Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
17.6.2021 21:45
vetko kirjoitti:Varmaan riippuu rajoittimesta, mutta jollain toimii. Ja voi sanoa, että tulppa on huono ja säädöt
. mutta ei saa kulkea mitään 40 km/h koska sitten ainakin tajuaa.
Joo kyllä mää ton nopeus homman tiedän en ihan niin tyhmä ole kummiskaa
21.6.2021 14:40
Mitäs jos ostan v face maskin ni tarviiko ostaa jotai lisä laitteita esim mihin vilkut tulee v faceen kiinni ?
21.6.2021 14:45
mopo424 kirjoitti:Mitäs jos ostan v face maskin ni tarviiko ostaa jotai lisä laitteita esim mihin vilkut tulee v faceen kiinni ?
Jos en ihan väärin muista niin pitää itse tehdä paikat vilkuille
21.6.2021 14:56
Pottu21 kirjoitti:mopo424 kirjoitti:Mitäs jos ostan v face maskin ni tarviiko ostaa jotai lisä laitteita esim mihin vilkut tulee v faceen kiinni ?
Jos en ihan väärin muista niin pitää itse tehdä paikat vilkuille
Siinä on minivilkuille reiät valmiiksi mut vakiovilkut jos laittaa nii pitää ite tehä
22.6.2021 14:23
Okei kiitos , eli poraa vaan reiät mihin saa vilkut kiinni
22.6.2021 15:07
mopo424 kirjoitti:Okei kiitos , eli poraa vaan reiät mihin saa vilkut kiinni
Siinä maskissa on vilkkureijät jo valmiina.
26.6.2021 12:40
Mites kun kuulin että kaasaria pystyy viilaamaan onko se totta ja miten se tapahtuisi
27.6.2021 18:00
Miksi ja mistä kaasaria pitäisi viilata?
29.6.2021 0:39
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Miksi ja mistä kaasaria pitäisi viilata?
Katos ku tarttis 1.5 milliä isomman kaasarin enkä haluaisi uutta vaihtaa nii aattelin että pystyiskö vanhaa viilaamaan 17.5 millistä siihen 19 milliin? Että riittkö pelkän kaasarin kurkun viilaaminen vai onko monimutkaisempi homma
29.6.2021 18:59
Ei se ihan noin toimi. Syvällisempää selitystä voi hakea virtausdynamiikan puolelta vaikkapa perehtymällä Bernoullin lakiin ja siitä johdettuun venturi-ilmiöön. Jos nämä ovat suoralta kädeltä selkeitä, kätevä virittelijä tietysti laskee muuttuneet virtausalat ja huomioi nämä koko kaasarin uudelleenmuotoilussa. Käytännön tasolla epäilen kuitenkin materiaalivahvuuksien tulevan vastaan. Eli lyhyesti, onhan se mahdollista jos haluaa harrastaa mutta käytännön tasolla aika paljon helpommalla pääsee valmiin osan hankinnalla.
27.8.2021 22:07
Elikkä itellä ois Derbi Senda sm 2009, muuten melkeen vakio mut vanha omistaja pisti siihe technigas enox teharin. Ongelma on se että mopo ei kulje yli 45kmh, ajossa kierrokset ei ylity 6000rpm ja kuulemma todella hiljainen muihin verrattuna. Onko siinä rajotin joka ottaa vastaan vai jokin muu? Ajattelin jos ostan rajoittamattoman cdi poksin nii alkais kulkemaan, vai pitääkö mun hankkia jotai muuta lisäks? En siis ite tiiä paljoo näist hommista nii joku saa kertoo
29.8.2021 21:34
Ota putki irti ja kurkkaa onko alkukäyrässä kuristus, eli sisämittaa kaventava holkki tai suppilo. Teharin vaihdon yhteydessä kaasutin pitää myös säätää (vähintään pääsuuttimen vaihto isompaan). Topikin aloitusviestissä vinkkejä tähän.
8.9.2021 21:25
Onko tietoa mistä saisi sopivan rajattoman cdi boxin derbi senda extreme 2016.
14.9.2021 21:52
Miten saisi Derbi Senda SM 2010 mopon kulkemaan noin 80-90kmh ilman moottorin vaihtoa? Nyt välit 13/53, rajoittamaton CDI, kuriton putki, reikälevy kaasarista pois, suutin isonnettu ja kulkee noin 60kmh. Mitä voisi vielä tehdä? Kaasaria en mielellään vaihtaisi. Mikä tehoputki kannattaisi ostaa? Ja aion ostaa sitten siihen vielä Phot eco nappirajoittimen. Kiitos vastauksista!
15.9.2021 23:47
Tietopankin puolelta voi katsella vinkkejä teharin valintaan. Nykyisellä setupillakin pitäisi kyllä vauhtia löytyä hieman enemmän, joten voi olla että koneen aukaisu tulee siltikin eteen. Toki kyse saattaa olla myös poskellaan olevista säädöistä.