Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.2.2013 23:01
Derbin pyttyä ei voi sitten porata, koska se on pinnotettu.
5.2.2013 23:03
Lienee aika selvä, että jos mäntä on tuota kokoa niin on jo porattu
Ehkäpä joku valurauta tarvike. Tai sitten todella eksoottinen pytty.
5.2.2013 23:11
Tosiaan, en kattonut yhtään minkä kokosta mäntää oli sisässä
Moparilla ainakin myydään tuon kokoluokan metran mäntäsarjoja, eli kyseessä lienee joku metran pytty(kenties hm, eli valurauta?). Kannattaa nyt aluks selvittää, että mikä pytty siinä on kiinne niin on helpompi ettiä mäntää.
6.2.2013 0:13
Noonii, kiitos vastauksista
öljynsyöttö on nyt kohillaa ja pelittää paremmin, tarvii tota kaasaria säätää heti ku on aikaa
6.2.2013 17:18
Olikos piaggion koneellisen derbin männän vakio koko 39.85mm?
6.2.2013 17:42
Mist vois johtuu ku Gilera RCR - 07 (derbin tekniikka) tiputtaa bensaa kaasarin ylivuotoletkusta, loppuu se tiputus ku ajaa ja viimeks ku vaihdoin suuttimen nii bensan tulo ei lakannu, auttasko uuden besahanan vaihto ja letkujen ?
7.2.2013 2:41
Rajis- kirjoitti:Olikos piaggion koneellisen derbin männän vakio koko 39.85mm?
omassa derbissä vakiomäntä oli 39.84mm
7.2.2013 2:43
Juzzza kirjoitti:Mist vois johtuu ku Gilera RCR - 07 (derbin tekniikka) tiputtaa bensaa kaasarin ylivuotoletkusta, loppuu se tiputus ku ajaa ja viimeks ku vaihdoin suuttimen nii bensan tulo ei lakannu, auttasko uuden besahanan vaihto ja letkujen ?
Joo itsellä myös teki samaa derbissä. Uus hana korjas asian.
7.2.2013 8:29
Ei sillä ole mitään tekemistä siihen, että kaasari vuotaa ylivuotoletkusta vaan sillä, että neulaventtiili vuotaa. Tod.näk jotain likaa siellä eli puhdista kunnolla kaasari.
7.2.2013 17:38
joo siis se pytty on joku valurauta pytty ku entine omistaja vaihtanu... just joku 100e
mut siis ku siinä männänssä lukee myös +0.20 nii voiko tuo olla et on sen verran vakio mäntää isompi ? iha tällee järellä ajateltuna vois luulla
mut siis ku mäntä on vertexin nii vähä ihmetyttää ku ei löyvy mistää
mut kait se o vietävä porattavaks toho 40.08 jos ei tota mäntää löyvy
pytyn kyles muute lukee charmo...
7.2.2013 18:34
Yam4ha kirjoitti:Ei sillä ole mitään tekemistä siihen, että kaasari vuotaa ylivuotoletkusta vaan sillä, että neulaventtiili vuotaa. Tod.näk jotain likaa siellä eli puhdista kunnolla kaasari.
Hyvä huomio, mutta oletin viestin perusteella, että suuttimen vaihdon jälkeen bensan valuminen ei loppunut missään vaiheessa, oli sitten virrat päällä tai ei. Eli jos ei ole virtoja niin vika on myös hanassa. Jos virrat päällä niin vika on ainoastaan neulaventtiilissä. Derbissähän on elektroninen hana eli kun on virrat päällä niin alkaa syöttämään menovettä.
7.2.2013 18:44
derbipoika97 kirjoitti:joo siis se pytty on joku valurauta pytty ku entine omistaja vaihtanu... just joku 100e
mut siis ku siinä männänssä lukee myös +0.20 nii voiko tuo olla et on sen verran vakio mäntää isompi ? iha tällee järellä ajateltuna vois luulla
mut siis ku mäntä on vertexin nii vähä ihmetyttää ku ei löyvy mistää
mut kait se o vietävä porattavaks toho 40.08 jos ei tota mäntää löyvy
pytyn kyles muute lukee charmo...
Joo tuo +0.20 tarkoittaa että se on 0,2mm ylikoko, eli tuon verran nykyisen pytyn vakiomäntää suurempi, jostain saattaa vielä löytyä +0.25 mutta epäilen. Ja tuon valurautapytyn saa huoletta porauttaa
Viimeksi muokannut Tuppuman päivämäärä 7.2.2013 18:53, muokattu yhteensä 1 kerran
7.2.2013 18:52
Tuppuman kirjoitti:Yam4ha kirjoitti:Ei sillä ole mitään tekemistä siihen, että kaasari vuotaa ylivuotoletkusta vaan sillä, että neulaventtiili vuotaa. Tod.näk jotain likaa siellä eli puhdista kunnolla kaasari.
Hyvä huomio, mutta oletin viestin perusteella, että suuttimen vaihdon jälkeen bensan valuminen ei loppunut missään vaiheessa, oli sitten virrat päällä tai ei. Eli jos ei ole virtoja niin vika on myös hanassa. Jos virrat päällä niin vika on ainoastaan neulaventtiilissä. Derbissähän on elektroninen hana eli kun on virrat päällä niin alkaa syöttämään menovettä.
Mikä ihmeen sähköhana?
Alipaineella se toimii
7.2.2013 19:01
Rajis- kirjoitti:Tuppuman kirjoitti:Yam4ha kirjoitti:Ei sillä ole mitään tekemistä siihen, että kaasari vuotaa ylivuotoletkusta vaan sillä, että neulaventtiili vuotaa. Tod.näk jotain likaa siellä eli puhdista kunnolla kaasari.
Hyvä huomio, mutta oletin viestin perusteella, että suuttimen vaihdon jälkeen bensan valuminen ei loppunut missään vaiheessa, oli sitten virrat päällä tai ei. Eli jos ei ole virtoja niin vika on myös hanassa. Jos virrat päällä niin vika on ainoastaan neulaventtiilissä. Derbissähän on elektroninen hana eli kun on virrat päällä niin alkaa syöttämään menovettä.
Mikä ihmeen sähköhana?
Alipaineella se toimii
Mitähän kun kerran kesätyöpaikalla joku rassari mulle selitti asiasta jotain, että derbin hana olisi jotenki elektroninen, mutta alipeineletkuhan siihen tietysti menee.. Itselläni derbi oli parivuotta sitten, niin aivan kaikkea en muista, sitä hanaakaan en itse vaihtanut omaan derbiinaan kun en mopoista vielä tiennyt mitään. Kiitos kun korjailette aivopierujani
7.2.2013 19:09
Jep, ei siihen muut sähköt liity kuin bensavalon anturi