Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Aprilia RX/MX

16.11.2011 20:14

Itteeni ainaski ärsyttää ku mopo huutaa hoosiannaa jo 50km/h vauheissa. :s

Re: Aprilia RX/MX

16.11.2011 22:43

Ja kone ei tykkää, kun ilman kuormaa kiertää paljon.

Re: Aprilia RX/MX

16.11.2011 23:11

Miten näistä saa nuo ohjauksen laakerit pois? Pitääkö viedä johonkin metallifirmaan prässättäväksi? :|

Re: Aprilia RX/MX

16.11.2011 23:14

Huoh, talvi tulossa = ei tarvii ajaa kovaa, kunhan tulee slaikkaria heitettyä, ja laskin äskön soliferian laskimella, että teoriassa mun mäxä menis 58p rissalla sen 65km/h, eli sopivasti. :) Koska ei talvisin oo mitää järkeetä lähtee nappuloilla painelemaan 75km/h ku ei jaksa edesä kunnolla lumessa sinne asti vääntää, nyt vääntää helposti mutta lumella ajelulla aprilia on toista mieltä. :D


Mulla lähti ohjauslaakerit iha normisti eli kun keulan irrotti, niin tuli mukana laakeritkin.

Re: Aprilia RX/MX

16.11.2011 23:26

Onko soliferian laskimessa huomioitu että am6 koneessa, ja soliferissa voi olla eri välitykset?

Re: Aprilia RX/MX

16.11.2011 23:27

viesti kirjoitti:Mulla lähti ohjauslaakerit iha normisti eli kun keulan irrotti, niin tuli mukana laakeritkin.

Niin mutta niinkun siitä akselista tms. ? Kun pitääs saada irti siitä :D

Re: Aprilia RX/MX

16.11.2011 23:33

En nyt oo ihan varma mitä tarkotat mutta siis se emäputki mikä menee runkoon kiinni, niin kun otin keulan irti niin keulanohjauslaakerit tuli ihan hyvin pois, jos en ymmärtäny oikein ni ei se mitään. :lol:

Re: Aprilia RX/MX

17.11.2011 0:39

Slerpa_ kirjoitti:Onko soliferian laskimessa huomioitu että am6 koneessa, ja soliferissa voi olla eri välitykset?
Eihän sillä ole merkitystä, kun verrokkina käytetään mopon nykyisiä välityksiä ja tiedossa olevaa huippunopeutta nykyisillä välityksillä.

Re: Aprilia RX/MX

17.11.2011 10:21

viesti kirjoitti:Terve!

http://www.nettimoto.com/aprilia/mx/1220991

Mulla on tällänen aprilia mx myynnissä, ja juuri kaikki rempattu ja laitettu. Piti olla ajamatta talven, mutta mitenkäs kävikään taas, kauheet halut päästä ajelemaan nyt.


Mopo kulkee n. 80km/h näillä vireillä: 16mm dellorto, 10-51 välitykset, pipercross, tyhjennettyputki, suutin 98.


75km/h mitattiin yamaha wr mittariin, joka ei kuse 2km/h enempää noissa vauhdeissa, mutta sen jälkeen tyhjensin putken ja samalla otin karstat poies, karstaa tuli valehtelematta noin 1,0dl mittamukiin. :D Nyt sen luulis kulkevan liki 80km/h, luulen että sitä 77km/h toi menee mutta kiihtyy tosi hienosti.




Ongelmahan on se, että: Jos ostan 10-58 välit, niin hiljeneekö vauhti alle 65km/h? Tuskin? Mutta kokemuksia kaipaisin, ja milläs mulla tavalla saisin hiljennettyä tota vauhtia ettei toi kummiskaan ois tukkonen.

Esim kuritusta kun laittaa putkeen niin moposta tulee heti aivan paska ajettava en tykkää yhtään, että ei kiihdy. VAI saako jostakin isompia takarattaita apriliaan kuin 58? :D





Itellä on gianneli, 19mm kaasari, pipercross ja 10-58 välit, niin ei mennyt poliisin alla kun 62km/h. Eli saat todennäköisesti tiputtetua sen nopeuden alle 65 sillä 58 rattaalla. :D

Re: Aprilia RX/MX

17.11.2011 16:20

viesti kirjoitti:Mopo kulkee n. 80km/h näillä vireillä: 16mm dellorto, 10-51 välitykset, pipercross, tyhjennettyputki, suutin 98.

Ongelmahan on se, että: Jos ostan 10-58 välit, niin hiljeneekö vauhti alle 65km/h? Tuskin? Mutta kokemuksia kaipaisin, ja milläs mulla tavalla saisin hiljennettyä tota vauhtia ettei toi kummiskaan ois tukkonen.


Itellä oli just samat virit, 16mm lortto, tyhjä putki ja piperi, tosin 11-51 välit, meni jotain 75km/h.
Sit vaihoin välit 10-58, vauhti oli tämän jälkeen 67km/h, mutta tottakai huutaa ku raiskattu sika.
Nyt on 11-58, ja hieman kuristusta putkessa että menee alle 65, ohan se tottakai vähä tukkone mut kelpaa mulle.. :D

Re: Aprilia RX/MX

17.11.2011 18:14

Juuh ymmärrän, millä helvetillä gianellilla sait menemään noin vähän, _RÄxä? :D


Ite painan 100kg ja kiihtyy helposti tohon 75km/h tappiin asti. :) Tosin mulla on aivan uus mäntä ym. Vielä kun sais isomman suuttimen niin toimeis paremmin, ku menin kesällä tyhmänä vaihtamaan 98 suutimen 94, ja nyt on hirtetty ryyppy ja ilmaruuvi kaikkeist kiinni mitä vaan saa. :D Joten 98 suutinta ostelemaan. Voisin ostaa gianellinkin tohon apriliaan jos joltaki löytyy halvalla, taikka jonkun muun teharin. :)



Mikäs helvetti tossa takajarrussa on ku ei meinaa millään ilmaantua? Apu vinkkejä kiitos? :D

Re: Aprilia RX/MX

17.11.2011 18:44

viesti kirjoitti:Mikäs helvetti tossa takajarrussa on ku ei meinaa millään ilmaantua? Apu vinkkejä kiitos? :D

Siis miten nii ei meinaa ilmaantua? Kyllähän se väkisinkin ilmaantuu ku ilmaa oikein. Ja veikkaan että tiedät sen oikean tyylin. :lol:

Re: Aprilia RX/MX

17.11.2011 18:47

Siis mullakin on uusi airsalin sylinterisarja, mäntineen siis. Kyllä oon saanu vingutettuu sillä vähän päälle 70, mut jo joskus 55 jälkeen alkaa tuntua et välit loppuu kesken :D

Re: Aprilia RX/MX

17.11.2011 19:40

Okei, mutta nyt räxä miehet herätkää!!!



Ostan 58piikkisen takarattaan!!! Myykää mulle sillanen, tarveis ensviikoksi jo, eli ennen keskiviikkoa jos sais sillasen...


http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=37863

Aivan naurettavaa touhua, helvetti 10e postikulut yhestä vitun takarattaasta, ja sitten viel et postiennakolla olisin tilannut jo, muttaku pitäis tilisiirrollaki toi hoitaa, koska yli50e ostokset vaan menee postiennakolla. Varmaan siksi, koska jotkut ei oo hakenut pakettejaan ikinä postista. Pakko sanoo et kyllä pistää vituttamaan toisten paskamainen toiminta, ja nyt mää saan maksaa siitä. -.- Varsinkin ku ei onnistu tilisiirrolla tälläset touhut ku en hanskaa hommaa. :roll:

Re: Aprilia RX/MX

18.11.2011 14:59

Kerran se kirpasee. Tuohan 10e on normaali postikulu :(