Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

7.12.2010 18:48

Tai sitten yksinkertaisesti paskat renkaat tai et osaa ajaa.

7.12.2010 20:34

Kyllä ne piikkirenkaat viepi nastat ihan millon tahansa, ellei puhtaalla asfaltilla oo sitten menny paskaks renkaitaan ajamaan.. Oli se kuski kuinka huono tahansa niin kyllä ne piikit silti tiessä pitää jo aika hyvin.

7.12.2010 23:26

sempron kirjoitti:Eli sul on nastat ja ei oo minkäänlaista pitoa vai? ja rattaat luisuu?

Juu nastarenkaat on ja ei minkäänlaista pitoa ja pääasiassa eturengas luisuu kun ei pysty ajamaan yhtään 40km kovenmpaa ja jos ajaa kovanpaa tai niin mopon eturengas lähtee lähtee luisumaan vaikka on aivan uusi nastarengas viime viikolla ostettu ja nastojakin löytyy 170 kpl ainakin liikkeen mukaan.


Rhyno kirjoitti:Tai sitten yksinkertaisesti paskat renkaat tai et osaa ajaa.

Ja ei voi kovin paskat rengaat olla kun ovat aivan uudet molemmat rengaat ja vasta viime viikolla vaihdettu ihan liikkeessä rengaat paikoilleen ja voihan se tietysti olla, että en osaa ajaa, mutta eikö siltikin pitäisi vähän edes pitoa löytyä? ja tällainen nastaregas on edessä http://sparewheel.net/p/p_info/i/2438

8.12.2010 0:54

Jaa taitaa olla samat renkaat kun mulla :P
Ei nuo huonot renkaat ole, perän saa aika helposti irti jos luistattaa kytkintä kun vaihtaa vaIhdetta. Mutta ei se perä irtoa vakioputken "tehopiikillä" paitsi jos on ihan peilijäällä ja lunta siinä päällä.

Ja totta, kyllä se puskee aina vähän joka suuntaan mutta sen kanssa on opittava elämään. Raskas keula niin minkäs teet. Mutta kyllä noilla renkailla pystyy kovempaa ku 40km/h ajamaan nimim. 55km/h ja lähti vetelee raiteista mutta kyllä nuo renkaat sen verran piti että pysyin pystyssä.
Se on kans aika kivaa ku on kaks vierekkäistä raidetta ja etupyörä on toisessa ja takapyörä toisessa :lol:

EDIT: Niin ja oon tässä kohta kaks talvea ajanu pelkällä etujarrulla (takajarrun pääsylinteri vuotaa ku seula eikä ole edes kiinni..) niin kerran oon kaatunu omassa pihassa. Niin että ei nuo nyt niin kovin huonot renkaat ole, tai sitten kuski on vaan niin saatanan hyvä :lol:

8.12.2010 2:22

Ongelma taitaakin olla just siinä, että ovat uudet renkaat. Se rengas kun ei hirveästi lumella tai jäällä kulu.

8.12.2010 7:22

Laskeppa alkuun vähän paineita renkaista niin saapi enemmän itse rengasta tienpintaan kiinni. Johtuu myös juurikin kun on uusi rengas niin ei oo kerenny "muotoutua", sama homma itellä kun eturengas voplaa vähän joka suuntaan nytten. Paineita tiputin jonkunverran niin pystyy ajamaan jo hyvin.

8.12.2010 17:17

TTH1 kirjoitti:Jaa taitaa olla samat renkaat kun mulla :P
Ei nuo huonot renkaat ole, perän saa aika helposti irti jos luistattaa kytkintä kun vaihtaa vaIhdetta. Mutta ei se perä irtoa vakioputken "tehopiikillä" paitsi jos on ihan peilijäällä ja lunta siinä päällä.

Ja totta, kyllä se puskee aina vähän joka suuntaan mutta sen kanssa on opittava elämään. Raskas keula niin minkäs teet. Mutta kyllä noilla renkailla pystyy kovempaa ku 40km/h ajamaan nimim. 55km/h ja lähti vetelee raiteista mutta kyllä nuo renkaat sen verran piti että pysyin pystyssä.
Se on kans aika kivaa ku on kaks vierekkäistä raidetta ja etupyörä on toisessa ja takapyörä toisessa :lol:

EDIT: Niin ja oon tässä kohta kaks talvea ajanu pelkällä etujarrulla (takajarrun pääsylinteri vuotaa ku seula eikä ole edes kiinni..) niin kerran oon kaatunu omassa pihassa. Niin että ei nuo nyt niin kovin huonot renkaat ole, tai sitten kuski on vaan niin saatanan hyvä :lol:


Ok ja huomasin kyllä, että pystyyy ajamaan 55 kun tänä aamuna ajoin 55km /h niin kyllä lähti eturengas luisuun ja samantien koko mopo nurin :D

8.12.2010 21:02

Joo kannattaa vähän aikaa ajella rauhallisemmin ja totutella talviajon ihanuuteen. Ja nuo nastatkin nousee vähän sieltä renkaan sisästä kun niillä vähän aikaa ajelee niin varmaa alkaa pitämään paremmin.

Takaratas

9.12.2010 17:14

Meneekö tuo CPI:n 62 piikkinen takaratas suoraan kiinni vai tartteeko uudet kiinnitysreijät? :)

arroww

13.12.2010 20:02

mitä suutinta arrowin paisarin kaaa :D 95 suutin nytte ja neula korkeimmalla mitä saa niin ei mee mihinkää paitsi ryypyllä :Dja samalla et mistä kaasariin sais niitä neulan lukkorenkaita ku oma lens jonnekki :) nyt on vaan joku hieno patentti :D

13.12.2010 21:34

Kannattaa varmaan lähtee kokeilee ainaki 120 näin talvella. Eläkä aja sillä ennenku oot vaihtanu suuttimen, ellet haluu sylinteri remppaa talveks.

15.12.2010 1:00

Rhyno kirjoitti:Kannattaa varmaan lähtee kokeilee ainaki 120 näin talvella. Eläkä aja sillä ennenku oot vaihtanu suuttimen, ellet haluu sylinteri remppaa talveks.


Itse olin ostanut muinoin tk:n kanssa 110,115 ja 120 suuttimet. 115 suuttimella pelasi hyvin kevät/kesä/syksy. (talvella ei tullutkaan ajettua).

16.12.2010 15:22

toimiiko tk yhtä hyvin vakio änkän kanssa kuin tk:n oman kanssa?

16.12.2010 15:58

Uskoisin vakioänkän savuttavan vaan enemmän. Näin ainakin itselläni oli vaikioputken kanssa, mutta vaihettua pelkästään gianellin äänenvaimennin, niin ei savuttanut läheskään niin paljon. Kokeile.

16.12.2010 16:16

mulla on siis kiinni nyt koko tk:n putki.meinasin kato sitä et eihän vakio änkkä vaikuta mitenkään tk:tehoon? ;)