Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

22.2.2011 19:51

+80 mennä kurittomana? :D mul meni vakiona neljää kymppiä (jee) ja ku otin kurin pois ja vaihdoon suuttimen isompaa nii justii päälle 60 menee :D

22.2.2011 22:37

Itellä meni kiiwi (mikä sama kampe, runkoa lukuun ottamatta) parhaimmilla kurittomana 12-55 tasasella nolla tuulessa n. 85kmh kahen kevarin rinnalla minkä molempien mittarit näytti vajaa 90.

22.2.2011 22:38

t1pa kirjoitti:+80 mennä kurittomana? :D mul meni vakiona neljää kymppiä (jee) ja ku otin kurin pois ja vaihdoon suuttimen isompaa nii justii päälle 60 menee :D
oot tainnu jotaki jättää sinne putkee ku kyllä sen pitääs mennä 70 päälle kurittomana :eek: ja sitte se menöö vähä yli 60 jos on katti tukos (katalysaattori) nääs kokemusta on ja onko oikee väliä mikä takavalon johoista tuloo mihinki liittimee ? vai voiko ne vaa lyntätä siihe mitekkä sattuu? :lol:

23.2.2011 18:50

En oo katalysaattorii koskenukkaa?? :D kuinka se olis tukkoo voinu mennä?

23.2.2011 21:15

Totta kai sil on välii miten päin ne johot siel on... Yks on maa, yks virta, ja yks jarruvalo. Jarruvalon piuhast tulee virtaa vaa sillo ko painaa jarruu.

26.2.2011 23:02

t1pa kirjoitti:En oo katalysaattorii koskenukkaa?? :D kuinka se olis tukkoo voinu mennä?

ittelle on selitetty niin jos se ei lämpee tarpeeks niin sinne alkaa kertyä kaikenlaasta moskaa ajan myätä ja varsinki kurillisena kuulemma. kai? ja tuli noi johokki jotenki seleväksi ja tinattii, pinkki-sininen, violetti-keltanen ja musta-vihriä. ainakin toimi kun jarrua paino, pitääkö sen muute käynnis olles palaa, oman käsityksen mukaan ei?

27.2.2011 14:13

KarsTa kirjoitti:
t1pa kirjoitti:En oo katalysaattorii koskenukkaa?? :D kuinka se olis tukkoo voinu mennä?

ittelle on selitetty niin jos se ei lämpee tarpeeks niin sinne alkaa kertyä kaikenlaasta moskaa ajan myätä ja varsinki kurillisena kuulemma. kai? ja tuli noi johokki jotenki seleväksi ja tinattii, pinkki-sininen, violetti-keltanen ja musta-vihriä. ainakin toimi kun jarrua paino, pitääkö sen muute käynnis olles palaa, oman käsityksen mukaan ei?



Jos katalysaattori ei pääse kuumenemaan kunnolla niin se kyllä tukkiutuu ajan kanssa. Jollain liekinheittimellä/töhöllä kannattaa kuumentaa silloin tällön ja polttaa karstoja pois! :) Jos kuri on kiinni niin ottaa pois ja ajelee muutamankymmenen kilometrin lenkin niin sen jälkeen nousee aikamoinen savupilvi kun pysähtyy, kun karstat palaa. Hyvin muuten käynnisty 2kk jälkeen ekalla käyntiin ;)

28.2.2011 21:11

Eli onko vuoden -09 genericissä vakiona 11 piikkinen eturatas? Ei millään jaksais ite käydä kattomassa.. :D

E/ Ei mitää enää, kävin ite kattomassa. 11 piikkinen eturatas näytti olevan.

1.3.2011 14:24

Saisko vastausta että mistä saa isomman takarattaan geneen, kiitän ja kumarran! ;)

1.3.2011 19:11

artisokka kirjoitti:Saisko vastausta että mistä saa isomman takarattaan geneen, kiitän ja kumarran! ;)


Ainakin Aprillia RX takaratas 58piikkinen ja kaaait CPI:n 62 piikkinen? Pitäisi itsekkin saada tietoa meneekö suoraan tuo CPI:n takaratas vai ei. Meinasin ostaa itsekkin ;)
Viimeksi muokannut tumppiman päivämäärä 3.3.2011 12:48, muokattu yhteensä 1 kerran

1.3.2011 22:16

Se on 10 tai 11 mikä siin on. Ostin ton nii siin oli 10 mut ku se leipo nii tuli takuusta uus kone nii siinä oli 11 eturatas. :D
Joo vanhemman Aprilian rattaat menöö.
Joo voi olla ku en oo katalysaattorii koskenukkaa, mut hyvin nuon on pärjänny. :D

7.3.2011 17:35

Hyvin lähti Generic käyntiin, tosin jouduin polkasee 2 kertaa. ;) Kävin testailemassa sitä ku on noi tiet melko sulannut, 12 piikkisellä eturattaalla en ainakaan minä saanu kulkemaan yli 80km/h. 75 km/h oli huiput. Tuntu melko "tuhnuselta", johtuu varmaa ettei oo pitkää aikaa ajanu sillä. Tai sitten oon vaan tottunu tohon "teho PV:seen" jolla on tullut ajettua talvella. Tuntu myös aika korkeelta toi Generic ton PV:n jälkee. :D

7.3.2011 18:25

jape1994 kirjoitti:Hyvin lähti Generic käyntiin, tosin jouduin polkasee 2 kertaa. ;) Kävin testailemassa sitä ku on noi tiet melko sulannut, 12 piikkisellä eturattaalla en ainakaan minä saanu kulkemaan yli 80km/h. 75 km/h oli huiput. Tuntu melko "tuhnuselta", johtuu varmaa ettei oo pitkää aikaa ajanu sillä. Tai sitten oon vaan tottunu tohon "teho PV:seen" jolla on tullut ajettua talvella. Tuntu myös aika korkeelta toi Generic ton PV:n jälkee. :D


Mulla kans tuntu menevän 5 kilssaa vähemmän nyt :( Pakkasessa ollu koko talven ni varmaan vettäkondensoinu putkeen yms paskaa :D Ja katti tukossa luultavasti, kun oli vääränlaista öljyä joka ei palanu oikein...

8.3.2011 22:19

Onko muuten kellään kokemusta mistään takavalosta joka palais genericissä ajon aikana, oma valo toimii vaan jos painaa jarrua.. Mieluiten jos sais jotain linkkiä verkkokauppoihin, niin helpottas vähän. :)

8.3.2011 22:32

jape1994 kirjoitti:Onko muuten kellään kokemusta mistään takavalosta joka palais genericissä ajon aikana, oma valo toimii vaan jos painaa jarrua.. Mieluiten jos sais jotain linkkiä verkkokauppoihin, niin helpottas vähän. :)


Miks ihmeessä sä sellasen haluut? Jos osaa sähköhommia ni saa varmaan mistä tahansa moponvalosta modaamalla ;)