tulppa on rikki, jos sillä pystyy vielä ajamaan?

Ja kylmällä koneella pelittää hyvin mutta sitte ku alkaa ole lämmin nii ei meinaa kiekkoja ottaa yhtään,
Oletko säätänyt kaasarin?

ihan niinku imun kanssa ajasis vaikka ei ookkaan imu päällä.
Anteeksi mitä tarkotat imulla?

Re: Aprilia RX/MX

7.12.2011 16:12

voi se tulppa mun oman käsityksen mukaan olla rikki, mut pystyy silti ajaan :) ainaki mul olis sillai derbis et se jossai piikin puolvälis tössäs ja piti tyhmää ääntä :D ja sen jälkee vast kiersi loppuu ja alko tekee taas sitä :) mut ei tehny kylmänä.

Re: Aprilia RX/MX

7.12.2011 22:26

Se tulppa on sulanu mulla :D ja mulla se tekee sillee että kylmällä koneella ottaa ihan hyvin kierroksia mutta sitte ku läpenee ja ainaku joutuu hölläämään kaasun nii sen jälkee ei meinaa ottaa kierroksia ja sitte jos on jonku aikaa sillee että ei paina kaasua ja yrittää sen jälkee ajaa nii ei ota paljo paskaakaan kierroksia röpeltää vaan sen minkä kerkee ja kulkee sen max 30km/h. Ja putkena toimii turbokitti :D