Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.2.2013 15:36

En minä ainakaan oo netistä löytäny että erikseen sais mistään 15 tapilla sokkia.
Wandamotoriltakin kävin kysymässä eikä ollu :roll:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.2.2013 11:39

Huonosti oot ettiny sitten. http://www.vekastore.fi/motopart24/vara ... 125cc.html

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.2.2013 14:37

No en nähtävästi osaa käyttää googlea:D Näyttää melko epämääräsiltä nuo sokat, jos tuo rinkula uppoo sinne loveen niin eihän siinä oo sitten mitään tapin eessä. No eihän nuo maksa ku 1e/kpl ja menee kirjekuoressa

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.2.2013 17:08

Kyllä nuo ihan normaalit männänsokat ovat. Sinne loveen niiden kuuluukin upota ja vielä kannattaa pihdeillä kääntää niin että sokka ei pääse pois helpolla.

Joissain toisenlaisissa sokissa on sellanen sisäänpäin taittuva kohta mikä helpottaa asennusta, mutta varmasti toimivat nuokin.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

18.2.2013 14:59

Jep, kyllä noi on ihan normaalit ja noihan on oikeestaan "varmimmat" kun niissä ei ole mitään ylimääräsiä ulokkeita niin riski lähtee irti kovilla kierroksilla on pienempi.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.2.2013 18:12

Onko kukaan muokannu venttiilejä? Huomannut mitään teho eroa? Mitä kannattaa muotoilla ja miten näin nyrkkipajassa josta löytyy perustarpeita porakone, hiomapaperia yms.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.2.2013 18:18

Venttiilien muotoilusta kannattaa varmaan jotain auton virityskirjaa lukea. Kanavat kannattaa kotipajassa portata ja venttiilit on helppo kiillottaa kun paat porakoneeseen pyörimään paperia vasten.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

23.2.2013 19:01

Tänää meinas manki olla laiskempi ku yläkerta oli auki ja kantta avarrettiin. Eihän sitä huomannut itse ajossa ku kauan ku viimeksi ajoi, mutta sitten kun otti viivat tutun mankin kanssa jonka kanssa ottanu ennenki niin jäin niin kauas että piti ruveta ihmettelee missä vika? Luultiin jo että avarrus menny perseeleen, mutta kun laitatte sitä jakoa takaisin niin eihän se koskaan ole jommasta kummasta päästä koskaan justiin eikä melkeen sen merkin kohdalla. Esim: Magneton fire kohilleen niin kannesta jää joko ylös tai alas se merkki merkistä. Minulla se oli jäänyt alas ja kun siirreetiin ylös ennakolle päin niin kyllä tuli voimaa HUOMATTAVASTI lisää. Vois melkeen joku päivä hommata säädettävän nokka pyörän. ;)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

23.2.2013 23:06

Säädettävän nokkarattaan siis? Kyllä mulla on joskus ollut millilleen kohdillaan, mutta pääsääntöisesti ennakolla eli puolipykälää ylempänä kun merkki. Senkin saisi kohdilleen kun ottaisi kampuran rattaan irti ja asettaisi uudelleen.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.2.2013 19:18

Mites nuissa lifan yx yms. koneissa on nokassa se stoppari http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 16962.html pakopuolen noston ja laakerin välissä oleva. Mites sitte meneekö tämmönen nokka http://aijaa.com/v.php?i=007628061488.jpg kiinni? Onko tolla stopparilla niin väliä mikä ikinä se nyt sitten onkin.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.3.2013 10:54

Moro! tietääkö kukaan, että meneekö 110cc loncin mönkiän koneeseen inner rotor kit? . meinaa tässä mallissa on tuo sähköstartti, ja "väärteppäi" mangeetto. eli siis staattori on mangeeton kannessa kiinni. :| ja siis tämä kone on mankissa.


Edit: siis on manuaali, käsi kytkin, 4 vaihetta ym.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.3.2013 20:25

Kyllähän se menee mutta, ei kannata laittaa kun kampiakseli menee epätasapainoon.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.3.2013 21:04

mitense niin menee? :eek: . meneekö se sen takia kun toisella puolella on kytkin? ja kuinkakohan kauan kestää ehjänä?, onko kellään kokemuksia :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.3.2013 2:08

Siitä johtuu ja kyllä noita innereitä on laiteltu enkä ole yhdestäkään tapauksesta kuullut että olisi sentakia laakerit räjähdellyt. Eli kyllähän se epätasapainoon menee, mutta kai se nyt toimii.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.3.2013 9:54

http://aijaa.com/ILuZrm
http://aijaa.com/4y3lE1

eikös tuo ole AIDON mankin lohko? ja eikös aidoissa mankeissa lue tuo ABO2E tuosa lohkon sivussa?
Viimeksi muokannut Eeli98 päivämäärä 3.3.2013 13:02, muokattu yhteensä 3 kertaa