Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.4.2013 7:12

se piti olla se hakanen siinä rattaassa muistaakseni ylös päin ja sitten koppa kiinni, pultti kopan päältä auki kiksi alas pultti kii ja kiksi jännitetty

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.4.2013 17:40

Ite oon vaan ottanu sen kiksin jännityspultin auki, sitten pistäny polkimen paikalleen, ja pyörittäny polkemissuuntaan niin paljon, ettei enää käänny enempää.
Siinä pitäisi tuntua semmoinen selvä töppäys sen jälkeen kun jousi on täysin virittynyt. Sitten olen pyörittänyt sen kiksin päällä olevan pultin kiinni, samalla pitäen kiksin täydessä vireessä. Sit kun antaa löysää kiksille -> pyörii vähän aikaa takaisin ja sitten pysähtyy ja jää vireeseen.
Sit oon vielä kiristäny uudestaan sen kiksiä vireessä pitävän pultin.

Jos ei noilla ohjeilla lähe pelaamaan tai ei ymmärrä mun sekavaa kirjoitusasua, niin sori! :lol:

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.4.2013 21:58

Juuh, miten nuo jarrut sais ilmattua kotikonstein. On koitettu imiä sieltä sitä ilmaa, vähän nyt kaikkea. Varmaa nuitaki jarruja laitettu jokusen 5-7 tuntia. Jarruja ei oo käytetty puoleen vuoteen, ja ollu silläaikaa hyllyssä. Oisko männät menneet tai jotain muuta vikaa ?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.4.2013 22:16

Autoissa ainakin käytetään tätä tekniikkaa luulisin, että toimii mopoissakin :) :
1. Täytä jarrunestesäiliö.
2. Painele/pumppaa pari kertaa jarrukahvaa tai poljinta ja jätä pohjaan.
3. Pidä kahva pohjassa ja avaa ilmausruuvi ja odota, että jarrunesteet tulevat ulos.
4. Kiinnitä ilmausruuvi ja tee sama uudestaan, kun jarrut ovat mielestäsi hyvät.
5. Tarkkaile jarrunesteen pintaa.

E: Korjasin vähän ohjeita. :D
Viimeksi muokannut hirvisorsa päivämäärä 16.4.2013 22:39, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.4.2013 22:25

Itehän tehtiin näin : :lol:
Tarvikkeet:
Uhrattava pyöränrengas
Rengas jossa ilmaa (joku 2-4bar)
Putki klemmari
Letkua jossa venttiili kierteet molemmissa päissä.

Uhrattava kumi vaan katki jostain kohtaa ja toinen pää solmuun ettei ilma karkaa (toinen pää jää siis avoimeksi)
Sitten se avoin pää siihen detsin takajarru neste säiliön (perkeleen vaikea sana)
Ympärille ja klemmarilla kiinni
Sitten yhdistät sen uhratun pyörän sisäkumin renkaaseen jossa ilmaa sillä letkulla jossa kierteet molemmissa päissä.

->
Ilmaa karkaa rengaasta sisäkumiin joka pakottaa nestettä ulos.
Sitten kun paskan ja ilmakuplien tulo loppuu niin valmista :D
Ja pitää tietenkin tarkkailla sitä jarruneste pintaa

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.4.2013 23:02

Eikö kenelläkään oikeasti mitään tietoa??:o Kysynyt jo pari kertaa mikä voi olla, yhtäkkiä riippumatta lämmöistä tai mistään niin alkaa röpötämään ja paukkumaan, voi men ohi mutta voi olla monta tuntiakin sillä lailla paskana.. sit taad voi toimia aivan normaalisti.. tulpan.vaihdoin ja toimi normaalisti pari päivää sen jälkeen, nyt taas tekee tuota
. Säädöt kohdillaan ja kaasari putsattu perusteellisesti. Moric porattu mutta viime kesänä toimi aivan normaalisti että ei kai se nyt vikana... suutin 100 ja peltikuri kiinni. Kokeiltu 95 suuttimella, ei auttanut. Puolaan menevä liitin.huonossa kunnossa.. voiko puola olla paskana?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

16.4.2013 23:20

hirvisorsa kirjoitti:Autoissa ainakin käytetään tätä tekniikkaa luulisin, että toimii mopoissakin :) :
...


No perkele, tätä taktiikka ollaan tosiaanki just käytettykki. Mitä sitä kehtais sanua, joku 5 tehty takajarrulle tätä :| pakko kai se on viiä samalla ne jarrut ilmattavaksi ku vaihtaa takarenkaa, jaksa ruveta ilmailemmaa ennää ku jarrujen kanssa ilmaillu varmaa sen 10 tuntia yhteessä ja mittää saatu aikaseksi. Ainoastaan tuhoa , eli vasta maalatusta swingistä maalia poisa... :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

17.4.2013 0:11

Väsäsin eilen häkkikoron omaan detsiin eikä penkki mee enää kiinni siitä ruuvin kohtaa, pitääkö modata jotenkin että menee? :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

17.4.2013 7:07

No jos se ei mene kiinni ja haluat sen kiinni niin taidat jo tietää vastauksen :lol:

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

17.4.2013 15:23

Tänään ajelin Detsillä ja yhtäkkiä alkoi täristä iha perkeleesti ja ääni muuttui. Enää ei tärise niin helvetisti mutta ääni on vieläkin outo missä vika? Edit: Matalilla kierroksilla varsinki outo ääni.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

17.4.2013 16:57

Kato että kone on tiukasti rungossa.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

17.4.2013 17:19

Jippeyee kirjoitti:No jos se ei mene kiinni ja haluat sen kiinni niin taidat jo tietää vastauksen :lol:

Osaatko kertoo että miten sitä pitäis muokata että menis?

Sv: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

17.4.2013 18:41

miten huomaa helpoiten jos kytkinpuolen stefa vuotaa?

Ja sitten mikä on hyvä suutin kurittomalle, ja piperi.

Ekaks 98 ja sammu ainaku ei pitäny ryyppyä mutta kulki vitun huonosti, sitten 122 ja nytt sai aivan liikaa ja sammuu ku päästää kaasun. Aattelin kokeilla 115 nytten ekana.
Ideoita?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

17.4.2013 19:44

Mikä letku menee kaasarilta sylinterin kanteen? Kyseisessä letkussa vissiinki reikä ja siitä tulee jotain nestettä, jäähdytinnestettä kenties? :roll: Lähti aikaisemmin käyntiin, ajoin about kilometrin, toimi ihan hyvin. Nestettä kyllä tuli ko. reiästä. Kävin kaupassa ja sen jälkeen ei käynnistynyt enää. Kokeilin sitä vielä polkea niin lähti käyntiin, mutta tosi tukkoisen kuulonen, otti kyllä kierroksia. 8o

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

17.4.2013 20:04

Joo eli, se on jäähytysneste letku..