Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
16.9.2021 20:50
Hmm. Millä tavalla voisi koittaa säätää konetta? Kaikki kuitenkin pelaa ihan hyvin, eikä kuristuksiakaan pitäisi enää olla.
18.9.2021 0:18
Ei itse asiassa välttämättä millään. Muistelin virheellisesti, että kuristusten ja rajoittimen poistolla olisi päässyt selkeästi kovempaa ja vauhdin puuttuminen voisi viitata kadonneisiin puristuksiin ja sen kautta pienimuotoisen koneremontin tarpeeseen. Todellisuudessa tuo 60km/h on
tietopankin mukaan ihan hehtaarilla ainakin vakioväleillä.
20.9.2021 17:26
Aattelin hommata dellorton 21 kaasarin oisko letkujen paikoista tietoa mikä menee mihinkin
22.9.2021 14:33
Mulla ois derbi xtreme evo 2018 ja aattelin et vois rajottamatonta cditä ostaa. Mikö ois hyvä cdi ja pitääks sähkötki sitte vaihtaa ku joskus sellasta kuullu. Sitten varmaa vois tehariakin miettiä.
6.10.2021 15:39
mikäköhän on mulla on 2016 derbi senda jossa on enox, 17.5 dellorto kaasari ja juuri rajaton cdi. HEti cdi vaihdon jälkeen mopo ruennut reistailemaan leiponut kerran ja uudella tekniikalla lömppää ainakun käyttää vähän enemmän kierroksia.
6.10.2021 21:48
Derbiili22 kirjoitti:mikäköhän on mulla on 2016 derbi senda jossa on enox, 17.5 dellorto kaasari ja juuri rajaton cdi. HEti cdi vaihdon jälkeen mopo ruennut reistailemaan leiponut kerran ja uudella tekniikalla lömppää ainakun käyttää vähän enemmän kierroksia.
laihalla, laita isompi suutin.
6.10.2021 21:49
Pulu15 kirjoitti:Mulla ois derbi xtreme evo 2018 ja aattelin et vois rajottamatonta cditä ostaa. Mikö ois hyvä cdi ja pitääks sähkötki sitte vaihtaa ku joskus sellasta kuullu. Sitten varmaa vois tehariakin miettiä.
Riittää kun vaihdat vaan sen cdi:n, muihin sähköihin ei tarvi koskea.
25.10.2021 15:33
Osaisko joku kertoa onko enään mitään keinoa saada viilatusta 70cc tehoa enemmän irti ilman kisasähköjä nyt on siis jo hyvä tehari, 24 kaasari, kurit pois, läpät ja vapari
25.10.2021 15:58
Derbi1020 kirjoitti:Osaisko joku kertoa onko enään mitään keinoa saada viilatusta 70cc tehoa enemmän irti ilman kisasähköjä nyt on siis jo hyvä tehari, 24 kaasari, kurit pois, läpät ja vapari
Mää en ainakaan keksi enää mitään. Viilaat pyttyä vielä lisää, hommaat ne kisasähöt (ei niistäkään paljoa tehoa tule lisää loppujen lopuksi) tai sitten vaihat vaan suosiolla isomman pytyn.
26.10.2021 14:05
Kona2457 kirjoitti:Derbi1020 kirjoitti:Osaisko joku kertoa onko enään mitään keinoa saada viilatusta 70cc tehoa enemmän irti ilman kisasähköjä nyt on siis jo hyvä tehari, 24 kaasari, kurit pois, läpät ja vapari
Mää en ainakaan keksi enää mitään. Viilaat pyttyä vielä lisää, hommaat ne kisasähöt (ei niistäkään paljoa tehoa tule lisää loppujen lopuksi) tai sitten vaihat vaan suosiolla isomman pytyn.
Okei kiitos vastauksesta, mikä mahtaa olla isoin cc pytty mitä vakio alakerta alle 3000km ajettu kestäisi? Derbin kone euro 4 mallia
Ja jos nyt kuvitellaan että hommaisin esim 77 tai 80cc pytyn niin lähteekö niistä mitään tehoa 70cc lle tarkoitetulla putkella en jaksaisi ostaa monella satasella uutta putkea toisaalta tämänhetkisenkin putken piikki alkaa vasta noin 8000 kierroksessa eli eikö sen pitäisi toimia ihan hyvin viälä 77 tai 80 cc kanssa ?
26.10.2021 14:10
Derbi1020 kirjoitti:Kona2457 kirjoitti:Derbi1020 kirjoitti:Osaisko joku kertoa onko enään mitään keinoa saada viilatusta 70cc tehoa enemmän irti ilman kisasähköjä nyt on siis jo hyvä tehari, 24 kaasari, kurit pois, läpät ja vapari
Mää en ainakaan keksi enää mitään. Viilaat pyttyä vielä lisää, hommaat ne kisasähöt (ei niistäkään paljoa tehoa tule lisää loppujen lopuksi) tai sitten vaihat vaan suosiolla isomman pytyn.
Okei kiitos vastauksesta, mikä mahtaa olla isoin cc pytty mitä vakio alakerta alle 3000km ajettu kestäisi? Derbin kone euro 4 mallia
stage6 77 big racingin pitäisi alakerta vielä helposti kestää kun on noin uusikin. Isompiin pyttyihin pitää sitten vaihtaa jo pidempi-iskuinen kampiakseli.
26.10.2021 14:17
Stage6 77cc Big Racing on jo High-end-luokan pytty, joka vaatii vahvemman kampiakselin ja paremman kytkimen.
Vakio alakerta kestää hyvin esim. viilatun Airsal 80cc Sportin, kunhan vaihtaa jäykemmät kytkinjouset.
26.10.2021 14:19
kasikymppitapsa kirjoitti:Stage6 77cc Big Racing on jo High-end-luokan pytty, joka vaatii vahvemman kampiakselin ja paremman kytkimen.
Vakio alakerta kestää hyvin esim. viilatun Airsal 80cc Sportin, kunhan vaihtaa jäykemmät kytkinjouset.
Kyllä muuten kestää. Derbien vakiokampurat (varsinkin noin vähän ajetut) on aivan yhtä kestävä kun nämä "vahvistetut" kampurat. Kunhan on alle 10k ajettu kampi niin pitäisi kestää.
26.10.2021 14:21
Kytkin pitää toki vaihtaa mutta eipä nuo kalliita ole.Mutta derbien kampurat on kyllä oikeasti tosi laadukkaita ja kavereilla ainakin kestänyt 77br:n tehot oikein hyvin.
26.10.2021 14:27
No kyllä vakiokampi varmaan parempi, kun nämä halvemmat "vahvistetut". Voi ehkä kestää, jos ei laita kisasähköjä, joilla kone kiertää sen 14k rpm. Sellasia kierroslukemia tuskin kovin kauaa vakiokampi kestä.